אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הצרות של גוגל: לקוחות שרכשו נקסוס 1 זועמים על השירות צילום: אי פי אי

הצרות של גוגל: לקוחות שרכשו נקסוס 1 זועמים על השירות

מתלוננים כי בנסיונות לקבל תמיכה טכנית הם מועברים בין יצרנית המכשיר HTC לספקית הסלולר טי-מובייל. גוגל עצמה לא מספקת תמיכה טלפונית למכשיר הדגל שלה

10.01.2010, 15:43 | אבנר קשתן
גוגל עשויה לגלות בקרוב את הסכנות שבכניסה לשוק הקמעונאי. לעומת שירותי הרשת בהם היא רגילה לתמוך, שלא מצריכים טיפול בלקוחות, עם השקת הנקסוס 1, מתחילות להצטבר תלונות של לקוחות המתלוננים על בעיות במכשיר, תקלות במשלוח, ומעל לכל, על המחסור במוקד תמיכה מסודר.

מאז הושק הטלפון לפני כשבוע, הצטברו בפורום התמיכה של המכשיר אלפי הודעות בנוגע למכשיר, רובן בנוגע לקושי בקבלת תמיכה. לקוחות אשר נתגלו בבעיות בהתחברות לרשת הדור השלישי של הספקית טי-מובייל הופנו לתמיכה ליצרנית המכשיר HTC, אך זו האשימה את ספקית הרשת הסלולרית, אשר בתורה טענה כי גוגל לא העבירה לידיה תיעוד טכני אשר יאפשר לה לתמוך בו.

ההתעקשות של גוגל למתג את הטלפון תחת שמה, בדומה לאייפון של אפל, מציב אותה בחזית התלונות הצרכניות. אך בניגוד לאפל, אין לגוגל מחלקת תיקונים ושירות לקוחות מיומנת. ובניגוד לאפל, אשר יכלה לתלות רבות מתקלות האייפון ב-AT&T, ספקית הסלולר הבלעדית של המכשיר, גוגל מתכוונת לשווק את הנקסוס 1 גם ברשתות מתחרות לטי-מובייל.

מחלקת השירות הנרחבת ביותר של גוגל היא לשירותי AdSense ו-AdWords, שירותי הפרסום המייצרים את רוב רווחיה. שירות הלקוחות למפרסמים בגוגל ידוע בסודיות שלו, כשגוגל שומרת את הזכות לנתק לקוחות מהשירות ואינה מאפשרת לערער על הסכומים המתקבלים מהפרסום על מנת לשמור על סודיות מנגנוני האימות
אנדי רובין, מנהל אנדרואיד: שירות הלקוחות טעון שיפור, צילום: איי אף פי אנדי רובין, מנהל אנדרואיד: שירות הלקוחות טעון שיפור | צילום: איי אף פי אנדי רובין, מנהל אנדרואיד: שירות הלקוחות טעון שיפור, צילום: איי אף פי

ומניעת הזיופים שלה.

בדומה, גם מחלקת השירות של הנקסוס 1 סובלת מחוסר שקיפות וגמישות ללקוחות. לקוח אשר גילה כי בטעות הזמין את המכשיר לכתובת ישנה, התבשר על ידי גוגל כי ניתן לשנות כתובת רק ב-15 הדקות הראשונות לאחר ביצוע ההזמנה משיקולי אבטחה, ולאחר זמן זה המכשיר ישלח באמצעות שליח לכתובת הקודמת, ואם הוא לא יתקבל לאחר שלושה נסיונות, יוחזר לגוגל והוא והלקוח יחויב רק על דמי המשלוח.

הדיעה הרווחת בפורום המשתמשים היא שעל גוגל היה לחכות עד שתקים מערך תמיכה ראוי לפני שתמכור טלפונים באופן ישיר, הכולל תמיכה טלפונית, ולא רק מוקד אימייל המתחייב לתשובה תוך יומיים בלבד. למרות זאת, מאמינה עדיין גוגל במודל המכירות הנוכחי. בראיון לבלוג הטכנולוגיה All Things Digital, מסר אנדי רובין, סמנכ"ל בגוגל האחראי על פיתוח מערכת ההפעלה אנדרויד, כי גוגל מאמינה ששיווק ישיר לצרכנים הוא העתיד, המאפשר לעקוף את השליטה של ספקיות הסלולר. רובין הודה כי התמיכה הטכנית של החברה טעונה שיפור, אך לדעתו "מצבנו מצויין יחסית לזמן הקצר מאז ההשקה".

רובין ציין גם כי גוגל עובדת על מכשיר נוסף בסדרת הנקסוס, אשר צפוי לכלול מקלדת מלאה ולפנות לשוק העסקי, כתחרות לבלקברי. יש לשער כי בפנייה לשוק הארגוני, גוגל תאלץ לספק תמיכה ושירות מקיפים יותר משהיא מציעה כיום לשוק הפרטי.

תגיות

10 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

10.
ל-7: ממליץ לך לא להספיד אותם כל כך מהר...
לגבי גוגל Chrome - כדאי לך לנסות. מזמן כבר דפדפן ברירת המחדש שלי. מהיר בצורה מטורפת, ועכשיו, עם התוספים, לא רואה את פיירפוקס ממטר. ממשק נקי, יפה וכאמור - מהיר מאוד. לגבי גוגל wave - התפיסה חדשנית מאוד והשימוש לא קשה. לא ברור אם הוא יתפוס או שישאר בגדר בלון ניסוי, אבל שווה לנסות אותו. Google Talk - לא ברור לי למה אתה חושב שיש לו בעיות. שוב - עובד מצויין, מהיר וכ"ו. אם אתה מעדיף את מייקרוסופט או ICQ - זו החלטה שלך... חוץ מזה, התעלמת, בצורה נוחה מאד, משירותים נוספים של גוגל מלבד החיפוש: Gmail (קשה לי להאמין שתקרא לו כישלון), Google Anaytics - מרבית האתרים שאני מכיר משתמשים בשירות הזה, iGoogle - דף הבית אצל הרבה מאד אנשים, Google Maps, שירות המפות בין הטובים בעולם היום, ועוד ועוד. רק כדי לסבר את האוזן - אני לא עובד של גוגל (אם כי - אם הם יציעו לי עבודה, אשמח מאד)...
גדי  |  11.01.10
8.
לכל האייפוניסטים
כמו לכל חברה בתחום חדש יש קשיים, במיוחד מול לקוחות. אני מתישהו אקנה את המכשיר הזה כאשר הוא יעבור כמה ידים וכמה שיפורים אחרי גל התלונות. ברגע שזה יחלוף לאייפון תהיה בעיה מול המכשיר הזה, ומול שיטת השיווק של גוגל. מכירת מכשיר כזה בסכום כזה כסים פרי תעשה לאפל לא מעט בעיות.
מהשפלה  |  11.01.10
7.
עוד דוגמא לחברת תוכנה שמנסה למכור חומרה
לגוגל אין שום נסיון במכירה ותמיכה בחומרה. בנוסף, גוגל רגילים לתת תמיכה למוצרי תוכנה שעולים 0 ולכן רמת התמיכה היא נמוכה בהתאם והמשתמשים מבינים את זה. אבל במוצר כזה שעולה מאות דולרים המשתמשים מצפים לרמת תמיכה גבוהה הרבה יותר. השאלה היא האם גוגל מסוגלים לספק תמיכה כזו ונראה שלא.
יוסי  |  11.01.10
לכל התגובות