אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": בורוביץ רוצה להנפיק את גלובל ליסינג בת"א צילום: אלכס קולומויסקי

בלעדי ל"כלכליסט": בורוביץ רוצה להנפיק את גלובל ליסינג בת"א

החברה־האם כנפיים נפגשה עם חתמים ובוחנת להנפיק את חברת החכרת המטוסים שבבעלותה לפי שווי של 120–150 מיליון דולר. החברה צפויה לסיים את 2009 עם רווח נקי של 12 מיליון דולר

29.12.2009, 07:03 | סיון איזסקו

ראשי חברת האחזקות כנפיים, שבשליטת משפחת בורוביץ ופויו זבלדוביץ', בוחנים בימים אלו הנפקה של החברה־הבת גלובל ליסינג לפי שווי של 120–150 מיליון דולר, כך נודע ל"כלכליסט". עוד נודע כי ראשי החברה נפגשו בשבועות האחרונים עם כמה חתמים כדי לקדם את המהלך. חתם שנפגש עם הנהלת החברה אמר ל"כלכליסט" כי "תנאי השוק היום

מאפשרים לבצע את ההנפקה של גלובל ליסינג. מרגע שהנהלת כנפיים תקבל החלטה סופית בנושא, ניתן יהיה להנפיק בתוך כחודשיים־שלושה".

גלובל ליסינג, חברה פרטית שבשליטת כנפיים (100%), מחכירה מטוסים לחברות תעופה בעולם. כיום יש בחזקתה כ־18 מטוסים, ובכוונת ההנהלה להגדיל את מספר המטוסים והיקף הפעילות של החברה.

ל"כלכליסט" נודע כי גלובל ליסינג צפויה לחתום את 2009 ברווח נקי של כ־12 מיליון דולר, גידול של כ־58% לעומת רווח נקי של 7.6 מיליון דולר שהציגה החברה ב־2008. נוסף על כך, מחזור ההכנסות של גלובל ליסינג צפוי להסתכם ב־2009 ב־60 מיליון דולר, עלייה של כ־33% לעומת מחזור ההכנסות ב־2008, אז הסתכם בכ־45 מיליון דולר. הגידול בהכנסות וברווח הנקי נובע מהגידול בהיקפי הפעילות של החברה. בסוף 2008 עמד ההון העצמי של גלובל ליסינג על 92 מיליון דולר.

גלובל ליסינג אמנם הוקמה ב־2002, אולם דדי בורוביץ, מבעלי השליטה בכנפיים, עוסק בהחכרת מטוסים כבר משנות השבעים באמצעות חברות שונות שהיו בבעלותו ובשליטתו לאורך השנים. מאז הקמת החברה־הבת, עיקר פעילות החכרת המטוסים שמבצע דדי בורוביץ נעשית באמצעות גלובל ליסינג, שמתמקדת בעסקאות רכישה והחכרת מטוסי איירבוס ובואינג גדולים מיד שנייה.

על המשקיעים שיבחנו אם להשתתף בהנפקה, אם זו תצא לפועל, להביא בחשבון שתי עובדות: הראשונה, רק לפני כשנה וחצי רכשה כנפיים 25% ממניות גלובל ליסינג מידי תאגיד עובדי ארקיע (תו"ת) בתמורה ל־22 מיליון דולר, המייצגים לגלובל ליסינג שווי של 88 מיליון דולר. לאור זאת, לא יהיה פשוט להסביר לרוכשים הפוטנציאליים מדוע השווי כיום גבוה כמעט פי שניים מהשווי שנקבע לפני כשנה וחצי.

עם זאת, העסקה לפני כשנתיים לא בוצעה באותם התנאים, שכן לתאגיד העובדים של ארקיע לא היה פשוט למצוא קונה לאחזקת מיעוט בחברה פרטית. לכן סביר להניח שמחיר העסקה נקבע על ידי הקונה, קרי כנפיים, ולא על ידי המוכר.

גורם שני שעשוי להפחית את תיאבון המשקיעים לגבי העסקה הוא העובדה כי ניתן להיחשף לפעילות העסקית של גלובל ליסינג באמצעות רכישת מניות כנפיים, מכיוון שהאחרונה מחזיקה ב־100% ממניות גלובל ליסינג.

כנפיים נסחרת בבורסה בתל אביב בשווי של כ־60 מיליון דולר. בצד הנכסים מחזיקה כנפיים ב־39% ממניות אל על ששווי השוק שלהם עומד כיום על כ־48 מיליון דולר. כמו כן מחזיקה כנפיים ב־50% מחברת QAS המספקת שירותי קרקע לחברות התעופה בנתב"ג, וכן ב־100% ממניות גלובל ליסינג ובחברת כנפי תחזוקה שעוסקת במתן שירותי תחזוקה למטוסי חיל האוויר.

נכס מרכזי נוסף של כנפיים הוא קופת מזומנים של כ־30 מיליון דולר, כשמנגד לחברה חוב כולל של כ־73 מיליון דולר. מכאן, שבניטרול הנכסים האחרים, השוק מתמחר כיום את האחזקות הפרטיות של כנפיים בכ־55 מיליון דולר.

לא ניתן היה להשיג את תגובת כנפיים עד לסגירת הגיליון.

תגיות