בעקבות חשיפת "כלכליסט" - רמי לוי: "תנובה אינה מתחשבת בלקוחותיה"
בעלי שיווק השקמה: "אם מחיר החומר הגולמי ירד, תנובה היתה צריכה להוריד את המחיר על החלב"
"אם מחיר החומר הגולמי ירד, תנובה היתה צריכה להוריד את המחיר על החלב", אומר רמי לוי, בעלי רשת שיווק השקמה, על אודות דו"חות תנובה. "זה ברור שאם המחיר היה עולה תנובה היתה מעלה מחירים. כך צריך לנהוג גם כשמחיר חומר גולמי יורד. מבחינה עסקית זה הכי פייר".
דו"חות של קרן אייפקס שנחשפו שלשום ב"כלכליסט" הראו כי במחצית הראשונה של 2009 זינקו רווחי תנובה ב־23% לעומת המחצית המקבילה אשתקד - בין היתר כיוון שתנובה שמרה על רמות המחירים של 2008, הגם שמחיר החלב הגולמי ירד, ולא גלגלה את ההוזלה ללקוח.
הדו"חות חושפים שההכנסות ממוצרי החלב גדלו ב־2.3% במשך ששת החודשים הראשונים של 2009 לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ונתח השוק עלה במעט, מ־58% ל־59%.
"אני באופן אישי הייתי מוריד את מחיר המוצר", אמר אתמול לוי. "תנובה שולטים בשוק החלב בישראל, וזאת אחת הסיבות שהם דווקא היו צריכים לשמש דוגמה ולהוריד מחירים - בטח כשמדובר במוצרי בסיס. עסק נוצר למטרת רווח, אבל צריך גם להתחשב בלקוחות שלך, שמהם אתה חי. אם היתה יותר תחרות בענף אין ספק שהמחירים היו יורדים".
31 תגובות לכתיבת תגובה