אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אפל במגעים להשקת תוכניות טלוויזיה בלעדיות במכשיריה צילום: בלומברג

אפל במגעים להשקת תוכניות טלוויזיה בלעדיות במכשיריה

יצרנית האייפון נמצאת במגעים עם כמה רשתות ארציות ורשתות כבלים כדי להציע תכנים בלעדיים לצפייה ממכשיריה תמורת דמי מנוי. הצעד נעשה על רקע רפורמה כללית בחנויות ה־iTunes של החברה והכנותיה להשקת פלטפורמת מולטימדיה חדשה

23.12.2009, 07:02 | סוכנויות הידיעות

רשת הטלוויזיה האמריקאית CBS הודיעה שהיא נמצאת במגעים על שידור מבחר מתוכניות הטלוויזיה שלה באמצעות שירות מקוון מבוסס־מינויים שמתכננת להשיק אפל, יצרנית מכשירי האייפון והאייפוד - כך מדווח "הוול סטריט ג'ורנל".

אם אכן ייצא הדבר לפועל, עתיד השירות החדש לאפשר למנוייו להוריד תוכניות מסוימות מערוצים שונים באמצעות המכשירים שלהם - צעד שעשוי לשנות את האופן שבו נתפס מכשיר הטלוויזיה בארה"ב - וזאת אם יעלה בידיה של אפל לגייס די רשתות להצטרף ליוזמה. במסגרת השירות תוקם חנות מדיה אלטרנטיבית לחנות המדיה הקיימת של אפל, iTunes, אשר תספק תוכני טלוויזיה בלעדיים לרכישה בידי מנוייה, אשר ישלמו סכום חודשי.

מקורבים למגעים מסרו לעיתון כי גם ערוץ ABC שבבעלות חברת וולט דיסני נמצא במגעים עם אפל כדי לספק לצופיו שירות דומה, אולם לפי אותם מקורבים, השיחות עדיין נמצאות בשלב מוקדם ואי אפשר לומר אם הן עשויות להסתיים בעסקה. עוד נמסר כי במסגרת המודל העסקי המוצע תעביר אפל לרשתות הטלוויזיה 2־4 דולרים בחודש עבור כל מנוי וכן 1־2 דולרים בחודש לחברות הכבלים הבסיסיות. "אפל אינה מגיבה על שמועות או ספקולציות", אמר דובר החברה טום ניומאייר. גם דוברי הרשתות סירבו להגיב על קיום המגעים. עם זאת, השירות החדש עלול לנגוס בנתח ניכר מחבילות השידור שמציעות חברות הכבלים למנויי הטלוויזיה בארה"ב.

באוקטובר דיווחה אפל שהיא מציעה למכירה יותר מ־50 אלף פרקים של סדרות טלוויזיה במחירים של בין 99 סנט ל־2.99 דולרים. נכון להיום, החברה מציעה מכירת אישורים המאפשרים למשתמשים לרכוש עונה שלמה של סדרה תמורת מחירים הנעים סביב 50 דולר לעונה. אם תיחתם העסקה בין החברות, היא תאפשר ל־CBS להציע למכירה תוכניות שלה ושל רשת CW, מיזם משותף לה ולטיים וורנר, אשר משדרת סדרות כגון "גוסיפ גירל" ו־"90210". בעבר היתה רשת ABC הראשונה שמכרה סדרות וסרטים דרך ה־iTunes.

 

לפי הדיווח, הצעד הנוכחי נעשה במסגרת האסטרטגיה של אפל לערוך שינוי כולל בחנויות ה־iTunes שלה. בסופו של דבר, נועד המהלך להכין את האופן שבו מגישה אפל ללקוחותיה מדיה דיגיטלית לקראת השקתה של פלטפורמת מדיה חדשה מבית אפל, אשר תאגד את הגישה לכל סוגי המדיה הדיגיטלית שקיימים כיום בשוק. המכשיר החדש עתיד להיות גדול יותר מאייפון, אך קטן יותר ממחשב נייד ממוצע.

תגיות