אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דירוג הפרסום של יפעת ב-2009: 10 המפרסמות הגדולות הגדילו את ההשקעה בפרסום ב-10% צילום: עמית שעל

דירוג הפרסום של יפעת ב-2009: 10 המפרסמות הגדולות הגדילו את ההשקעה בפרסום ב-10%

למרות המיתון: פרטנר עלתה ב-45%; מגה בול הגדילה את היקף הפרסום שלה מ-3.8 מיליון שקל ב-2008 ל-32.8 שקל - צמיחה של 763%. בין משרדי הפרסום: עלייה של 15% בהיקף התקציבים של אדלר חומסקי. שטרית מדיה גרופ זינקה ב-61%

11.01.2010, 19:36 | מיכל תוסייה כהן

גם ב־2009, הענף המוביל בהוצאה על פרסום הוא רשתות השיווק, שרשמו הוצאה של 320.5 מיליון שקל (ירידה של 1% לעומת 2008), ואחריהן נותרו בחמישייה הפותחת חברות הסלולר, הבנקים, יבואני הרכב ורשתות החשמל.

לפי דירוג יפעת, גם המפרסם המוביל במשק שמר על מעמדו - קבוצת שטראוס. שטראוס הגדילה את תקציב הפרסום שלה ב־5% ל־108 מיליון שקל. אחריה בחמישייה הפותחת מדורגים החברה המרכזית למשקאות, אלקטרה מוצרי צריכה, יוניליוור ישראל וסופר־פארם, שתפסה מקום בקרב המובילות על חשבון פרוקטר אנד גמבל, שתקציב הפרסום שלה קטן ב־28% ל־63 מיליון שקל.

את הגידול המשמעותי ביותר בהיקף תקציבי הפרסום ב־2009 רשמה פרטנר עם עלייה של 45% ל־72.4 מיליון שקל, בעקבות הכניסה לשירותים נוספים. גם בנק הפועלים זינק ב־44%, תנובה ב־40% ופלאפון ב־35%. היקפי הפרסום שירדו משמעותית: פרוקטר אנד גמבל ב־28%, איי.די.איי חברה לביטוח ירדו ב־24%, ובנק לאומי ב־20%.

על אף הגדלת ההשקעה במותג, צמצמה סלקום את כלל היקפי הפרסום ב־15% ל־52.4 מיליון שקל.

הזינוק הגדול - מגה בול

את הקפיצה האסטרונומית השנה קוטף בפער גדול המותג מגה־בול של רבוע כחול: מהיקף פרסום של 3.8 מיליון שקל ב־2008 ל־32.8 שקל ב־2009 - גידול של 763%. מותגים נוספים שההשקעה בהם גדלה באופן דרמטי הם מזרחי טפחות (90%), HOT טלוויזיה (63%), תמי 4 (61%) והלוטו (38%).

האינטרנט המהיר של בזק (NGN) ו־HOT (טכנולוגיית UFI) הכניס את קטגוריית האינטרנט המהיר אל המקום התשיעי בענפים המפרסמים עם גידול של 53% והשקעה של 76 מיליון שקל. בזק, הרואה בתחום מנוע צמיחה עיקרי, הוציאה ב־2009 לא פחות מ־21 מיליון שקל על פרסום האינטרנט המהיר שלה.

מקאן - צמיחה של 2%

משרד הפרסום אדלר חומסקי בלט עם עלייה של 15% ל־413.2 מיליון שקל. הגידול נבע גם בשל מיתוג הרשת החדשה של פלאפון ומצמיחת התקציבים של תמי 4, מזגני טורנדו, בזק NGN, הלוטו החדש ובנק הפועלים, שהגדיל את תקציב הפרסום ב־44%.

*המשרד הממוזג קיים במתכונתו החדשה כחודשיים בלבד. אם היה פועל כממוזג במשך השנה השלמה היה ממקם במקומות 7-6 *המשרד הממוזג קיים במתכונתו החדשה כחודשיים בלבד. אם היה פועל כממוזג במשך השנה השלמה היה ממקם במקומות 7-6 *המשרד הממוזג קיים במתכונתו החדשה כחודשיים בלבד. אם היה פועל כממוזג במשך השנה השלמה היה ממקם במקומות 7-6

מקאן אריקסון שנותר במקום הראשון צמח ב־2% בלבד. היקף התקציבים של רות שטרית, בעלת משרדי שטרית מדיה גרופ, זינק ב־61% ל־49 מיליון שקל, בעיקר בזכות תקציב מגה והגידול בתקציב דור־אלון.

במקום השלישי בין המשרדים, עם ירידה של 3% בהיקף התקציבים (319.2 מיליון שקל), משרד באומן בר ריבנאי נהנה בשנה החולפת מהעלייה בהיקף הפרסום של סופר־פארם, שנהפכה למפרסמת החמישית בגודלה. במקום החמישי, עם היקף תקציבים של 298.2 מיליון שקל, מדורג שלמור אבנון עמיחי, בין השאר בזכות קבוצת שטראוס, עם לא מעט מותגים בולטים: דנונה, ACTIVIA, חלב יטבתה, ומילקי בטעמים חדשים.

יורו ת"א ירד בשישה מקומות בדירוג מהמקום ה־14 בשנת 2008 למקום ה־20 עם תקציב של 46.1 מיליון שקל בלבד, עקב הירידה בתקציב הפרסום של CREMA, קליה אל אקונומיקה והפסקת פרסום כלל פיננסים־קרנות.

גליקמן־נטלר־סמסונוב, שלאחרונה זכו בשני מכרזי פרסום של XL ונירלט, משפרים מיקום וגדלים בכ־7% להיקף תקציבים העומד על 129.5 מיליון שקל. בזכות הגידול המשרד מטפס מהמקום התשיעי אל המקום השביעי, שאותו הם חולקים עם ראובני פרידן שירדו ב־13%. פרידן בלטו השנה עם קידום המותג בנק מזרחי טפחות, שהראה גידול של כ־90% בהשקעה בפרסום, לסכום של 26 מיליון שקל.

תגיות