אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המיתון לא הגיע לאיקאה בנתניה; עלייה של 8% במכירות 2009  צילום: בלומברג

המיתון לא הגיע לאיקאה בנתניה; עלייה של 8% במכירות 2009

יותר מ-2.4 מיליון איש ביקרו בחנות איקאה בנתניה במהלך השנה החולפת, והם השאירו שם 496 מיליון שקל. סל הקניות גדל ב-5% בממוצע

06.01.2010, 12:03 | כתב כלכליסט
המיתון לא הגיע השנה לאיקאה ישראל, ונראה כי בשנת המשבר האחרונה הציבור הישראלי העדיף את הריהוט הזול והנגיש של הרשת השבדית על פני אופציות אחרות ויקרות יותר. מנתונים שפירסמה היום (ד') הרשת עולה כי בשנת 2009 המכירות בחנות איקאה בנתניה הסתכמו ב-496 מיליון שקל – עלייה של 8% לעומת 2008. גם מספר המבקרים בחנות בנתניה גדל, והסתכם בשנה שעברה ביותר מ-2.4 מיליון איש – עלייה של 1.5% לעומת 2008.

שלומי גבאי, מנכ"ל איקאה ישראל, ציין כי מנוע הצמיחה המשמעותי ביותר של איקאה ב-2009 היה סל הקניות שגדל במהלך השנה ב-5% בממוצע. היקף מכירות הרהיטים בחנות עומד על 64%, לעומת אביזרים בשיעור של 34%.

תחומי הפעילות שבהם נרשמה עלייה משמעותית בפעילות איקאה ישראל ב-2009 הם מטבחים ופינות האוכל - גידול של 10%, תחום חדרי השינה ומערכות הקיר עם גידול של 9% ומחלקת ילדים עם גידול של 23%. במכירות המחלקה העסקית, שזו השנה השלישית לפעילותה, נרשם גידול של כ-14% לעומת 2008. עם זאת, מדובר בנתח קטן של מכירות שהגיע בשנת 2009 ל-15 מיליון שקל.

במרץ הקרוב עתידה איקאה ישראל לפתוח את החנות השנייה שלה בארץ - במתחם מעוין שורק שליד ראשון לציון. איקאה השקיעה בחנות 400 מיליון שקל ויועסקו בה 500 איש.  

תגיות

5 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה