אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"נושא הביטחון חייב להיות מוסדר בהצעת החוק לפיצוי נוסעים בשל עיכוב בטיסה" צילום: עמית שעל

"נושא הביטחון חייב להיות מוסדר בהצעת החוק לפיצוי נוסעים בשל עיכוב בטיסה"

כך לדברי סמנכ"ל המבצעים באל על, בדיון נוסף בהצעת החוק, בוועדת הכלכלה. היועץ המשפטי של ישראייר: על החוק להתייחס לגורמים לעיכובי טיסות שאינם בשליטת חברות התעופה, כמו תנאי מזג האוויר

20.01.2010, 11:38 | יסמין גיל

"נושא הביטחון חייב להיות מוסדר במסגרת הצעת החוק לפיצוי נוסעים בשל עיכוב או דחייה בטיסה, שכן אנחנו רואים לא מעט טיסות אשר מתבטלות או מתעכבות בגלל איומי ביטחון", כך אמר הבוקר (ד') סמנכ"ל המבצעים באל על, ליאור יבור, במהלך דיון נוסף שנערך בוועדת הכלכלה של הכנסת, בהצעת החוק. יו"ר הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס, אמר כי כבר ביקש את עמדת השב"כ בנושא ביטחון חברות התעופה, לקראת קיום דיון סגור שיתייחס אף הוא להצעת החוק.

הצעת החוק, שהגישו חברי הכנסת אחמד טיבי, אברהים צרצור, טלב אלסאנע ומסעוד גנאים, מבקשת להסדיר כללי פיצוי ברורים של חברות התעופה כלפי הנוסעים, בגין עיכוב טיסה, ביטול טיסה או הרשמת יתר ("אובר-בוקינג") לטיסה. סוגי הפיצוי כוללים, בין היתר, סיוע ללא תשלום - למשל, אירוח הנוסע בבית מלון או מתן ארוחות לנוסע; החזר הוצאות שישולם לנוסע בתוך שבעה ימים מיום שינוי או ביטול הטיסה וכן פיצוי כספי בסך 1,250-3,000 שקל לנוסע, או 30%-75% ממחיר כרטיס הטיסה, בהתאם לזמן עיכוב הטיסה ומרחק היעד.

היועץ המשפטי של חברת ישראייר, גידי ארנון, אמר כי על החוק להתייחס לגורמים לעיכובי טיסות שאינם בשליטת חברות התעופה, כמו תנאי מזג האוויר: "כשאני צריך להלין נוסעים בחו"ל בגלל סופת שלגים, זאת הוצאה כבדה". על כך ענה לו ח"כ עמיר פרץ: "זה חוסר רגישות מצדכם. אז מה תעשו? תשאירו את הנוסעים בשלג? זה דבר בסיסי שנוסע מעוכב יקבל חדר במלון".

 

מנכ"ל ארגון חברות התעופה הבינלאומי (IATA) בישראל, קובי זוסמן, הדגיש כי בין סעיפי החוק יש להפריד בין ההתייחסות לחברות שמפעילות טיסות סדירות, לבין חברות שמפעילות טיסות שכר "שכן מרבית העיכובים נגרמים בטיסות שכר".

תגיות