אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
זינוק של 72% בהכנסות ממכירות נטבוקים ב-2009 צילום: בלומברג

זינוק של 72% בהכנסות ממכירות נטבוקים ב-2009

לעומת ירידה של כ-12% בהכנסות ממכירות כלל דגמי המחשבים הניידים. כך על פי חברת המחקר DisplaySearch. הירידה בהכנסות לא נבעה מצמצום המכירות, אלא מירידה במתח הרווחים

22.12.2009, 17:29 | אבנר קשתן

בשוק המחשבים הניידים, רק מכירות הנטבוקים ממשיכות לצמוח: בשנת 2009 הגיעו כלל ההכנסות ממכירות מחשבים ניידים בעולם לכ-109 מיליארד דולר - ירידה של 12% בהשוואה לשנה שעברה, אך מכירות הניידים הזעירים זינקו ב-72%, מ-6.65 מיליארד דולר ב-2008 ל-11.4 מיליארד דולר בשנה המסתיימת - והיוו 11.7% מהשוק. כך עולה מדו"ח שפרסמה היום (ג') חברת המחקר DisplaySearch.

הירידה החדה ביותר חלה בתחום ה-Ultraportable, מחשבים בעלי מסכים בגודל 11-13 אינץ', שהכנסות ממכירתם ירדו ב-23%. הירידה בהכנסות לא נבעה מירידה במכירות, אלא בצמצום מתחי הרווחים בתחום. למרות הירידה ברווחי ה-Ultraportables, סך היחידות שנמכרו עלה ב-2009 מ-129 מיליון ל-136 מיליון, עלייה של 5% מ-2008. כלל מכירות הניידים צמחו ב-16%, וגם בחישוב זה חלק הארי של הצמיחה היה בתחום הנטבוקים, שיותר מהכפיל את מספר היחידות שנמכרו, מ-16 מיליון ל-33 מיליון מחשבים.

ההצלחה של הנטבוקים מיוחסת למחירם הנמוך, ההופך אותם לאופציה אטרקטיבית בזמן המשבר הכלכלי, כמחשב גלישה משני, או ללקוחות במדינות מתפתחות. בנוסף, ניסיונותיהן של מפעילות סלולריות להחדיר את הגלישה הסלולרית הולידה מבצעים רבים שבהם הנטבוקים מסובסדים על ידי המפעילות בתמורה להתחייבות לתוכנית גלישה ארוכת טווח.

על פי הערכות החברה, מכירות המחשבים, ובעיקר הנטבוקים וה-Ultraportables, צפויים להמשיך לעלות ב-2010, ועם זאת שוק הניידים ישמור על גידול אפסי בהכנסותיו בסוף 2010, מפני שהעלייה במכירות תתקזז עם הירידה במחירים לצרכן.

תגיות