אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התאוששות קלה בשוק מוצרי היוקרה צילום: בלומברג

התאוששות קלה בשוק מוצרי היוקרה

על פי הערכות יעלו מכירות חג המולד ב-5%-10% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד

21.12.2009, 10:46 | סוכנויות הידיעות

עשירי העולם מתגברים על הטראומה שעברו בעקבות המשבר הפיננסי ושבים לצרוך מוצרי יוקרה. קווין דייסון, מנהל רשת ברניס, מעריך כי המכירות לפני חג המולד יעלו השנה ב־5%–10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך ספק אם זה יפצה על החודשים החלשים שקדמו לחג.

בחברת הייעוץ Bain & Co מעריכים כי למרות התאוששות מסוימת שנרשמה לקראת סוף השנה שוק מוצרי היוקרה יתכווץ בסיכומה של 2009 ב־8% ויסתכם ב־227 מיליארד דולר. השוק יחזור אל ממדיו טרום המשבר לא לפני 2011–2012, וגם זה מוטל בספק.

עם זאת יש הטוענים כי השיפור במכירות של מוצרי היוקרה נובע מההנחות המפליגות שמציעים חנויות ומעצבים נודעים כדי לשמור על הלקוחות. שמלות קוקטייל של מעצבים מוכרים בארה"ב שנמכרו בעבר תמורת 2,000 דולר אפשר להשיג היום ב-600–800 דולר בלבד. קנייה ממוצעת ברשת ברניס עומדת על 5,000 דולר. שם ניתן להשיג מותגים כמו ג'ורג'יו ארמאני, ז'יבנשי, פראדה ומנולו בלניק. שלושת הסניפים המובילים ממוקמים במנהטן, שיקגו ובוורלי הילס. מחזור שנתי של הסניף במדיסון אבניו בניו יורק עומד בממוצע על 300 מיליון דולר.

תגיות