אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רכש הגומלין בין ישראל לבין ענק התחבורה הקנדי בומברדייר הוארך בעשר שנים צילום: אלכס קולומויסקי

רכש הגומלין בין ישראל לבין ענק התחבורה הקנדי בומברדייר הוארך בעשר שנים

בתקופת ההסכם הקודם, שנמשך בין 1999 ל-2008, הסתכם רכש הגומלין ביותר מ-120 מיליון יורו

21.12.2009, 16:03 | ליאור גוטמן

ענק התחבורה הקנדי בומברדייר האריך את הסכם רכש הגומלין שלו עם ישראל בעשר שנים. בומברדייר תשתף ב-10 השנים הקרובות ספקים וחברות ישראליות בפרויקטים שהיא מעורבת בהם ברחבי העולם.

בומברדייר היא אחת ממובילות שוק התחבורה המודרני העולמי, לרבות רכבות, מטוסי מנהלים ומטוסי נוסעים. הכנסות החברה ב-2008 הסתכמו ב-17.5 מיליארד דולר, כאשר על פי דיווחי החברה צבר ההזמנות שלה לינואר 2009 נאמד ב-48.2 מיליארד דולר. בארץ פעילה החברה בעיקר מול רכבת ישראל, ובעשור האחרון היא משמשת כספק קרונות עיקרי לרכבת, כולל פיתוח מקומי של קרונות אדומים יחד עם התעשייה האווירית - רמתא שממוקמת בבאר שבע.

נכון להיום מתמודדת בומברדייר על מכרזי רכבת ישראל שפורסמו לאחרונה, בהיקף מצרפי של כשני מיליארד שקל. לפני כארבעה חודשים נחשף ב"כלכליסט" שמטה החברה פנה לראש הממשלה ולשר האוצר בבקשה להחליף את אפריקה ישראל כשותפה בפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב, מהלך שעשוי לדעתם להוציא את עגלת הסגירה הפיננסית מהבוץ.

יוסי דסקל, מנכ"ל בומברדייר ישראל, מסביר שבתקופת הסכם רכש הגומלין הקודם, שנמשך בין 1999 ל-2008, הסתכם רכש הגומלין ביותר מ-120 מיליון יורו (מעל לחצי מיליארד שקל). "בומברדייר הוכיחה במשך השנים כי היא עומדת במחויבויות רכש הגומלין כלפי מדינת ישראל שהסתכם במאות מיליוני שקלים. החברה עושה ותמשיך בעתיד לעשות מאמצים לפיתוח תעשיית הרכבות והתעופה בישראל, תוך שיתוף ספקים ישראלים בפרויקטים בינלאומיים של בומברדייר".

ערן כהן, סמנכ"ל החברה, הוסיף שהיקף המסחר בתעשיית הרכבות הבינלאומית של בומברדייר נאמד ב-150 מיליארד יורו בשנה. לדבריו, ישראל מצטיינת בתעשיית היי-טק מפותחת, ואין סיבה שלא תקום תעשייה בתחום הרכבות בשיתוף ספקים מקומיים ש"יוכלו לנגוס וליהנות מהמחזורים העצומים שענף הרכבות הבינלאומי מגלגל ברחבי העולם. החזון שלנו הוא למנף את הפלטפורמה הזו ולסייע לספקים מקומיים תוך פיתוח תעשיית רכבות בישראל", סיכם כהן.

תגיות