אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד התחבורה האמריקאי: אסור להשאיר נוסעים במטוס שמעוכב על הקרקע יותר מ-3 שעות צילום: shutterstock

משרד התחבורה האמריקאי: אסור להשאיר נוסעים במטוס שמעוכב על הקרקע יותר מ-3 שעות

התקנה החדשה אומצה לאחר שורה של תקריות שבהן נוסעים הושארו בתוך המטוס המקורקע במשך שעות, במקרה אחד - שש שעות. החברות האמריקאיות יחויבו לספק לנוסעים המעוכבים מזון ושתייה

22.12.2009, 16:55 | יסמין גיל

תקנה חדשה של משרד התחבורה האמריקאי (DOT), שצפוייה להיכנס לתוקפה בתוך כשלושה חודשים, אוסרת על חברות התעופה האמריקאיות, אשר מפעילות טיסות-פנים בארה"ב, להותיר נוסעים בתוך המטוס כשזה מעוכב על מסלול ההמראה למעלה משלוש שעות. זאת, למעט במקרים יוצאי דופן הקשורים בבטיחות או בביטחון, או אם חזרתם של הנוסעים לטרמינל עלולה לפגוע בתפעול השוטף של נמל התעופה.

"לנוסעי חברות התעופה יש זכויות", אמר אתמול (ב') בהודעה רשמית של המשרד, שר התחבורה האמריקאי, ריי להוד, "התקנות החדשות ידרשו מחברות התעופה לנהוג בהוגנות כלפי הצרכנים שלהן".

לגבי חברות תעופה אמריקאיות שמפעילות קווי טיסות בינלאומיים מארה"ב או אליה, אלו יחויבו לעדכן את נוסעיהן מבעוד מועד על טווח הזמן שבו עלולים הנוסעים להישאר בתוך המטוס, במידה של עיכוב בהמראה. גם כאן, למעט במקרים יוצאי דופן.

על פי משרד התחבורה האמריקאי, חברות התעופה מחויבות לספק לנוסעים המעוכבים בתוך המטוס, בתוך שעתיים, מזון ומים "ראויים לשתייה", דבר ההודעה, וכן לדאוג שתאי השירותים במטוס יהיו שמישים ושיסופקו שירותי בריאות במידת הצורך.

התקנה אומצה לאחר שורה של תקריות שבהן נוסעים הושארו בתוך המטוס, כשזה על הקרקע, במשך שעות ארוכות. כך למשל, לפני כחודש הטיל משרד התחבורה האמריקאי קנס בגובה 100 אלף דולר על קונטיננטל איירליינס ועל החברה האזורית המספקת לה שירותים, אקספרס-ג'ט איירליינס, בשל עיכוב שהותיר את הנוסעים בתוך המטוס במשך כשש שעות.

בנוסף, הוטל קנס של 75 אלף דולר על חברת מסבה איירליינס (Mesaba Airlines) שאמורה היתה לספק שירותי קרקע לטיסה המדוברת, בשל תרומתה לעיכוב.

בין נספחי התקנה החדשה: נאסר על חברות התעופה להוסיף ללוח הטיסות הסדירות שלהן, טיסות שבאופן קבוע ממריאות באיחור; כן, מחויבות החברות למנות עובד שתפקידו יהיה לבדוק את ההשפעות של עיכובי וביטולי טיסות, להגיב בזמן סביר לתלונות הנוסעים ולספק לצרכנים מידע כיצד להגיש תלונה; החברות מחויבות גם לעדכן את אתר האינטרנט שלהן לגבי כל טיסת-פנים שמעוכבת".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות