צילום: עמית שעל
פרופ' יצחק סוארי ייצג את זכיינית הרכבת הקלה בת"א בדיונים מול האוצר
חברת MTS גייסה את שירותיו של סוארי כדי לסייע לה בפתרון הסוגיות הפיננסיות ולקם את הפרויקט במסגרת לוחות הזמנים וההסכמות מול המדינה
10.01.2010, 14:35 | ליאור גוטמן
פרופסור יצחק סוארי ייצג את חברת MTS, זכיינית הרכבת הקלה בתל אביב, בדיונים לפיתרון הסוגיות הפתוחות מול האוצר זאת לקראת השגת הסגירה הפיננסית ותחילת העבודות. לדברי גורמים שמקורבים לפרויקט, קבוצת בעלי המניות של זכיינית הרכבת הקלה גייסה את סוארי לקדם את הפרויקט במסגרת לוחות הזמנים וההסכמות מול המדינה, ולסייע לפתרון הסגירה הפיננסית. סוארי שימש בעבר בתפקידים בכירים בבנק ישראל ובנציבות מס הכנסה ואף היה מועמד לפני מספר שנים לתפקיד נגיד בנק ישראל.
MTS זכתה בזיכיון בסוף 2006, ובמאי 2007 נחתם החוזה בינה לבין המדינה. לפי תנאי החוזה המקוריים הסגירה הפיננסית היתה אמורה להסתיים כשנה לאחר הענקת הזיכיון, דהיינו במאי 2008, אולם המהלך נדחה כמה פעמים, בין היתר בשל טענת הזכיין שהמשבר הכלכלי מציב בפניו קשיים לגייס את ההון הדרוש. כזכור, לפני כשבועיים הודיע משרד האוצר על אולטימטום מול MTS עקב חוסר יכולת לכאורה למצוא את מקורות המימון המתאימים שיסייעו להתחיל את העבודות. האולטימאטום ניתן לתקופה של 90 יום, כאשר בכל מקרה של ביטול הזיכיון וחילוט הערבויות שניתנו על ידי הזכיין (120 מיליון שקל - ל"ג) חייבת המדינה לתת התראה של 30 יום, מה שהביא את הזכיין להאריך את הערבויות עד מאי הקרוב.
תגובה אחת לכתיבת תגובה