אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מבחן דרכים: קיה פורטה מול רנו פלואנס

"כלכליסט" לקח לנסיעת מבחן שתי מכוניות שצפויות להיות מהפופולריות בציי הליסינג השנה. האחת מצטיינת בכוח מנוע ומזהמת פחות, והאחרת מספקת תא נוסעים מפנק ושיכוך זעזועים משובח. המירוץ ביניהן נותר צמוד עד קו הסיום

17.01.2010, 22:58 | תומר הדר

שתי מכוניות משפחתיות התייצבו למבחן. אחת בשחור והשנייה בלבן. השחורה היא מכונית משפחתית קוריאנית שמייצרים קוריאנים נמרצים במפעל קוריאני. הלבנה היא מכונית קוריאנית שמיוצרת על ידי טורקים. על הטורקים מפקחים בוסים צרפתים, והם שולחים את המכוניות שלהם לישראל.

לא הבנתם? הנה הסבר: המכונית הלבנה היא רנו פלואנס. מדובר במכונית משפחתית שמיוצרת במפעלי רנו בטורקיה ומבוססת על שלדה של מכונית שמייצרת החטיבה הקוריאנית של רנו, הפועלת בשיתוף חברת האלקטרוניקה סמסונג.קיה פורטה, לעומת זאת, מיוצרת בקוריאה, אבל מיועדת בכלל לשוק הרכב האמריקאי. התוכנית המקורית של קיה העולמית מעולם לא כללה שיווק בישראל, אך היבואן הצליח להשיג אישורים מיוחדים לשווק כאן את הפורטה, שמיועדת לקלוע לטעמם של האמריקאים חובבי הסדאן.

בלעדי ל"כלכליסט": הצלחה לקיה פורטה ורנו פלואנס במכרז הליסינג של יבמ ל"כלכליסט" נודע כי במסגרת החלפה של כ-400 מכוניות בצי החברה, בחרו 81 מהעובדים לקבל קיה פורטה ו-76 מהם בחרו ברנו פלואנס שרון ביידר, 16 תגובותלכתבה המלאה

כמו במכוניות מנהלים

עכשיו מגיע החלק שנוגע לארנק שלכם: אם לא ידעתם, כל מי שבוחר השנה מכונית צמודה מליסינג משלם עליה שווי שימוש חודשי לפי אחוז שנגזר מערכה. במקרה שלנו מדובר במכוניות שנכנסות לקטגוריה של פחות מ־130 אלף שקל, והתשלום החודשי עליהן עומד על 2.04% מערך המכונית. בגרסת הפורטה שלפנינו, בצבע שחור מבריק, יש מושבי עור, חישוקי מגנזיום ובקרת אקלים. היא עולה 118 אלף שקל - 1,000 שקל יותר מן הפורטה הבסיסית. רנו פלואנס הבסיסית עולה כ־120 אלף שקל, אך הגרסה היחידה שהצלחנו להשיג, מצי הרכב של חברת הליסינג וההשכרה אלבר, היא מהגרסה המאובזרת ביותר, שעולה 127 אלף שקל, וכוללת בקרת שיוט, בקרת אקלים ופתח מזגן לנוסעים מאחור.

מי יותר יפה? כאן אין חילוקי דעות. שחור הוא יפה. לקיה יש חרטום נאה עם גריל מוכסף, ספוילר קטן שמשתלב היטב בקווים של המכונית, ומראה של מכונית ספורט. רנו, שפעם ידעה לייצר מכוניות מרהיבות, איבדה בפלואנס את הכיוון. החלק הקדמי אינו משתלב בהרמוניה עם תא המטען, והפרופורציות הכלליות אינן נאות. על הנייר הרנו ארוכה ב־9 סנטימטרים מן הקיה, אך במציאות מדובר בפער זניח מכיוון שהקיה נחשבת למכונית גדולה בקטגוריית המשפחתיות.

מבפנים היוצרות מתהפכות: בעוד שתא הנוסעים של הקיה מקבל ציון "עובר", לא מעט בזכות שפע האבזור שבגרסת המבחן, תא הנוסעים של הרנו מקבל ציון "מצוין". לרנו יש תא נוסעים של מכונית מנהלים שמסתתר בתוך מכונית משפחתית. הכיסאות, לדוגמה, נוחים הרבה יותר מאלה של הקיה. גם המרווח הפנימי טוב יותר, וגם רמת הנדסת האנוש ואיכות החומרים. עם זאת, ברנו אין מקום לכפות רגליהם של הנוסעים מאחור וגם קשה מאוד למצוא תנוחת נהיגה ראויה, מה שבקיה מושג תוך כמה שניות של כיוונים. ובל נשכח שבגרסתה הבסיסית של הרנו, שעולה 2,000 שקל יותר מהקיה המאובזרת, אין בקרת אקלים וחיבורים לנגני מוזיקה. בשתי המכוניות, אגב, ההגה אינו מתכוונן לרוחק. תא המטען של שתיהן גדול מאוד, אך זה של הרנו גדול יותר.

הקיה שקטה יותר

טורקייה בלבן וקוריאנית בשחור נחלצות מגוש דן ועולות לירושלים. לשתיהן יש מתחת למכסה המנוע מתכון דומה: מנוע בנפח 1.6 ליטרים ותיבת הילוכים אוטומטית עם ארבעה הילוכים. אבל רק השחורה מתקדמת מהר. הלבנה משתרכת אחריה, מוחה בקול ומחפשת כל הזמן את ההילוך המתאים. הסיבה מתגלה במפרט הטכני: לקיה יש מנוע שמפיק 126 כוחות סוס, זה שברנו מפיק רק 105 כוחות סוס. גם נהגים שלא ממהרים לשום מקום יחושו בהבדל, בעיקר בארנק: כי הרנו שמנועה מתאמץ יותר שתתה ליטר של דלק כל 8.4 קילומטרים, ואילו הקיה הצליחה במשך יום שלם לנסוע כמעט 10 קילומטרים לכל ליטר של בנזין. כיום, כשחברות רבות מטילות מכסות דלק, מדובר ביתרון משמעותי לקיה.

לחצו לצפייה
גלריית כלכליסט: פלואנס מול פורטה (3 תמונות)

שתיהן שקטות יחסית בנסיעה בין־עירונית, אך הקיה, שמנועה אינו נדרש להתאמץ בעקיפות, שקטה יותר. בכבישים משובשים יתרון הביצועים של הקיה מתבטל: אמנם היא יותר ספורטיבית ויש לה הגה ובלמים טובים יותר, אך הרנו נוחה יותר. הצרפתים לא שכחו איך בונים מכוניות שבולעות בורות, סדקים ומהמורות, והדבר מורגש היטב בפלואנס כשהיא משייטת על אספלט שבור ומשובש.

תלוי מה מחפשים

אחרי יום שלם עם שתי המתמודדות צריך לבחור לאיזו מכונית היינו נותנים בית חם ומקום בסעיף "שווי שימוש" בתלוש השכר. תחילה צריך לשלוף מחשבון: על פלואנס בסיסית, שעולה כ־120 אלף שקל, תשלמו שווי שימוש של כ־2,440 שקל בחודש. בתמורה לסכום זה תקבלו מכונית מרווחת ונוחה, אך נטולת בקרת אקלים ופינוקים אחרים. ובל נשכח שכדי להצטיין באמת המנוע של הפלואנס זקוק לתוספת של 20 כוחות סוס לפחות.

על קיה פורטה מאובזרת, שעולה כ־2,000 שקל פחות מהפלואנס, תשלמו מדי חודש 40 שקל פחות, ותקבלו מכונית שנופלת מן הרנו במרווח הפנימי ובנוחות, אך עולה עליה בביצועים, בחיסכון בדלק וברמת האבזור. הבחירה בין השתיים אינה קלה כלל ומומלץ להתנסות בנסיעת מבחן בשתי המכוניות, רצוי באותו יום, כדי להחליט איזו מבין השתיים מתאימה יותר לצרכים שלכם.

אנחנו, בשורה התחתונה, היינו מעדיפים את הצרפתייה הלבנה. אמנם מדובר בניצחון דחוק למדי, וקשה להישאר אדישים לנוכח חבילת האבזור העשירה שהקיה מציעה במחיר שבו המתחרות אינן מציעות אפילו בקרת אקלים, אך בעולם האמיתי, שבו הביצועים פחות חשובים ורכות המושבים והיכולת לדחוף שלושה ילדים וזוג אופניים בתא המטען מהוות שיקולים מכריעים, הרנו מנצחת.

תגיות

40 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

36.
בתור אחד שיש לו הפלואנס -
יתרונות: מרווח שחבל על הזמן, הגה מרגרינה, צורה יפה לדעתי ונוחות הנהיגה סבירה מאוד וכיפית לנהיגה בין אם זה בעיר או מחוץ. חסרונות: אכן חסרים כוחות סוס, צריכת דלק ממוצעת 1/9. לרכב אכן חסר כוח והדבר מורגש בעיקר בעליות. במצבים כאלו אני לוחץ על הדוושה עד הסוף (עליות לירושלים עם מזגן - 130 קמ"ש בממוצע וצריכת הדלק בהתאם 1/7) אין ספק שמבחינת כוח הקיה או טויוטה קורולה חזקות יותר, לגבי השברולט קרוז כמו הרנו רק שהקרוז יותר מפוארת וצריכת דלק נמוכה יותר.
משה , בקעת אונו  |  22.08.10
לכל התגובות