אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אושר: צרכנים יוכלו לבטל עסקה אם הוטעו בזמן הרכישה צילום: אי פי אי

אושר: צרכנים יוכלו לבטל עסקה אם הוטעו בזמן הרכישה

התיקון לחוק הגנת הצרכן - המעבה את זכויות הצרכנים בעת ביטול עסקה - אושר פה אחד בכנסת בקריאה שנייה ושלישית

11.01.2010, 19:18 | תומר אביטל

הכנסת אישרה הערב (ב') בקריאה שנייה ושלישית פה אחד את התיקון לחוק הגנת הצרכן המעבה את זכויות הצרכנים בעת ביטול עסקה. החוק, שקודם על ידי סגנית שר התמ"ת אורית נוקד (עבודה) מאפשר לצרכנים לבטל עסקאות תחת טענות רחבות יותר מאלו הקבילות היום.

החוק מאריך את התקופה לביטול עסקה משבועיים ל"פרק זמן סביר" כשלצרכן נודע על הטעיה שנעשתה בעת ביצוע העסקה או לאחר שהתברר שנוצלה מצוקה בה נמצא. הצרכן יוכל לבטל את העסקה לאחר שהוכיח כי נעשה מחדל מהותי בעת הרכישה.

במשרד התמ"ת טוענים, כי הטעיה או ניצול מצוקה מתגלים בדרך כלל בשלב מאוחר ובאופן שאינו תלוי במועד עשיית העסקה. סגנית השר נוקד אמרה, כי "הארכת התקופה בה הצרכן יוכל לתבוע בעקבות עסקה שבוצעה כתוצאה מהטעיה או מצוקה היא קריטית לצרכן, משום שלא פעם הוא מגלה זאת אחרי זמן רב".

עוד כולל התיקון את הזכות הביטול של הצרכנים לעסקאות שירות כגון אינטרנט וכבלים בתוך 14 יום מהרכישה. התיקון גם מסמיך את שר התמ"ת לקבוע את גודלן של "האותיות הקטנות" בפרסומות באמצעי התקשורת ובשלטי חוצות. התיקון לחוק יכנס לתוקפו ב-15.3.2010.

תגיות

8 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

8.
012
במהלך חודש אפריל 2009 התקשרה נציגת שרות וסיפרה לי על מבצע הגדלת מהירות גלישה ללא תוספת תשלום העלתה גם את נציג בזק לאחר ברןר הענין הסכמתי להגדלה אלה מההההה? התחילו ניתוקים ובעיות גלישה ביזבוז שעות עם התמיכה גם ב012 וגם בבזק ולאחר מס' ימים שהגיע טכנאי בזק לבית בדק וקבע המרחק מהמרזיה לא מאפשר גלישה במהירות גבוה יותר בשיחה עם נציגת שרות לקוחות של012 הודעתי ולתדהמתי קיבלתי תשובה ידידי נכנסתה להתחיבות בו במקום ביקשתי להתנתק שלחתי בקשה הודעה בפקס ובאותו הרגע התחברתי ל013 לתדהמתי 012 ממשיכים לחייב אותי בכרטיס האשראי פשוט פשע
דניאל , שדרות  |  12.01.10
5.
הנה , תקראו דוגמא איך הוטעיתי...
צלצלה אליי יום אחד נציגת מכירות של 012 וסיפרה לי על מבצע שלהם (שגם פורסם בטלוויזיה לא מעט) להכפלת מהירות הגלישה ללא שום תוספת מחיר. לאחר לבטים של מספר ימים וכמובן שכל יום היא ניג'סה לי בעניין, החלטתי לשדרג. כי מה אכפת לבן אדם לקבל משהו יותר טוב בלי כסף? אז באמת הם לא גבו יותר כסף אבל לאחר שבועיים קיבלתי מכתב מבזק שמברך אותי על שדרוג המהירות ומעדכן אותי על העלאת התעריף כתוצאה מהשדרוג מ:X ל:2X . נציגת 012 אמרה לי מפורשות שגם בזק לא ישנו את התעריף שלהם. כשפניתי לבזק נאמר לי, באיזו זכות נציגת 012 מדברת בשמם ? (מה שנשמע הגיוני) אבל מבחינתי היה מאוחר מדי והמניוקים האלה הוציאו ממני מחיר כפול על דבר שלא היה לי בו צורך. גנבים קטנים כל החברות האלה ובעיקר המנהלים שם , שכדי לקבל עוד בונוס חייבים לאלתר. ג נ ב י ם ק ט נ י ם
אא  |  11.01.10
לכל התגובות