אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": מכוניות המנהלים ההיברידיות יוזלו

בלעדי ל"כלכליסט": מכוניות המנהלים ההיברידיות יוזלו

באוצר מקדמים הכללת רכבי היוקרה ברפורמת המיסוי הירוק. כיום זוכים רוכשי מכוניות המנהלים הנקיות להטבה של עד 15 אלף שקל בלבד

22.12.2009, 23:28 | תומר הדר

באוצר בוחנים את האפשרות להרחיב את הטבת המס הניתנת למכוניות ההיברידיות גם למכוניות המנהלים, כך נודע ל"כלכליסט". כיום, לפי מתווה המיסוי הירוק שנכנס לתוקפו לפני כארבעה חודשים, רוכשי המכוניות ההיברידיות שהציון הירוק שלהן קטן מ־130 משלמים מס קנייה בשיעור 30%, לעומת 83% במכוניות רגילות.

הציון הירוק נקבע על פי כמות הפליטות המזהמות, ובמצב הנוכחי רק מכוניות היברידיות קטנות יחסית, כמו הונדה אינסייט וטויוטה פריוס, זוכות לציון נמוך המזכה בהטבת המס. מכוניות מנהלים היברידיות בעלות מנועים גדולים, המעלים את הציון הירוק אל יותר מ־130, ומכוניות לא היברידיות בעלות ציון ירוק נמוך מזכות את בעליהן בזיכוי של עד 15 אלף שקל בלבד ברכישה - פחות מהזיכוי המשמעותי במס.

הונדה אינסייט. זוכה להטבה הונדה אינסייט. זוכה להטבה הונדה אינסייט. זוכה להטבה

דוגמה למכונית מנהלים היברידית שמחירה עדיין גבוה מאוד היא לקסוס GS450, המדורגת בקבוצת המזהמים השביעית, כלומר היא מזהמת פחות ממרבית המכוניות המשפחתיות. בדגם המקביל, לקסוס GS300, אין הנעה היברידית, והיא מדורגת בקבוצת המזהמים ה־14. אלא שהדבר אינו משתקף במחיר: הלקסוס ההיברידית זוכה להטבת מס של 9,000 שקל בלבד, והיא יקרה ב־30 אלף שקל ממקבילתה - 440 אלף שקל לעומת 410 אלף. זהו המצב גם בדגמים ההיברידיים של מרצדס S CLASS ולקסוס RX, ובשנים הקרובות צפויים להגיע ארצה דגמי מנהלים היברידיים נוספים.

בשיחה עם "כלכליסט" אמר מקורב לאוצר: "מאז החלת המס הירוק הגענו למסקנה שמי שזקוק למכונית מנהלים לא יקנה את הגרסה ההיברידית, אלא אם הוא יקבל הטבת מס משמעותית. עדיף לנו שמי שיקנה מכונית מנהלים יקבל תמריצים ראויים ויבחר במכונית נקייה יותר".

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

3.
אין לשיטת המיסוי הירוק שום קשר לאיכות הסביבה
מצאו את המדדים הכי מונפצים למדידת זיהום שלא נמדדים בצורה זאת בשום מדינ שמפיעלה חוקים דומים בעולם כדי למקסם את הרווחים ולהוציא כמה שיותר רכבים מאחוז הלא מזהמים. כמו כן אי הופעה של רכבי דיזל בטבלאות ובהטבות תמוהה לגמרה הרי הם פולטים הכי קצת מזהמים אם מתוחזקים כראוי ובכלל חוסר הפיקוח על הסולר תמוהה ומעל הרבה שאלות! חוסר עידוד של שימוש בביו דיזל כמו בכל אירופה גם חסר הגיון...בעצם יש הרבה הגיון זה מצריך תשתיות ומחשבה קדימה, משהו שלהנהגה אין-עדים לשים על זה פלסטר זמני בצורת מקבץ חוקים שלא קשורים ועיתים סותרים אחד את השני במקום לטפל בבעיה -ראה חוקי השתיה למיניהם-
ד  |  23.12.09
2.
קשקוש בלבוש - הכותב אינו מבין את שיטת קומבינת חישוב המיסוי הירוק $$$
משרד הרישוי המציא חישוב מטופש לדרגות זיהום. לאחר ביצוע החישוב, הם החליטו להוסיף 25% לכל הרכבים האמריקאים כי "שיטת המדידה האמריקאית לא מדוייקת". ע"י הוספת התוספת ההזוייה הזאת, אפילו הטויטה קאמרי ההיברידית יצא מקטגורייה 3 ועלתה לקטגורייה 4 עם מיסים של 90%. אם טויוטה קאמרי נופלת לקטגוריה 4, איזה רכב מנהלים יקבל ציון טוב יותר אשר יזכה אותו ב-30% מיסים? מדינת קומבינה
טוב בחשבון , לא אוהב קומבינות  |  23.12.09