אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
חלום המטרו של דמשק מתקרב צילום: בלומברג

חלום המטרו של דמשק מתקרב

מושל דמשק מסר כי כיום מתבצע מחקר היתכנות של פרויקט המטרו, כשבנק ההשקעות האירופי כבר הביע נכונותו להעביר 350-450 מיליון יורו לביצועו. גם המחקר שעלותו 2.5 מיליון יורו ממומן על ידי הבנק האירופי

13.01.2010, 16:00 | דורון פסקין

מזה שנים מדברים פרנסי דמשק על פרויקט המטרו בבירה הסורית כדי לצמצם את העומסים בכבישיה. אתמול (ג'), הצהיר מושל דמשק, בשר סבאן, כי פרויקט שאפתני זה אכן יכול לצאת לדרך בסופו של דבר.

בדברי סבאן במועצת העיר, הוא מסר כי נכון להיום מתבצע מחקר ההיתכנות של פרויקט המטרו, כשבנק ההשקעות האירופי כבר הביע נכונותו להעביר 350-450 מיליון יורו לביצועו. גם המחקר שעלותו 2.5 מיליון יורו ממומן על ידי הבנק האירופי.

כמו כן, מסר המושל כי ממשלת צרפת הביעה נכונות להעביר 250 מיליון יורו לפרויקט. רשות התכנון הסורית הודיעה לאחרונה כי לפי חישוביה, הקמת רשת המטרו בעיר תעלה כ-1.2 מיליארד דולר והיא בוחנת דרכים למציאת המימון הדרוש הנוסף. חשוב לציין כי הסיוע של ממשלת צרפת יועבר למטרו רק במידה שחברות צרפתיות יהיו אלה שייבחרו לביצוע הפרויקט על ידי הרשויות הסוריות.

לפי התכנון, הרכבת תעבור ב-34 אזורים שונים של דמשק. אורכה יהיה כ-16.5 קילומטרים והיא תכלול 17 תחנות. הסורים שואפים לפתוח את הקו הראשון (הקו הירוק) בשנת 2015. קו זה אמור להוביל בכל יום כ-700 אלף נוסעים. בסך הכול צפוי המטרו של דמשק לכלול ארבעה קווים.

דורון פסקין הוא מנהל אגף המחקר בחברת אינפו פרוד מחקרים (המזה"ת) www.infoprod.co.il

תגיות