אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בלעדי ל"כלכליסט" - סיכום העשור של מותגי הרכב: מכירות פיז'ו נכשלו במקום בו יונדאי הצליחה

בלעדי ל"כלכליסט" - סיכום העשור של מותגי הרכב: מכירות פיז'ו נכשלו במקום בו יונדאי הצליחה

דו"ח מיוחד שהגיע לידי "כלכליסט": מכירות פיז'ו צנחו ב-48% ומכירות רנו - ב-60.5%. מנגד טיפסה יונדאי למקום השני, ובמקום הראשון מאזדה עם 15% מהשוק

12.01.2010, 14:39 | תומר הדר

מדו"ח לסיכום העשור על פי מותגי הרכב שהגיע לידי "כלכליסט" עולה כי בעשור הנוכחי מכרו יבואניות הרכב בישראל יותר ממיליון וחצי מכוניות פרטיות - ממוצע של 156 אלף מכוניות בשנה. 2008 היתה הטובה ביותר לענף, עם מכירות של 194.2 אלף מכוניות חדשות.

מובילת המכירות בעשור היתה מאזדה, עם כ־238 אלף מכוניות ונתח שוק של 15.2% מכלל המכוניות הפרטיות החדשות שנמסרו. במקום השני התמקמה יונדאי הקוריאנית, שמסרה מאז תחילת העשור יותר מ־165 אלף מכוניות, ובמקום השלישי נמצאת טויוטה, עם כמעט 161 אלף מכוניות. צמיחת המותגים מאסיה ובעיקר מיפן הורגשה ביתר שאת על רקע ירידה במכירות של המותגים האירופיים.

בין המותגים שצמחו נמצאת טויוטה, שהגדילה ב־39% את מכירותיה בין שנת 2000 ל־2005. גם הונדה, שממוקמת במקום התשיעי בטבלת מסירות הרכב, הגדילה משמעותית את המכירות באותה תקופה, מ־3,432 ל־5,220 - עלייה של 34%. ב־2009 מכרה הונדה 7,882 מכוניות, עלייה של 56% לעומת שנת 2000.

לעומת מותגי הרכב מאסיה, שהעלייה המתמדת בנפח שוק הרכב הישראלי היטיבה עמם, בקרב מותגי הרכב האירופיים נרשמו ירידות. כך לדוגמה צנחו מכירות פיז'ו ב־41% בין שנת 2000 ל־2005, וב־48% בין שנת 2000 ל־2009. מכירותיה של רנו הצרפתית הצטמצמו עוד יותר - ירידה של 54.2% בין 2000 ל־2005, וירידה של 60.5% בין 2000 ל־2009.

ההעדפה הברורה למכוניות היפניות נובעת מהאמינות הגבוהה שלהן. אם בשנות התשעים עוד נמצא גרעין קשה של חובבי רכב ששמר אמונים לנוחות ולעתים לבטיחות העדיפה של האירופיות, בעשור החולף חששו גם הם יותר מכל מפגישה עם המוסכניק. אותו היגיון פעל גם אצל חברות הליסינג שהשפיעו מאוד על השוק.

בקרב מותגי היוקרה מובילה מרצדס עם 11,552 מכוניות שנמכרו מאז שנת 2000, ובמקום השני נמצאת אאודי שמכרה 11,032 מכוניות. עם זאת, בעוד שבמרצדס עיקר המסירות נרשמו בשנים האחרונות, עיקר הצלחתה של אאודי היתה בתחילת העשור. במקום השלישי בטבלת מותגי היוקרה נמצאת וולוו, שמכרה 9,436 מכוניות, גם במקרה זה בעיקר בתחילת העשור, ובמקום הרביעי נמצאת ב.מ.וו, היחידה מבין ארבע המובילות ששמרה על יציבות לאורך השנים עם 700-900 מכוניות מדי שנה.

נתון מעניין נוסף נוגע למכונית שבעבר ראו בישראל רק בסרטים הוליוודיים. עם ישראל, מתברר, אוהב מכוניות פורשה, ומאז תחילת העשור יובאו לארץ לא פחות מ־273 מכוניות, רובן בשלוש השנים האחרונות.

תגיות

15 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

15.
לפי הכתבה, ואם יודעים באילו רכבים מדובר
ברור שההצלחה של רכב כזה או אחר נובעת ישירות מההתאמה והתמחור שלו בשוק. ולרוב לא תלוי הרבה בדברים בינלאומיים. לדוגמא: רנו נפגעו מהמעבר למגאן החדשה, כי רנו החליטו להתמקד בהאצ'באק ולא בסדאן. וגם כי שוק הליסינג חיפש מכוניות מיני זולות ולא את הקליאו שלהם. פיז'ו, נפגעו גם בגלל מכוניות מיני יקרות מדי, וגם בגלל משפחתיות האצ'באק. טויוטה עלו, כמו בכל העולם (דוקא כן מגמה עולמית) וירדו בגלל הגיר הרובוטי של הקורולה. יונדאי עשו קפיצה עצומה, גם בגלל שיפור, אבל בעיקר בגלל הגטס שבתור מיני זולה הייתה בקטגוריה משל עצמה, והתאימה כמו כפפה לשוק הישראלי מאזדה הייתה במגמה שלילית כשהלאנטיס הייתה ישנה, ועלתה בצורה מדהימה כשה3 וה6 הגיעו. ולפי הגרפים, זה נראה שהעליה האחרונה של מאזדה, סביב 2007 הייתה על חשבון פורד... מכוניות דומות שמתחרות אחת בשניה.
אור , צפון  |  17.01.10
11.
הסיבה לירידה של רנו היא פשוטה הרבה יותר ממה שאתם חושבים
בניגוד להשמצות, רנו רכב מעולה. היתה לי רנו קנגו מהעבודה, עשיתי עליו יותר מ-100,000 ק"מ ללא בעיות מיוחדות. הסיבות לירידה הן קודם כל החלטת צה"ל להפסיק לרכוש רנו אלא לעבור לליסינג וכניסות מתחרים נוספים לשוק הרכב.
רון , חולון  |  13.01.10
לכל התגובות