אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הביטוח עלה ומסירות האופנועים ירדו ב-6% ב-2009 צילום: גיא אסיאג

הביטוח עלה ומסירות האופנועים ירדו ב-6% ב-2009

מנתוני יבואנית האופנועים והקטנועים מטרו מוטור עולה כי המסירות ב-2009 ירדו ל-18 אלף. עם זאת, יחס המכירות של האופנועים ביחס למכוניות שעלה ל-11.2% מכלל מסירות כלי הרכב בישראל, לעומת 10.5% מכלל מסירות כלי הרכב בשנת 2008

21.12.2009, 17:00 | שרון ביידר

שנת 2009 היתה שנה מלאת תהפוכות בשוק הרכב הדו גלגלי. השנה החלה בלחימה בעזה, המשיכה עם התאוששות במכירות, כשלאחר מכן ההודעה על העלאת מחיר ביטוח החובה לאופנועים, הובילה לירידת מכירות שנתית, לכ-18 אלף מסירות ב-2009. כך עולה ממסיבת עיתונאים שערכה היום (ב') חברת מטרו מוטור, יבואנית האופנועים והקטנועים, לסיכום שנת 2009 ומסירת תחזיות ל-2010.

המחאה אופנוענים שיבשו את התנועה בכניסות הראשיות לתל אביב תומר אביטל, 6 תגובותלכתבה המלאה

"המשבר הכלכלי והירידה במכירות רכב דו גלגלי הובילו לעליית מחירים בגלל שהיבואניות היו צריכות לשמור על רווחיות", כך אמר גדי אבירם, מנכ"ל החברה. נקודת אור בסיכום שנת 2009 ניתן לראות ביחס המכירות של האופנועים ביחס למכוניות שעלה ל-11.2% מכלל מסירות כלי הרכב בישראל, לעומת 10.5% מכלל מסירות כלי הרכב בשנת 2008. עדיין, בישראל כלי רכב דו גלגלי מהווים כ-4% בלבד מצי הרכב, שיעור נמוך לעומת איטליה לדוגמה שבה הם מהווים כ-15% מצי הרכב.

בשנת 2009 ניכרת מאוד השפעת הרגולציה על שוק הרכב הדו גלגלי. קטנועי 50 סמ"ק כמעט ונעלמו מנתוני המסירות מאחר והרישיון לרוכבי קטנועים מאפשר להם לרכוב על קטנוע שנפחו עד 125 סמ"ק. נתח השוק של קטנועים בנפח של 125 סמ"ק תפס ב-2009 נתח שוק של 56%. קטנועים ואופנועים בנפח 126-250 סמ"ק תפסו נתח שוק של כ-27% ולאופנועים וקטנועים בנפח 251-500 סמ"ק נתח של 10% משוק הרכב הדו גלגלי בישראל בשנת 2009.

חברת מטרו מוטור מסכמת את 2009 עם נתח שוק של כ-50% משוק הרכב הדו גלגלי עם כ-9,040 מסירות של אופנועים וקטנועים. הסיפור הגדול בשוק הרכב הדו גלגלי הוא השליטה הבלתי מעורערת של מותגי הרכב מטאייוון. מטרו מוטור, מסרה ב-2009 כ-7,500 קטנועים מסוג סאן יאנג כשהדגם הנמכר מביניהם ובכלל הדגם הנמכר בישראל הוא הסאן יאנג ג'וירייד בנפח של 125 סמ"ק עם כ-2,000 מסירות ב-2009.

יבואנית האופנועים בעלת נתח השוק השני בגודלו, עופר אבניר, סיכמה את 2009 עם כ-6,900 מסירות של כלי רכב כשרובם הם קטנועים מסוג קימקו מטאייוון, המותג השני בישראל ממנו נמסרו כ-5,500.

אבירם מעריך כי שוק הרכב הדו גלגלי ימשיך לצמוח בשנת 2010 בשיעור של בין 5% ל-10% כשקפיצה גדולה יותר תתרחש בשנים 2011-2013. "בכל שנה מתווספות לצי הרכב של ישראל עוד 100 אלף מכוניות שגורמות לעומסי תנועה ומצוקת חניה שגורמות ליותר ויותר נהגים לעבור לכלי רכב דו גלגלי, בנוסף, היעדר תחבורה ציבורית ראויה גורמת לכך שרוכבי אופנוע אינם חוזרים לתחבורה ציבורית וממשיכים לרכב על אופנועים וקטנועים למרות העלייה בעלויות.

תגיות