אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הרגולטור האמריקאי חוקר את רכישת AdMob על ידי גוגל צילום: בלומברג

הרגולטור האמריקאי חוקר את רכישת AdMob על ידי גוגל

ה-FTC, רשות הסחר הפדרלית, דורשת מגוגל מידע נוסף על רכישת חברת הפרסום בסלולרי. דרישת ה-FTC מעכבת את ביצוע העסקה ועשויה להעיד על חשש לעבירה על חוקי ההגבלים העסקיים

24.12.2009, 12:01 | יוסי גורביץ
ה-FTC, רשות הסחר הפדרלית בארה"ב, פנתה לגוגל וביקשה ממנה מידע נוסף על עסקת הרכישה של AdMob, המתמחה בפרסום בסלולר. כך דיווחה אתמול (ד') גוגל בבלוג הרשמי שלה. גוגל אמורה היתה לרכוש את החברה תמורת 750 מיליון דולר, והמו"מ בין שתי החברות הסתיים בהסכמה בתחילת נובמבר. בקשת ה-FTC, אמרה גוגל בהודעתה, מעכבת את יישום העסקה.

רכישת AdMob היתה צפויה להעביר לגוגל שליטה גם בתחום הפרסום בסלולר, ומומחים אמרו לניו יורק טיימס שבשל כך ביקורת רגולטורית על העסקה היתה צפויה. על פי הערכתם, העובדה שה-FTC דורשת מסמכים נוספים מגוגל מעידה על כך שהרשות רואה חשש מובהק לעבירה על חוקי ההגבלים העסקיים ולפגיעה בתחרות, אם תתבצע העסקה.

גוגל מסרה כי היא משתפת פעולה עם החקירה; ה-FTC מסרה בתגובה כי איננה מגיבה על חקירות בעת התנהלותן. זו איננה החקירה הראשונה של גוגל: ב-2007 עיכבה ה-FTC את רכישת DoubleClick על ידי גוגל במשך כשבעה חודשים, עד שהשתכנעה כי העסקה איננה מהווה עבירה על חוקי ההגבלים העסקיים, ובסוף 2008 נאלצה גוגל לסגת מעסקת הפרסום שלה עם יאהו, לאחר שמשרד המשפטים הבהיר כי אם תתבצע העסקה, תוגש נגדה תביעה בשל הפרת החוקים הנ"ל.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות