אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארגון הבטיחות האמריקאי יבחן בעיות בלימה בטויוטה פריוס החדשה

ארגון הבטיחות האמריקאי יבחן בעיות בלימה בטויוטה פריוס החדשה

חשש: יכולת הבלימה של המכונית - המשווקת גם בישראל - נפגעת בעת שהמנוע החשמלי משולב

27.12.2009, 11:44 | תומר הדר

למנגנוני הנעה היברידיים, מהסוג שהולך והופך נפוץ במכוניות נוסעים, ישנם יתרונות מובהקים הנוגעים בראש ובראשונה להפחתת זיהום האוויר. אך חלקם אינם חופשיים מבעיות.

התקשורת האמריקאית דיווחה היום בהרחבה על כוונתו של ארגון הבטיחות האמריקאי NHTSA, לבחון תלונות של בעלי טויוטה פריוס מהדגם החדש - המשווק גם בישראל - לפיהן יכולת הבלימה של המכונית נפגעת בעת שהמנוע החשמלי משולב.

במכוניות היברידיות ישנם שני מנועים, אחד פועל באמצעות בנזין והשני - באמצעות חשמל. המנועים פועלים בשילוב. במקרה של הפריוס, במהירויות איטיות המכונית מסוגלת לנוע בכוחו של המנוע החשמלי בלבד. האובדן ביכולת הבלימה מתרחש כביכול כאשר הפריוס עוברת ממצב האטה בכוח המנוע בלבד, שבו סוללת הרכב מתמלאת, למצב האטה בכוחם של בלמי הרכב. על פי הדיווחים בארה"ב, חלק מבעלי הפריוס חוו את הירידה בכושר הבלימה לאחר שנתקלו בבור בכביש.

יצוין שלעת עתה ארגון הבטיחות האמריקאי טרם פתח בחקירה בנושא ונמצא בשלב איסוף הממצאים מבעלי הפריוס שהתלוננו על התקלה.

ביוניון מוטורס, יבואנית טויוטה, אמרו הבוקר כי לא ידוע להם על הבעיה, וכי אם תיווצר בעיה - יטפלו בה.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
הבעיה כנראה ב"בוסטר" (מגבר בלם)
כאשר נוסעים בעיר ולאט המנוע החשמלי עובד וכנראה אין לו מספיק כח כדי להפעיל את אותו בוסטר שדורש יותר אנרגיה בד"כ אין ארוחות חינם, פחות צריכת דלק ע"ח משהו אחר, כאשר יתברר לאחר האחריות שהתיקונים יעלו בשל כך ואיתם גם ההוצאות לכן הפתרון הטוב ביותר לנסוע בחיסכון הינו לעבור למכוניות עם נפח מנוע קטן, כאשר צריכת הדלק הממוצעת הינה כ15 ק"מ/ליטר, היום למשל ע"פ נתונים טכניים יש מכוניות משפחתיות 1600 סמ"ק שצורכות כך, לדוגמא,,, ה"קיה פורטה"(זיהום אוויר 5, המעיד על צריכה וזיהום מזערי) ואפילו ה"טיוטה סאן" ואולי גם אחרות, יש לבדוק במפרטים הטכניים, לגבי כל מכונית, מה עוד כאשר החוק מחייב את היבואנים לציין זאת, שבת שלום.
מוטי, הנדסאי רכב ושמאי  |  08.01.10
לכל התגובות