אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר ועד עובדי ארקיע: "על הקו שקיבלנו לפריז עוד נשלם ביוקר" צילום: עומר הכהן

יו"ר ועד עובדי ארקיע: "על הקו שקיבלנו לפריז עוד נשלם ביוקר"

יגאל כהן אמר את הדברים בדיון בוועדת העבודה, בנושא חששם של עובדי ארקיע מפיטורים, עם כניסת אל על לקו לאילת. ח"כ שלי יחימוביץ': "אם מחירי הטיסות יוזלו למינימום ויביאו לפיטורי עובדים, אז לא עשינו כלום"

21.12.2009, 11:16 | יסמין גיל

יו"ר ועדת העבודה, הרווחה והבריאות, ח"כ חיים כץ, קרא לשר התחבורה, ישראל כץ, לבדוק שוב את החלטתו העקרונית לאפשר לאל על להיכנס לפעילות בקו הפנים-ארצי בין נתב"ג לאילת, ובעיקר את ההשלכות של החלטה זו על עובדי חברות התעופה אל על, ארקיע וישראייר. זאת, במהלך דיון שנערך הבוקר (ב') בוועדה, בנושא חששם של עובדי ארקיע מירידה בפעילות ופיטורים, עם כניסת אל על לקו לאילת.

"ארקיע בעד התחרות", אמר יו"ר ועד עובדי ארקיע, יגאל כהן, במהלך הדיון, "אבל תפתחו את השמים גם בפנים וגם בחוץ. מטרת אל על היא לא התחרות על אילת, אלא לאותת לארקיע: אל תפריעו לנו בקווים הבינלאומיים".

"יש לי שאלה גיאוגרפית", הוסיף כהן, "מישהו יודע איפה זה קרסנודר? כשמנכ"ל משרד התחבורה אומר שקיבלנו קווים לחו"ל, אלו הקווים שקיבלנו. על הקו שקיבלנו לפריז עוד נשלם ביוקר". על כך ענה לו מנכ"ל משרד התחבורה, יעקב גנות: "האם שטוקהולם, לרנקה, ברלין, או טיביליסי - קווים שקיבלתם, הם מקומות אקזוטיים?". גם יו"ר ועד עובדי אל על, יוסי לוי, הצטרף לדיון ואמר, "נתנו לכם את רוסיה, את ניו יורק ואת תאילנד".

היועץ המשפטי של ישראייר, גידי ארנון, אמר, כי "כניסת ענק כמו אל על לקו לאילת, לא נחוצה לתחרות ולא לצרכנים. החשש שלנו שמטרת אל על היא לאו דווקא 'לעשות כסף' על הקו לאילת, אלא לפגוע במתחרות".

ח"כ אילן גילאון, הציע נוסחה לבדיקת הנושא: "אותי מעניין העובדים והיתרון לצרכנים. צריך לבדוק מה הנזק שנגרם לאל על כתוצאה מכך שישראייר וארקיע טסות לפריז, אל מול הנזק שייגרם לארקיע ולישראייר כתוצאה מטיסות אל על לאילת - וכך הייתי מחליט".

ח"כ שלי יחימוביץ', הוסיפה: "אם מחירי הטיסות יוזלו למינימום של המינימום ויביאו לפיטורי עובדים בחברות התעופה, אז לא עשינו כלום. כי הציבור זה לא רק ציבור הטסים, אלא גם ציבור העובדים. שאלת השאלות מבחינתנו היא, באיזו צורה ייפגעו יותר עובדים: האם כניסת אל על תביא לפגיעה ביותר עובדים בארקיע ובישראייר, או שאי כניסתה תביא לפיטורי יותר עובדים באל על?".

ההחלטה העקרונית על כניסת אל על לפעילות בקו לאילת התקבלה באוגוסט, אולם משרד התחבורה עדיין לא מסר את החלטתו הסופית בעניין אופן פעילות החברה בקו, למשל מספר הטיסות שתוכל להפעיל מידי יום. החלטה זאת, כך על פי משרד התחבורה, צפויה להתקבל בקרוב. יו"ר ועדת העבודה, ח"כ כץ, ביקש לכנס דיון נוסף בנושא השלכות כניסת אל על לקו לאילת, על העובדים, כאשר תתקבל ההחלטה הסופית.

תגיות