אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
6 מסלולי רכיבה משפחתית לחורף צילום: shutterstock

6 מסלולי רכיבה משפחתית לחורף

מזג האוויר הנוח, מרבדי הפריחה והשקדיות מאפשרים לצאת עם האופניים והילדים ולהכיר את הארץ בקלות. "כלכליסט" חובש קסדה ונזהר מהחלקות בבוץ

04.01.2010, 20:26 | תמר וילרפורט

אלו שלא מפחדים מקצת בוץ ייהנו בחורף הישראלי מרכיבת אופניים משפחתית באוויר נקי וממרבדים ירוקים שהשקדיות החלו לפרוח בהם. לרכיבת חורף חוקים משלה, בפרט אם יוצאים עם הילדים. חשוב לבדוק את הצמיגים ולוודא שהם מתאימים לרכיבה בהתאם למסלול שנקבע, לבדוק את המעצורים והתאורה ולהוסיף מגני בוץ (כנפיים) שימנעו רטיבות ולכלוך מהאופניים ומהרוכב. חשוב לציין שהמסלולים מיועדים למשפחות המנוסות ברכיבת שטח (שבהן גם הילדים רוכבים). את המסלולים ליקטנו בעזרת מומחי OFNA-IM, מצמן את מירוץ, נעים בגלגלים וקק"ל, והם מסודרים לפי דרגות קושי.

פארק הירקון

משפחות מתחילות ימצאו בפארק כמה מסלולים מעגליים וקלים (גם לריקשות וכיסאות לילדים) שאורכם 2–30 ק"מ, מרבע שעה ועד 4 שעות. נקודת מוצא וסיום: למסלול הקצר יוצאים וחוזרים מיער ראש ציפור בפארק יהושע; למסלול הארוך - מרמת החי"ל. שבילי האופניים לאורך הירקון, כמו גם השבילים להולכי רגל, מסודרים ומשולטים. אלה שבילי כורכר פופולריים - הם סלולים וכמעט שטוחים לחלוטין. המסלול הארוך מוביל מפאתי קניון איילון ברמת גן, דרך פארק הירקון אל נמל תל אביב, ומשם אפשר להמשיך עד נמל יפו. אפשר לקצר ולרכוב רק חלקים ממנו. יער ראש ציפור מיועד לילדים, ויש בו דשא, מתקנים וברזיות.

פארק הירקון. מסלול: 30-2 ק"מ, צילום: אריאלה אפללו פארק הירקון. מסלול: 30-2 ק"מ | צילום: אריאלה אפללו פארק הירקון. מסלול: 30-2 ק"מ, צילום: אריאלה אפללו

עדולם

מסלול סובב עתיקות מעגלי וקל באורך 13 ק"מ, כשעתיים רכיבה. אפשר לקצר בחצי (ולחזור באותה דרך אחרי הכרמים), אך רוכבים מנוסים יבחרו במסלול המלא, שאורכו 23 ק"מ והוא לוקח 4 שעות. נקודת מוצא וסיום: חורבת עתרי. המסלול נחנך באוקטובר האחרון, וחשוב לא לרדת ממנו בגלל בורות מים לא מסומנים. מהחניה יורדים לכיוון המפגש עם הכביש, פונים ימינה ושוב ימינה בצומת טי, ו־2.4 ק"מ לאחר מכן פונים ימינה לדרך מסומנת אדום המובילה לחוות סוסים. גולשים ימינה לוואדי ושם מתחילים לטפס. פונים אל דרך הג'יפים מצד ימין. בפיצול שמאלה ושוב שמאלה, ומתחברים אל הדרך המסומנת כחול המובילה לחורבת בורגין. התחנות במסלול משולטות - מערות קבורה ומערת בית בד. השביל מטפס לתצפית, יורד בין הסברסים ופונה שמאלה אל שרידי עתיקות ומחילות מסתור. ממשיכים עם הסימון הכחול עד הכביש, ימינה וימינה בצמתים הבאים וימינה עם סימון השבילים הירוק חזרה לחורבת עתרי.

מצוקי מכמורת־אולגה

דרך נוף חופית ומעגלית וקלה לרכיבה שאורכה 15 ק"מ, כ־3 שעות רכיבה. נקודת מוצא וסיום: חניון בננה ביץ' במכמורת. יוצאים מהחניה ועוברים את החוף של כושי. בפניית העפר הראשונה פונים שמאלה. לאחר כ־300 מטר נכנסים עם השילוט לשמורה, ונשארים על השביל המסומן. לאורך הצוק נהנים מצמחיית החוף ומהצצה למפרצונים עד שמגיעים לחוף הים של גבעת אולגה. כאן אפשר לחזור בחזרה או להמשיך לשפך נחל חדרה: נוסעים צפונה לאורך הכביש העוקף את גבעת אולגה ממערב. אחרי כ־500 מטר פונים צפונה לכיוון הארובות של חברת חשמל, שם נוח לעצור לאתנחתה ולאגור כוחות עד החזרה לכלי הרכב. חוזרים באותה הדרך.

רכיבה משפחתית, צילום: רוני שיצר רכיבה משפחתית | צילום: רוני שיצר רכיבה משפחתית, צילום: רוני שיצר

הר איתן (סטף)

רוכבים שלא מפחדים מקצת מאמץ ימצאו כאן מסלול קל עם עליות מתונות שאורכו 8 ק"מ, עד שעה רכיבה. נקודת מוצא וסיום: רחבת החניה העליונה של הסטף. מרחבת החניה יוצאים בדרך סלולה לכיוון מעיינות הסטף. זהירות: הירידה התלולה אורכה 1.3 ק"מ, וגם מכוניות נוסעות בה. נוף הטראסות והעצים יפה. חולפים על פני חניון קק"ל ומתחילים בטיפוס מתון. כ־400 מטר משם פונים ימינה בדרך עפר המסומנת באדום, על פי השילוט "הר איתן". עתה מתגלים המושבים אורה ועמינדב, ובמורדות ההר מנזר יוחנן במדבר, ולידו מושב אבן ספיר, עין כרם ובית החולים הדסה. הדרך עולה במתינות עוד כ־1.2 ק"מ ואז מתחילה לרדת, ועמק נחל רפאים, מיובלי נחל שורק, נחשף. 300 מטר אחרי שילוט שביל ישראל מגיעים למחסום הירוק שמסמן את החזרה לחניה.

סובב בארי

מסלול מעגלי למשפחות מנוסות בדרגת קושי בינונית, שאורכו 24 ק"מ, כ־4 שעות. נקודת מוצא וסיום: קיבוץ בארי. יוצאים ממרכז האופניים לה מדווש. מתחילים ברכיבה מזרחה על פי השילוט, לאורך גדר חוות היענים. בנקודת התצפית משקיפים על הבתרונות ועל בתי הקיבוץ. יורדים אל הנחל וחוצים את חורשת האקליפטוסים - נחביר. פונים שמאלה וחוצים את חורשת האורנים. מימין נחביר ומשמאל משלט ישן ממלחמת העצמאות. בתום הירידה עוקפים את הגבעה אל תוך מכרות הגופרית הנטושים ופונים מערבה בגלישה אל כביש הבטון. פונים שמאלה, ומסיימים את המסלול בירידה קצרה ותלולה אל נחל הבשור והחיבור לנחל גרר. ממשיכים ברכיבה על הגדה עד נקודת המוצא בקיבוץ.

סובב בארי. מסלול: 24 ק"מ, צילום: אריאלה אפללו סובב בארי. מסלול: 24 ק"מ | צילום: אריאלה אפללו סובב בארי. מסלול: 24 ק"מ, צילום: אריאלה אפללו

סובב באר שבע

האמיצים והמנוסים יבחרו במסלול המעגלי הזה, בדרגת קושי בינונית עד קשה, שאורכו 11 ק"מ, כ־3.5 שעות. נקודת מוצא וסיום: החניון המרכזי ביער להב. מסלול האופניים יוצא מהחניון ומסומן באדום. לאחר כ־600 מטרים פונים ימינה, וכעבור חצי ק"מ חולפים על פני חורשת ברושים, מטפסים לתצפית ורוכבים עד חורבת אבו חוף והקולומבריום. ממשיכים שמאלה לחלק הגבוה של החורבה, ובראשה שרידי שתי כנסיות. ירידה תלולה ימינה עד הצומת ופונים שמאלה, ולאחר כ־600 מטרים פונים שמאלה ורוכבים בין יער הברושים (משמאל) ליער האורנים (מימין). במפגש הסימון הכתום פונים ימינה למעלה תלול וארוך. לאחר 1.5 ק"מ פונים ימינה, יורדים במורד, וכ־700 מטרים אחר כך ממשיכים ישר במעלה. לאחר כשני ק"מ במזלג המחומש פונים שמאלה, ולאחר כ־400 מטרים פונים שמאלה. בצומת פונים ימינה עד כביש היער ומשם שמאלה לחניון.

באר שבע. מסלול: 11 ק"מ, צילום: דורון הורביץ באר שבע. מסלול: 11 ק"מ | צילום: דורון הורביץ באר שבע. מסלול: 11 ק"מ, צילום: דורון הורביץ

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

טיול אופניים באזור בנימינה
מסלול אופניים בדרגת קושי קלה, מתאים לכל המשפחה ,מבנימינה לבקעת הנדיב ,עצירה בגן אהוד (מקום מקסים ),וחזרה לבנימינה .מסלול מעגלי כיוון אחד דרך מעיינות שוני וחזרה לאורך נחל תנינים. אורך מסלול 16 ק"מ. ניתן להשכיר אופניים ליד תחנת הרכבת בבנימינה .
ארז , תל אביב  |  09.06.10
למי שרוצה לרכב בצפון ולא רק בדרום-
בצפון יש : "בית קשת" (ליד הר תבור)- מסלול מעגלי ,בינוני ברמתו בארוך 20-25 ק"מ מרהיב ,ניתן לרכבבו גם בטפטופים מכיוון ואיננו מבוצבץ יץר על המידה "שמשית"- סינגל מעגלי ליד צומת המוביל בישוב שמשית בארוך 14 -כנ"ל "אלון הגליל"-סינגל 9 ק"מ מעגלי ליד צומת המובלי . כולם מומלתים למשפחות.