אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
סופות השלגים שלחו את האמריקאים לקניות מקוונות צילום: בלומברג

סופות השלגים שלחו את האמריקאים לקניות מקוונות

המרוויחות הגדולות מהשופינג המקוון הן הרשתות הגדולות והוותיקות, המפתות בהנחות מפליגות ובמשלוחים חינם. אמזון רשמה זינוק של 31% בהיקף המבקרים לעומת עונת החגים של 2008

22.12.2009, 10:37 | סוכנויות הידיעות

מלחמות המחירים בין החנויות המקוונות והפרסום האגרסיבי שלהן ברשת מעלים בעונת החגים הנוכחית את כוחה של הקמעונאות האלקטרונית בארצות הברית. בהיקף המכירות בחנויות הרגילות לא נרשם שינוי ניכר לעומת השנה שעברה, ואילו המכירות אונליין טיפסו ב־4%, והסתכמו מתחילת נובמבר עד 18 בדצמבר ב־24.8 מיליארד דולר.

הוול סטריט ג'ורנל, המצטט מחקר של חברת comScore שעוקבת אחר מכירות מקוונות, מציין כי רק ב־15 בדצמבר הוציאו האמריקאים סכום שיא חסר תקדים של 913 מיליון דולר על קניות ברשת.

גם מזג האוויר הקשה שפקד את החוף המזרחי השבוע השאיר קונים פוטנציאליים בבית ושלח אותם לחנויות הווירטואליות. בעלי חנויות כלבו שקיוו בימים האחרונים של חג המולד לעקוף את מכירות יום שישי השחור נותרו מאוכזבים על רקע זרם הלקוחות הגואה ברשת.

6% מכלל העסקאות התבצעו ב־2008 דרך האינטרנט, ואילו השנה מגיע שיעורן ל־7%, אומרת סוצריטה מלפרו, אנליסטית בחברת המחקר פורסטר. "המחיר והנוחות הם שני הגורמים המרכזיים. לעתים קרובות אפשר לחסוך כסף רב בקנייה מקוונת", היא אומרת. להערכתה, בתקופת החגים יגיעו הקניות אונליין ל־10% מכלל מחזור המכירות.

המרוויחות הגדולות מהשופינג שעורכים האמריקאים באינטרנט הן החנויות הגדולות והוותיקות, שיכולות להציע ללקוחות הנחות מפליגות וגם לפתות אותם בהטבות כמו משלוחים חינם. אמזון רשם עלייה של 31% במספר המבקרים מתחילת עונת החגים ודחק הצדה את המתחרה וול־מארט, שהכריז נגדו מלחמת מחירים קשה. באמזון אמנם מסרבים למסור נתוני מכירות, אך מדווחים שבדצמבר הם מכרו מספר שיא של ספרים אלקטרוניים (Kindle). ב"וול סטריט ג'ורנל" מציינים כי שיעור ההנחה הממוצעת עלה השנה ב־5.6% לעומת 2008, ל־26.4%.

תגיות