אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ICQ עולה על גל הרשתות החברתיות

ICQ עולה על גל הרשתות החברתיות

גרסה חדשה לשירות המסרים המיידיים הוותיק תאפשר לקבל ולשלוח עדכונים חיים מפייסבוק, טוויטר, פליקר ויוטיוב

18.01.2010, 12:28 | עומר כביר

אייסקיו מנסה לרכוב על טרנד הרשתות החברתיות: תוכנת המסרים המיידיים הישראלית משיקה גרסה חדשה, ICQ 7, שמאפשרת לקבל עדכונים מרשתות חברתיות ושליחת עדכונים אליהם.

התוכנה הישראלית, שנחשבה בעבר לחלוצה בתחום המסרים המיידיים, סבלה בעשור האחרון מאובדן הפופולריות שלה זכתה בשנים הראשונות לפעילותה, כשכלי מסרים מיידיים כמו מסנג'ר של מיקרוסופט או גוגל טוק, שמשולב גם בג'ימייל, עקפו אותה במספר המשתמשים; ורשתות חברתיות כמו פייסבוק הפכו למוקד פופולרי לתקשורת בין גולשים.

בחברה מקווים שהגרסה החדשה תסייע להם להגדיל את מספר המשתמשים. החידוש המרכזי של גרסה זו הינו אפשרות לצפות בעדכונים מרשתות חברתיות כמו פייסבוק, טוויטר, פליקר ויוטיוב, ולשלוח עדכונים לרשתות אלו.

"אנחנו מתכוונים לפתח את תחום המסרים החברתיים (Social Messaging)", אמר מנכ"ל אייסיקיו, אליאב משה, במסיבת עיתונאים שנערכה היום בתל אביב. "התקשורת של המשתמש הממוצע היא מכמה סוגים – פרטית בתוכנות מסרים מיידיים, פומבית ברשתות חברתיות; בטקסט, בווידיאו ובקול. אייסיקיו מהווה בית לכל סוגי התקשורת האלה".

רון הררי, סמנכ"ל מוצר בחברה, הוסיף: "בפיתוח הגרסה החדשה הושקעו כ-40 שנות אדם, ובמהלכו הושם דגש גדול על ביצועים. שיפרנו משמעותית כמעט את כל הפרמרטים כמו זמן ההתקנה, גודל קובץ ההתקנה, זמן פתיחת חלון הודעה וביצוע פעולות נוספות".

לדברי משה, החברה גדלה מ-22 מיליון משתמשים פעילים בחודש ב-2001 ל-42 מיליון בשנה האחרונה. כיום יש לחברה 18 מיליון משתמשים פעילים, ששולחים 1.3 מיליארד הודעות ביום. בישראל יש לחברה בישראל 1.2 מיליון משתמשים פעילים בחודש, מהם 500 אלף משתמשים פעילים ביום השולחים 16 מיליון הודעות ביום. לדבריו, 58% מתושבי ישראל בגילאי 12 עד 18 עושים שימוש בתוכנה.

משה הוסיף שלחברה יש משתמשים ב-223 מדינות, ופעילות עסקית בתשע מהן. "בשנים האחרונות אייסיקיו יצאה לאסטרטגיה של לוקליזציה", הוא אמר. "הבנו שצריך לחבור לשותפים מקומיים, וכך עשינו בכל אחת מהמדינות. איסקיו מספקת את הקהילה והמותג, והשותפים יכולות הפצה ושיווק וכן תוכן כמו מידע על סרטי קולנוע, תחזית מזג אוויר או עדכוני תנועה. אנחנו מנהלים מגעים במערב אירופה, דרום אמריקה והמזרח הרחוק וב-2019 ניכנס לפעילות עסקית בעוד שתי טריטוריות".

משה סירב להתייחס לסוגיית מכירת אייסיקיו על ידי AOL, אולם אמר שבשלב זה לא מתוכננים פיטורים בחברה.

תגיות