אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גוליבר תיירות הטעתה צרכנים, ונקנסה ב-100 אלף שקל

גוליבר תיירות הטעתה צרכנים, ונקנסה ב-100 אלף שקל

כתב האישום נגד סוכנות הנסיעות הוגש על ידי משרד התמ"ת. החברה הואשמה בשש עבירות של הטעיה המתייחסת לזכות הביטול, וכן הטעיה בנושא המחירים שפירסמה באתר האינטרנט שלה

21.12.2009, 12:37 | איתי הר אור
סוכנות הנסיעות גוליבר תיירות נקנסה ב-100 אלף שקל על הטעיית צרכנים בעסקאות מכר מרחוק באתר האינטרנט שלה. כך פסק שופט בית משפט השלום בראשון לציון, אברהם היימן, שחייב בנוסף את החברה לחתום על התחייבות בסך 100 אלף שקל להימנע מעבירה דומה למשך שנתיים.

פסק הדין ניתן בעקבות כתב אישום שהגישה עו"ד טלי קינן ממשרד התמ"ת. החברה הואשמה בשש עבירות של הטעיה המתייחסת לזכות הביטול, וכן הטעיה בנושא המחירים.

חוק הגנת הצרכן קובע כי ברכישה במכר מרחוק ניתן לבטל הן טיסה לחו"ל והן חבילת תיור תוך 14 יום מיום ביצוע הרכישה, ובלבד שהשירות שצריך להינתן לא יחול בתוך 7 ימים לפני מועד הביצוע של העסקה, ודמי הביטול יעמדו על 100 שקל או 5% מסכום העסקה – הנמוך מבין שניהם. רכישה שבוצעה בתוך 7 ימים טרם מועד ביצועה לא ניתנת לביטול.

לפי כתב האישום, כבר בשנת 2006 הוזהרה גוליבר תיירות כי עליה לפרט את זכות הביטול באתר האינטרנט, והתיקון בוצע בהתאם. בשנת 2008, בעקבות תלונות הצרכנים, התברר כי למרות שפירוט זכות הביטול קיים באתר, החברה נמנעה בפועל ממימושו.

בשנת 2009 נמצא על ידי משרד התמ"ת כי פרוט זכות הביטול הושמט מאתר האינטרנט כליל, וכן טופס הגילוי שנמסר לצרכנים לא כלל את זכות הביטול המוקנית לצרכנים בחוק.

עוד עולה מכתב האישום, כי גוליבר תיירות פרסמה באתר הצעה לרכוש כרטיסי הפלגות ליעדים שונים. כאשר הצרכנים ביקשו לרכוש את העסקה הם נדרשו לשלם מחיר גבוה יותר מהרשום בפרסום, ואילו ביצוע העסקה במחיר שפורסם הותנה בהזמנת חדר לארבעה אנשים, למרות שתנאי זה לא הופיע בפרסום כלל.

סגנית שר התמ"ת והאחראית על תחום הצרכנות, אורית נוקד, אמרה בעקבות פסק הדין: "אני מקווה ומאמינה שפסק הדין יעודד צרכנים נוספים לא לחשוש ולפנות לערכאות משפטיות, כאשר הם מרגישים שנעשה להם עוול".

קבלו ישירות למייל שלכם את החדשות האחרונות בתחום המשפט. לחצו להרשמה

תגיות