אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נחתם הסכם הסובסידיה החדש בין רכבת ישראל לאוצר צילום: אלכס קולומויסקי

נחתם הסכם הסובסידיה החדש בין רכבת ישראל לאוצר

כפי שפורסם ב"כלכליסט", ההסכם החדש יתנה את המענק השנתי שתקבל הרכבת בהגדלת יכולתה לשנע מטענים ובהרחבת מעגל הנוסעים שמשתמשים בה על בסיס קבוע ולאורך זמן. מנכ"ל הרכבת יצחק הראל: "נוריד את רמת זיהום האוויר, הפקקים ותאונות הדרכים"

30.12.2009, 17:00 | ליאור גוטמן

רכבת ישראל ומשרד האוצר חתמו היום (ד') על הסכם הסובסידיה (מענקים) החדש. כפי שפורסם ב"כלכליסט", ההסכם החדש יתנה את המענק לו זכאית רכבת ישראל בשני פרמטרים עיקריים: הגדלת יכולתה לשנע מטענים והרחבת מעגל הנוסעים שמשתמשים ברכבת על בסיס קבוע ולאורך זמן.

יצוין שמדי שנה מובילה רכבת ישראל כשמונה מיליון טונה מטענים, ופיתוח מסילות הרכבת לתוך נמלי אשדוד וחיפה יגדיל את היקף הפעילות בתחום זה, מה שיתרום בעקיפין לצמצום מספר המשאיות שנעות בכבישי ישראל כמו גם לצמצום זיהום האוויר שמקורו בתחבורה.

פרמטרים נוספים שייבדקו הם עמידה בזמני התנועה ושיפור חזות התחנות. מי שהובילו את המהלך הם מנכ"ל הרכבת יצחק (חקי) הראל, סגן ראש אגף התקציבים עמית לנג ורכז התחבורה באגף התקציבים אודי אדירי.

על פי רכבת ישראל, בהסכם החדש יועמדו לרשות החברה כל הכנסותיה מפעילות הסעת נוסעים, הובלת מטענים ומסחר, וכן סובסידיה קבועה. בעבר ניתן לרכבת מענק שנתי שמקורו בהפרש בין ההכנסות להוצאות התפעוליות, כ-300 מיליון שקל בשנה. במידה ורכבת ישראל לא תעמוד ביעדים שהוקצבו לה היא לא תזכה לקבל את היקף הכספים האמור.

הסכם לשמונה שנים

"משרדי האוצר והתחבורה ערכו עבודה יסודית כדי ליצור מודל סובסידיה חדש, כזה שיביא לפיתוח הרכבת ולשיפור השירות לנוסעים. מודל זה הופך למעשה את רכבת ישראל לחברה עסקית האחראית למכלול פעילותה ולסיכונים והסיכויים הנובעים ממנה". כך אמר מנכ"ל הרכבת יצחק (חקי) הראל.

"במסגרת ההסכם החדש נמשיך ונפעל להעלאת רמת השירות ברכבות ובכל התחנות, תוך הורדת מספר כלי הרכב הפרטיים והמשאיות מכבישי הארץ - נוריד את רמת זיהום האוויר, הפקקים ותאונות הדרכים". לדברי הראל, ההסכם החדש נחתם לשמונה השנים הקרובות, על מנת לאפשר לחברה להתאים את פעילותה למנגנונים שנקבעו בו.

תגיות