אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"חייבים לחדש את הטיסות לקריית שמונה, עם רשות שדות התעופה או בלעדיה" צילום: מיכאל קרמר

"חייבים לחדש את הטיסות לקריית שמונה, עם רשות שדות התעופה או בלעדיה"

כך אמר ראש עיריית קריית שמונה לשעבר, במהלך דיון בוועדת הכלכלה בנושא חידוש הטיסות הפנים-ארציות לעיר, שפעילותן הופסקה לפני כשנתיים. מנהל רת"א: "אין הצדקה להפעיל שני שדות תעופה במרחק של 20 ק"מ אחד מהשני, כאשר ישנו השדה בראש פינה"

18.01.2010, 14:02 | יסמין גיל

"קיומו של שדה תעופה המאפשר טיסות סדירות לאצבע הגליל, הינו גורם חשוב מאוד לחוסנו החברתי והכלכלי של הצפון", כך אמר היום (ב') יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ אופיר אקוניס, בדיון בנושא חידוש קווי התעופה הפנים-ארציים ממרכז הארץ לקריית שמונה, שפעילותם הופסקה ב-2007. הוועדה הטילה על מנכ"ל משרד התחבורה להקים ועדה מיוחדת לבחינת אפשרות חידוש הפעלת השדה בקריית שמונה, אשר תגיש את מסקנותיה עד סוף אפריל.

מנהל רשות התעופה האזרחית (רת"א), גיורא רום, הביע את עמדת משרד התחבורה בנושא זה ואמר במהלך הדיון: "אין הצדקה להפעיל שני שדות תעופה פנים-ארציים במרחק של 20 ק"מ אחד מהשני, כאשר ישנו השדה בראש פינה".

ח"כ אלי אפללו אמר: "אין שום עניין להסתכל על ההיבט החברתי, אלא רק על ההיבט הכלכלי. אני המום. בואו נסגור גם את קווי האוטובוסים לקריית שמונה וכל דבר שאינו כלכלי. צריך לפעול לכך שמי שגר בקריית שמונה ורוצה לעבוד בתל אביב, תהיה לו את האפשרות לעשות זאת".

מנכ"ל רשות שדות התעופה (רש"ת), קובי מור, אמר: "הגירעון השנתי של רש"ת מהפעלת שדה התעופה בראש פינה עמד ב-2008 על למעלה מ-12 מיליון שקל. תנועת הנוסעים לשדה הזה ב-2009, עמדה על 22 אלף, זאת אומרת שהשדה הזה עומד שומם. לשם השוואה, ב-2003 עברו בו למעלה מ-80 אלף נוסעים. הרשות מחויבת להפעיל את שדותיה על בסיס כלכלי ככל האפשר".

לדברי מור, בתחילת ינואר, החלה רש"ת להפעיל 'שאטל' מקריית שמונה לשדה בראש פינה, על מנת להקל על תנועת הנוסעים לשדה התעופה הפעיל: "מבדיקה שלנו מספר הנוסעים ב'שאטל' הזה נע בין אחד לארבעה ביום", אמר מור, והתייחס לאי-כדאיות הפעלת שדה נוסף בקריית שמונה, בשל הביקוש הנמוך.

"חייבים לחדש את הטיסות לקריית שמונה, עם רש"ת או בלעדיה", אמר ראש עיריית קריית שמונה לשעבר, סמי מלול, "אנחנו מוכנים לקחת אחריות על הפעלת המנחת, מדובר בסכום של 2.5 מיליון שקל בשנה ויש חברות תעופה שמתעניינות בהפעלת הטיסות האלה. העניין הזה של הסעות בין ראש פינה לקריית שמונה זה גימיק. אם רש"ת נבהלת מהפעלת המנחת בקריית שמונה - יש חלופות".

נציג משרד האוצר, הוסיף: "אם היה מדובר רק בשיקולים כלכליים, אני לא יודע אם היה מופעל גם שדה התעופה בראש פינה. בכל שנה מסובסד השדה בראש פינה, על ידי רש"ת, בהיקף של 15 מיליון שקל, ובנוסף האוצר מסבסד כל כרטיס טיסה ליעד זה ב-100 שקל. העניין של כדאיות כלכלית הוא שיקול מרכזי, אבל לא שיקול יחידי. לכן במשרד האוצר, כמו במשרד התחבורה, מאמינים שלא נכון להפעיל את גם את המנחת בקרית שמונה".

"מספר הטסים לקריית שמונה אכן ירד במהלך השנים", הוסיף מנכ"ל טמיר תעופה, אודי טמיר, "בדקנו את הנושא וגילינו שהסיביות לכך, בין היתר, הן שהקיבוצים הפסיקו לסבסד את הטיסות האלה עבור תושביהם, ובנוסף, ברגע שצה"ל יצא מלבנון, כמות הטיסות ירדה מהותית. אנחנו מוכנים להפעיל את הקו לקריית שמונה, בעבר הפעלנו".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות