אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הערכה: גוגל מכרה רק 20,000 מכשירי נקסוס 1 צילום: אי פי אי

הערכה: גוגל מכרה רק 20,000 מכשירי נקסוס 1

זאת בהשוואה לכ-1.6 מיליון מכשירי אייפון שנמכרו בשבוע הראשון להשקתו, ולכרבע מיליון מכשירי דרויד. המכירות החלשות מוסברות בכך שהמכשיר הושק אחרי עונת החגים, וללא קמפיין פרסום משמעותי

13.01.2010, 16:53 | אבנר קשתן

למרות החשיפה התקשורתית העצומה, נראה שהסמארטפון הראשון של גוגל - הנקסוס 1 - רחוק מלשבור שיאי מכירות. על פי הערכות שפרסמה חברת המחקר Flurry, המתמחה בשוק האפליקציות הסלולריות, גוגל מכרה בשבוע הראשון להשקת המכשיר המדובר רק 20 אלף יחידות. לעומת כ-1.6 מיליון מכשירי אייפון מדגם 3GS שנמכרו בשבוע הראשון להשקתו, וכ-250 אלף מכשירי דרויד של מוטורולה, המופעל, בדומה לנקסוס, במערכת אנדרואיד של גוגל.

גוגל לא פרסמה נתונים רשמיים באשר למכירות המכשיר, והערכותיה של חברת Flurry מתבססות על נתונים סטטיסטיים שמעבירים לה מפתחי אפליקציות למכשירי הסלולר, המסוגלים להבחין מאילו מכשירים נעשה השימוש ביישומים שלהם. המכירות החלשות של הנקסוס 1 מוסברות בהחלטתה של גוגל למכור את הטלפון בתחילת חודש ינואר, מיד לאחר סוף עונת המכירות של החגים בארה"ב, וכן בהיעדר שיווק ופרסום משמעותיים למכשיר.

למרות שגוגל הציבה פרסומת למכשיר בעמוד החיפוש הראשי שלה, שטח פרסום הנחשב יעיל במיוחד, במקרים קודמים שהשתמשה גוגל בדף זה לטובת פרסום, כמו בהשקת מכשיר הדרויד המשותף לה ולמוטורולה, המהלך לווה בקמפיין פרסום נרחב בהיקף של כ-100 מיליון דולר, מה שלא עשתה גוגל במקרה של הנקסוס 1. בנוסף, מעריכה פלארי שבעוד הדרויד שווק כמכשיר מהפכני, והאייפון החדש נתפס כשדרוג מתבקש של הדור הקודם, הנקסוס 1 נאלץ להתחרות עם מכשירים אחרים המריצים את אותה מערכת הפעלה ותומכים באותן אפליקציות.

תגיות

11 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
כמה שטויות בתגובות עד עכשיו
ההשקה של גוגל היא כשלון נקודה. הן בכמות המכירות והן ברמת השירות המחפירה (מענה תוך 3 ימים בפורום בלבד...) נכון שגוגל יכלה להשיק בדצמבר ולהקציב הרבה כסף לפרסום והם עשו זאת כך בכוונה אך עדיין זה כשלון ופגישה במותג שלהם. גוגל לא יודעת לעבוד מול צרכנים כרגע נקודה. הבעיה היא לא התחרות עם אפל. הבעיות של אייפון יפתרו וסביר לנהיח שהם יוסיפו ריבוי משימות ועוד דברים וימשיכו להפתיע כמו שהם אוהבים. אז מה הבעיה? הבעיה היא הרמיסה ברגל גסה של הפרטיות שלנו כמו שגוגל עושה ואף אחד לא עוצר אותה. בעיה נוספת היא המונפול של גוגל בתחום החיפוש וארגון המידע. נכון שזה יכול להשתנות בקלות אבל כרגע זה מונופול דה פקטו ללא הגבלות. דוגמאות: הם יכולים לחסום לך חשבון אדסנס ללא סיבה גם אם צברת שם כסף לזכותך. הם יכולים לך חשבון אדוורדס סתם כי האתרים שלך לא עומדים בקריטריונים של איכות שהם לא טורחים לפרט בשום מקום בצורה ברורה. הדברים הללו קורים כל הזמן ומשביתים עסקים רבים ופוגעים לאנשים בהכנסה ולך תדבר עם הרובוטוים שלהם. ואם כבר מישהו אנושי עונה אז מדובר בתגובת טמפיילט אדישה. רוצים דוגמא? חפשו why I sued google רק הרגולטור האירופאי יכול לעשות שינוי. נקווה.
אביב , מרכז  |  24.01.10
10.
ל 8 תגובה ממנכל יהוא לשעבר מר זרי ינאג
הי למי אתה קורא סאקר תראה זה שיהוא הפסידה 45 מילארד דולר חוזה אם מיקרוסופט כי ברין סרגי הבטיח לי ככה פה וככה שם אמר לי "זרי אני מאחורך באש ובמים" אוווווו !!! וזה שאני הפסדתי את מנכלות יהוא נו זה לא נורא אבל הנשיקות והחיבוקים אם ברין סרגי בשדה התעופה זה היה משהוא לא מהעולם הזה אז אל תקרא לי סאקר המאה אני סאקר המילניום
spider (Google algorithm , ראשון לציון  |  15.01.10
9.
מה קשור האיפון? למה דוחפים את המכשיר נישא הזה לכל מקום?
כנסו לפרופורציה, האיפון לא פופולרי כמו שאתם מתארים, וגם לא ממש מוצלח. הוא גם לא שואף להיות כזה. גוגל מוכרת גם את הדרויד של מוטורולה בחנות המכוונת של הנקסוס, כך שהם ממש לא מנסים להתחרות במוטורולה. האייפון שולט יחיד בנישה שלו, וכך תמיד יהיה, אבל מי רוצה להיות בנישא הזאת? (כן, ניסיתי, חזרתי לנוקיה, האיפון הוא צעצוע).
אבי , ראש העין  |  14.01.10
8.
הסברה במילים פשוטות את משמעות כישלון נקסוס 1
בו נסביר לישראלים מה הפירוש 20000 מכשירים ומה פירוש של המילה עכביש במילים הכי פשוטות העולם של העתיד הלא רחוק שייך לשוק הסמרטפונים גוגל הימרה על כל הקופה שהחליטה על דרך נפרדת מאפל ונגדה והפסידה את כל הקופה נקסוס 1 היה הקלף האחרון נקסוס היה החומה האחרונה שהייתה אמורה להציל את גוגל ויחד איתו את העיתונאים החמודים של ישראל שלא יגמרו כמו עמיתהם בחו"ל לגוגל יש כרגע רק אפשרות אחת כדאי לשרוד את העתיד להשלים אם אפל !!!!!!!! אבל הדרך לקנוסה חסומה בקורי עכביש שאם נפילת נקסוס הפכו לקורים מפלדה כי: למה לאפל לחלוק אם גוגל אם היא יכולה לגרוף הכל לכיס (דרכי כמובן !!!!!!!!!!!!! ) ומה לאפל ולחברה בשם גוגל שניסתה באור יום ובשחצנות כזאת לפגוע בה קשה וגוגל לא יכולה יותר לסכן אותה כי אין לה יותר קלפים למה לי לעכביש להתספק במשרה בגוגל אם אני יכול להיות מיליונר אם לא מולטי מיליונר תוך זמן קצר באפל תוך עיסוק בתחום המרתק היוקרתי ביותר בעולם מה גם שאין לי גם ברירה כי הדבר הכי טבעי לאחר 5 שנים זה חוסר אימון מוחלט בכל מה שקשור במשרין או בעקיפין לגוגל כי: טעות ראשונה שלי והופ אני מוצא את גוגל ואפל חברים הכי טובים ביותר בעולם ואת עצמי הסאקר הגדול ביותר בעולם מפסיד 5 שנים ואת החיים בכלל תגידו תודה לברין סרגי על גאונות אדירה שהוביל את עצמו את החברה גוגל שלו לסיטואציה ללא מוצא כפי שאומרים נפלו לקורי עכביש
spider (Google algorithm , ראשון לציון  |  13.01.10
לכל התגובות