אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט": רמי לוי נכנס לתחום השיווק בטלפון צילום: יובל חן

בלעדי ל"כלכליסט": רמי לוי נכנס לתחום השיווק בטלפון

הרשת תמכור בשיווק ישיר מוצרי נון־פוד שאינם נמכרים בסניפים. יפית לוי: "הכוונה היא למכור בעתיד גם מוצרי חשמל גדולים, ביטוחים ואפילו מכוניות"

07.01.2010, 07:06 | שלומי דונר

רמי לוי מנסה להגביר את פעילותו בתחום הנון־פוד באמצעות הקמת פלטפורמת מכירות לשיווק ישיר באמצעות הטלפון - כך נודע ל"כלכליסט". החברה נקראת "צלצל וקבל - מוצרים לבית מקבוצת רמי לוי שיווק השקמה", והיא מוכרת מוצרים לבית שאינם מופיעים על מדפי חנויות רמי לוי: מוצרי חשמל קטנים, כלי מטבח, מצעים, מגבות ואף תכשיטים.

כדי לקדם את קו השיווק החדש החלו השבוע בקופות סניפי הרשת לחלק חוברת ובה פירוט המוצרים ומחיריהם.

בחוברת נכתב בין היתר: "אנחנו משיקים את קו השיווק הישיר כדי שאתם, לקוחותינו, תוכלו ליהנות ממגוון מוצרים לבית שאינם על המדפים". מי שמנהלת את פלטפורמת המכירות החדשה היא בתו של רמי לוי, יפית לוי.

צמיחה מזערית

לדברי יפית לוי, החוברת משווקת ללקוחות רמי לוי בלבד בקופות הסניפים. לוי אמרה ל"כלכליסט" כי הם מעוניינים להרחיב את הפלטפורמה: "הכוונה היא למכור גם מוצרי חשמל גדולים, רהיטים, ביטוחים ואפילו מכוניות. אנחנו מנהלים כבר משא ומתן עם מגוון ספקים, כשהמוטו נשאר זהה - למכור בזול".

תחום הנון־פוד (מוצרים לטיפוח הפרט והבית) אינו מפותח אצל רמי לוי, ומלבד מוצרים רגילים כגון טיטולים, אבקות כביסה ומוצרים בסיסיים, בסניפי הרשת שלו אי אפשר להשיג מוצרי חשמל, אופנה וכלי בית.

אחת הסיבות להשקת קו המכירות הישיר היא שב־16 סניפי הרשת הפרושים ברחבי הארץ אין מקום למוצרים שתופסים נפח רב.

תחום הנון־פוד ברשתות השיווק הגדולות אינו מצליח לתפוס תאוצה, ולמרות ניסיונות הרשתות — בעיקר שופרסל ורבוע כחול — הוא מציג צמיחה מזערית מדי שנה. בשנת 2008, לדוגמה, רשם התחום צמיחה של 2.6% בלבד, בעוד ששוק המזון כולו צמח ב־14.14%.

נתונים מפתיעים

 

רשת רמי לוי הציגה ברבעון השלישי של 2009 נתונים מפתיעים לנוכח העובדה ששוק המזון כולו ירד בתקופה זו. הרשת רשמה עלייה של 49% במכירות, שהסתכמו ב־367.5 מיליון שקל לעומת 246.8 מיליון שקל ברבעון המקביל ב־2008. שיעור הגידול במכירות ברשתות הזולות המתחרות עמד ברבעון השלישי על 13%, וברשתות הזולות של שופרסל ורבוע כחול אף נרשמו ירידות במכירות בשיעור של 1% ו־2.5% בהתאמה.

הרווח הגולמי של רמי לוי עלה ברבעון השלישי של 2009 ב־48.2% והסתכם ב־84.3 מיליון שקל, והרווח הנקי גדל ב־29.5% והסתכם ב־18.1 מיליון שקל לעומת 14 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב־2008.

תגיות