אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל סיסקו ישראל: העסקים הקטנים יוציאו את ישראל מהמשבר

מנכ"ל סיסקו ישראל: העסקים הקטנים יוציאו את ישראל מהמשבר

בועז מעוז בוועידה המרכזית לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט": העסקים משקיעים כיום בשני תחומים מרכזיים - זיהוי לקוחות שהושפעו פחות מהמשבר, ופיתוח מוצרים ושירותים

20.12.2009, 11:02 | עומר כביר

"יש בישראל כ-400 אלף עסקים קטנים ובינוניים, ואלו העסקים שיוציאו את ישראל מהמשבר הנוכחי", כך אומר מנכ"ל סיסקו ישראל, בועז מעוז, בוועידה המרכזית לעסקים קטנים ובינוניים של "כלכליסט" שנערכת היום (א') במלון דייוויד אינטרקונטיננטל בתל אביב.

"יום אחד המשבר ייגמר", הוסיף מעוז. "אני לא יודע מתי זה יקרה, אבל בטוח שההתעוררות תבוא. ארגונים שישקיעו, וישקיעו חכם היום, יהיו מוכנים ליציאה מהמשבר".

לדברי מעוז, העסקים הקטנים והבינוניים משקיעים כיום בשני תחומים מרכזיים: זיהוי לקוחות שהושפעו פחות מהמשבר, ופיתוח מוצרים ושירותים חדשים. "מדברים הרבה מאוד על חדשנות. חדשנות קשה להעביר בעידן של משבר, אבל זה בדיוק האתגר", הוא אמר.

מנכ"ל סיסקו ישראל סיפק גם כמה עצות איך להתכונן ליציאה מהמשבר: "הדבר הראשון זה התמחות. אם אתם חברה שהביזנס שלה הוא יהלומים ואבני חן, הביזנס שלכם הוא לא IT. תעבירו את הטיפול בזה לחברות מתמחות.

"התחום השני: קחו פתרון מספק אחד גדול ומבוסס. קחו גם ספק שירותים שיטמיע לכם את הפתרון הזה. היום, כל מערכות התקשורות וכל מערכות ה-IT מדברות אחת עם השנייה. אלו מערכות מאוד מורכבות שדורשות ידע גם של היצרן וגם של המתקין.

"התחום השלישי הוא הכי חשוב: אל תפחדו לאמץ טכנולוגיות חדשות. טכנולוגיות שמיועדות למגזר העסקים הקטנים והבינוניים כבר נוסו על ידי החברות הגדולות ואלו טכנולוגיות בשלות. זה היתרון התחרותי של עסק קטן, שהשכיל לאמץ את הטכנולוגיה, לעומת עסק אחר שלא השכיל לעשות את זה".

"לצמצם פערים טכנולוגיים"

 

"האתגר המרכזי של עסקים קטנים ובינוניים הוא צמצום פערים טכנולוגיים" – כך אומר אלון סלע, מנהל עסקים אזורי בסיסקו ישראל.  סלע, שדיבר בפאנל בנושא "טכנולוגיה מקדמת עסקים", אמר כי המשבר הביא לזינוק משמעותי בתחרות העסקית: "היום לכל עסק יש מתחרים דומים. הוא לא ייחודי, והתחרות רבה. עסקים נדרשים גם לגייס לקוחות חדשים וגם לשמור על הקיימים. אי- אפשר להרפות לרגע ממה שקורה בשוק, אין ואקום ואין רגעי חסד".

לדבריו, "בעבר לקוחות היו מוכנים להחליק הרבה בעיות שירות מתוך ידיעה שאין חלופות. היום זה השתנה. באינטרנט אין גבול למידע, צרכנים מבצעים סקרי שוק ורמת הסבלנות לשירות גרוע היא כמעט אפס. אם לקוח מתקשר לעסק ולא מקבל תשובה, הוא פשוט לא מתקשר שוב. עסקים גדולים יכולים לספוג את זה, אבל עסקים קטנים ובינוניים לא יכולים להרשות את זה לעצמם, מי שהלך מאיתם לא יחזור".

סלע הוסיף שמצב זה מחייב עסקים אלו לפעול במקצועיות וביעילות תפעולית. "אין זמן לבזבז זמן, וכאן נכנסת הטכנולוגיה. אי-אפשר לברוח מזה. אין עסק שלא נוגע בטכנולוגיה, והמטרה היא להביא לעסקים קטנים ובינוניים את אותן יכולות שיש לארגונים גדולים", הוא אמר.

סלע ציין גם שרבים מהעסקים הקטנים והבינוניים מעוניינים ליהנות מאותם כלים טכנולוגיים שבהם משתמשים עסקים גדולים. "סיסקו פועלת בשוק העסקים הקטנים והבינוניים כבר כמה שנים", הוא ציין, "והיום זה לא משנה מה גודל העסק. אפשר לקבל כל פתרון טכנולוגי בהתאמה לצרכי העסק הספציפי וביחסי עלות מול תועלת תואמים. בסופו של דבר, מדובר על שיפור היעילות התפעולית".

שאול פילוס, מנכ"ל 2Bnet, חברת אינטרגציה בתחום התקשורת ואבטחת מידע, אמר שטכנולוגיה מתקדמת יכולה לשפר משמעותית את הפעילות העסקית של ארגונים בכל סדר גודל: "הדבר נעשה בין השאר על ידי הגדלת הזמינות ומתן יכולת לעובדים לתפקד ללא תלות במיקום הפיסי. בכך, למעשה, ניתן לשמר לקוחות ולצרף לקוחות חדשים".

פילוס גם חלק כמה עצות לעסקים שמבקשים לשדרג את התשתית הטכנולוגית שלהם: "עסק קטן, כשהוא בוחר ספק, צריך לבחון איך הפתרון שהוא יקבל מקדם את הביזנס שלו. בנוסף, צריך הוא לבדוק טוב שהוא לא מקבל רק מוצר אלא פתרון כולל שבמסגרתו נכללת שותפות עסקית עם הספק".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות