אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מאריכים את כביש 6 צפונה: קטע 7 אושר להפקדה צילום: גדי קבלו

מאריכים את כביש 6 צפונה: קטע 7 אושר להפקדה

עלות הקמת המקטע, שאורכו כ-6 קילומטר, הינה כמיליארד שקל, והוא יחל מדרום מערב לאליקים, יעבור במנהרה כפולה באורך 1,700 מטר, ויעקוף את יקנעם. בחברת כביש חוצה ישראל צופים כי ניתן יהיה להתחיל בעבודות לקראת סוף השנה הנוכחית

05.01.2010, 17:21 | ליאור גוטמן

חברת כביש חוצה ישראל הודיעה היום (ג') שהמועצה הארצית לתכנון ולבניה אישרה להפקדה את קטע 7 בכביש חוצה ישראל. אורכו של הקטע כשישה קילומטרים, ועלות הקמתו נאמדת במיליארד שקל. הוא יחל מדרום מערב לאליקים, בשולי אזור התעשייה, יעבור במנהרה כפולה באורך של כ-1,700 מטר בשוליו הדרום מזרחיים של הכרמל, ויעקוף את יקנעם ואזור התעשייה שלו.

לדברי חברת חוצה ישראל המקטע החדש יאפשר זרימה שוטפת של התנועה צפונה מהעיר. בנוסף, בהמשך למנהרה יוקם מחלף תל קשיש, אשר יפצל את התנועה להמשך כביש 6 צפונה עד שלומי ולצפון מזרח – לכיוון אצבע הגליל ("המזלג" ).

כפי שנחשף ב"כלכליסט", שר התחבורה ישראל כץ כבר קיבל אישור להשקעה של כשמונה וחצי מיליארד שקל בפיתוח כביש 6.

המשך התוואי המתוכנן של כביש חוצה ישראל, הוא למחלף העמקים ומשם במנהרת רכסים - באורך כ-1,600 מטר - ובמנהרת איבטין - באורך כ-400 מטר - לכיוון מחלף סומך והלאה עד אחיהוד, כברי ושלומי.

בחברת כביש חוצה ישראל צופים כי ניתן יהיה להתחיל בעבודות לקראת סוף השנה הנוכחית, זאת עם קבלת האישורים הסטטוטוריים, התכנוניים והתקציביים. העבודות יבוצעו על ידי זכיין או מתקציב המדינה, בדומה לעבודות שנעשו במקטעים 19 ו-20 בדרום הארץ.

הקטע החדש יביא לעלייה במחירי הנדל"ן

לדברי ארז כהן, יו"ר לשכת שמאי המקרקעין, קיימת משמעות נדל"נית מצטברת בפתיחתם של מקטעים 18 - שנפתח כבר - ו-7 - שייפתח במהלך 2010. "כביש 6 יהפוך בפועל לדרך אלטרנטיבית משמעותית להגעה מחיפה למרכז שלא דרך כביש 4 (הכביש הישן) או כביש 2 (כביש החוף). משמעות נוספת היא שישובי הלווין של חיפה - טבעון, רמת ישי, יקנעם ואפילו מנצרת עילית - ייהנו מפתיחת הקטע החדש, ועל פי הערכה ראשונית של הלשכה מחירי הנדל"ן בישובים אלו יעלו בשיעור של 3% עד 6%".

מהחברה להגנת הטבע נמסר כי "חלקו הצפוני של כביש 6 (חוצה ישראל) מתוכנן להתפצל מהמחלף המתוכנן באזור תל קשיש לשתי זרועות. המשך שלוחות הכביש מהווה פגיעה אנושה בסביבה ובטבע. החברה להגנת הטבע, בשיתוף ארגונים מקומיים וארציים, פועלת במישור הציבורי והתכנוני לקידום חלופות לכביש, כגון שדרוג מערכת הכבישים הקיימת, שימנעו את הפגיעה הצפויה".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות

35 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

32.
שוד לאור יום
פעם אחרונה שנסעתי עלתה לי בהרבה כסף ומאז אני מדיר רגלי ממנו נשלח מכתב, ובו נכתב : שעקב אחור בתשלום התשלום שצריך לגבות הינו התשלום המקורי וקנס בגובה התשלום כלומר פי 2 תשלום על אחור כביכול. לאחר ברורים טלפוניים שארכו שעות הגעתי לאדם שציין שהדרך היחידה לבטל את הקנס זה לכתוב למכ"ל חוצה ישראל (כן...רק בקנס שלי הוא מתעניין...). לא משנה שנאמר להם ששום מכתב לא הגיע אלינו...לא משנה שנאמר להם שהם היו צריכים להתריע, לשלוח עוד מכתב....לא עוזר כלום. בלי שום הוכחה לזה שנשלח מכתב בכלל ובלי שום צורך להוכיח שום דבר לאף אחד הם מטילים קנסות פיגורים ואחורים. בשלב הזה נשברתי והעברתי את התשלום שלי כולל הקנס. מאז....עקב "השרות האדיב והמהיר והמחיר הזול, " הדרתי רגלי מהכביש הזה. שומר נפשו וכיסו ירחק !! אני לא מבין איך המחוקק הנכבד (שבטח נוסע בחינם בכביש זה...) לא נתן לדעתו לקלות הבלתי נסבלת של חברת דרך ארץ בעלת הכביש המהיר, לקנוס אנשים ומאפשרת להם בקלות לגבות סכום כפול מבלי אפילו צורך להוכיח שום דבר. למי שיכול הייתי מציע לוותר על הלוקסוס הזה. סכנת נפשות.בכסף הנחסך אפשר ללכת בסוף הנסיעה למסעדה ולאכול טוב.....
צפוני , צפון  |  06.01.10
31.
מאוד נחמד אבל.....
לפי דעתי זה שפותחים עו מקטע נשמע מאוד נחמד ומחוץ לדעתי אך יש לזה השלכות על השימוש בכביש דבר ראשון יהיה יותר עומס שגם ככה קיים היום , והסיבה לעומס הזה תיכנון לוקה בחסר של הכביש שהמחשבה הראשונית מהכביש הייתה איך להרוויח כסף ושום דבר אחר הרי היו צריכים לתכנן כביש חוצה ישראל שיכלול בתוכו תנועה של המון רכבים אז זה לא היה אמור להיות של חמשה או ששה נתיבים לפחות ???? ולא שני נתיבים מסכנים ואחרי כמה שנים מרחיבים לשלוש ואנחנו סובלים מעומס נוסף תמורת הכסף שאנחנו משלמים.... דבר שני עלות הנסיעה בכביש מאוד גבוהה זה נחמד שאם אתה נוסע בכביש הזה פעם או שניים בחודש ומקבל חשבון של 50 שקל אבל אם אתה צריכה לנסוע בכביש הזה כל יום לעבודה כמה תשלם בסוף החודש לפחות 500 שקל למה? מליאנים מישהו מחזיר לנו את דמי הנסיעה בכביש הזה צריך להיות היגון לגבות כסף בכביש הזה ולא לעשות את זה בכל נסיעה זה כמו מנוי שמשולם מראש ושיהיה מחיר סביר ..... דבר שלישי לכל המטומטמים שמחליטים לנסוע בנתיב השמאלי במהירות 90 קמ"ש ולא לזוז משם זה כביש מהיר קוקו תזיז את התחת שלך לנתיב הימני נמאסתם נמאסתם כביש מהיר ובתשלום ותוקעים את התנועה בגלל חוסר בנה בסיסי בנהיגה
נוסע מתמיד , מרכז  |  05.01.10
לכל התגובות