אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"מזגן יקצר בחצי את טווח הנסיעה של רכב חשמלי" צילום: אוראל כהן

"מזגן יקצר בחצי את טווח הנסיעה של רכב חשמלי"

מהנדס הרכב דוד נמרי מעריך כי השימוש במזגן במכונית חשמלית עשוי להפחית את טווח הנסיעה שלה בין טעינה לטעינה ל-60 ק"מ

22.12.2009, 08:22 | שרון ביידר

"מיזוג האוויר הוא המכשול הגדול ביותר בפני חדירה של רכב חשמלי לישראל" - כך אמר אתמול מהנדס הרכב דוד נמרי ביום עיון שערך המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה. נמרי העריך כי השימוש במזגן במכונית חשמלית עשוי להפחית את טווח הנסיעה שלה בין טעינה לטעינה ל־60 ק"מ, כחצי מהטווח שמציגות היצרניות.

לדברי נמרי, המשמש כיום יועץ עצמאי למשרד הביטחון, גם חזון הטעינה המהירה של המכוניות החשמלית אופטימי מדי. הוא טוען כי כדי שטעינת המצבר של מכונית חשמלית תהיה מהירה כמו מילוי תא דלק של מכונית בנזין, נדרש חיבור בהספק של 1,000 אמפר, וחיבור זה אינו אפשרי, לא לנקודת הטעינה ולא למכוניות החשמליות הקיימות כיום.

בין משתתפי הכנס שררה הסכמה שלפיה מחירה של הסוללה ימשיך להיות גורם שייקר את המכונית החשמלית. על פי נתונים שהציג שאול זוהר, מנכ"ל חברת המידע העסקי Meidata, מכונית חשמלית יקרה כיום בכ־150% לעומת מכונית בנזין, ובעתיד היא תהיה יקרה ממנה ב־70%. זוהר הוסיף כי מידת החדירה של המכוניות החשמליות תלויה בעיקר בהיקף הסובסידיות שיעניקו הממשלות בעולם ובמחיר הנפט.

מחברת בטר פלייס, הפורסת בימים אלה תשתית טעינה למכוניות חשמליות בישראל, נמסר בתגובה: "היסוד לנתונים אינו ברור. טווח הנסיעה של הרנו פלואנס החשמלית עתיד להיות כ־160 ק"מ ושימוש במיזוג לא יקצר את הטווח כפי שהוצג".

תגיות

36 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

36.
מגיב 9 אתה טועה. חימום הרכב בחורף לא לקוח כוח ממנוע הרכב כי בלאו הכי המנוע מפיק חום
שממנו מחממים עם זרם מים חמים את הקבינה. לגבי מזגן יש רצועה מהמנוע שמפעילה מדחס על הדרך.. הפעלת מדחס כזה לוקחת כוח עצום מסוללה חשמלית כי זהו מנוע חשמלי גדול. במקביל יש מאווררים ומפוחים וכולם ביחד אכן עשוים לקצר את הנסיעה ברכב חשמלי שבו גם החימום לוקח אנרגיה חשמלית.. הפיתרון לדעתי גנרטור קטן שיפעיל את המזגן חום וקור ויטעין את המצברים תוך כדי נסיעה.
חיים  |  25.05.11
35.
ואף על פי כן נוע תנוע
כל הויכוח מיותר, אין כיום בעולם גורם שיכול לעצור את הגלגל (החשמלי) ואני מבטיח לכם שנמרי בכבודו ובעצמו יהנה מרכב חשמלי! ולספקנים: א- לכו תעשו סיבוב ברכב חשמלי במרכז המבקרים של בטרפלייס - זה חינם! ב- יש קורס לטכנולוגיית רכב חשמלי באיגוד המוסכים והוא פתוח לקהל הרחב, אמנם הוא בתשלום אבל בסיום הקורס תבינו שיש פתרונות לרוב הבעיות כולל בעיית המצבר ומאריכי הטווח! דורון - פרוייקט יגואר חשמלית כאן בארץ!
כהן דורון , חדרה  |  25.04.10
33.
הכל תלוי בסוללות. נכון להיום אין טכנולוגיה חדשה ולכן כל נושא הרכב החשמלי הוא חלום.
כל חישובי הנצילות והיעילות אינם מעשיים, רק נתונים מהשטח של שימוש רגיל על פני תקופה ארוכה יהיו בעלי משמעות ביחס לתועלת של הרכב החשמלי. בשלב הזה הרכב החשמלי הוא ענין אופנתי והיצרנים מנסים לממש את הנכונות של החסידים השוטים להפרד מכספם כדי למרק את מצפונם הסביבתי.
נהג  |  25.12.09
לכל התגובות