אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בקיץ: איזי ג'ט צפויה להפעיל קו בין ז'נבה לתל אביב צילום: בלומברג

בקיץ: איזי ג'ט צפויה להפעיל קו בין ז'נבה לתל אביב

חברת הטיסות המוזלות שהחלה לפני כחודשיים לפעול בישראל, עם קו מלונדון, הגישה בקשה לרשויות בישראל להפעלת קו גם מז'נבה

20.01.2010, 14:41 | יסמין גיל

חברת הטיסות המוזלות (low fares) איזי ג'ט צפויה להרחיב את פעילותה בישראל, עם קו בין ז'נבה לתל אביב, כפי הנראה במהלך הקיץ. לדברי גורם המקורב לנושא, החברה כבר הגישה בקשה לרשויות התעופה בישראל להפעיל קו גם משוויץ, לצד הקו מבריטניה.

איזי ג'ט נכנסה לפעילות בארץ בנובמבר 2009, עם שש טיסות שבועיות בין נמל התעופה לוטון בלונדון לנתב"ג. במטוסי החברה מחלקת תיירים בלבד, וכל השירותים הנלווים, בהם בחירת המושבים, העלאת מזוודה וארוחה, הינם בתשלום נפרד.

איזי ג'ט היא חברת הטיסות המוזלות השנייה בנפח הפעילות באירופה, אחרי ריינאייר האירית. מטה החברה ממוקם בלוטון, והיא בעלת נפח פעילות דומיננטי גם בנמלי התעופה גטוויק הסמוך ללונדון, מילאנו, ז'נבה ופריז. ב-2009 טסו עם החברה 46 מיליון נוסעים, היא מפעילה למעלה מ-500 נתיבים אוויריים בין 28 מדינות, עם צי של 182 מטוסים וכ-6,000 עובדים.

לגבי הקו העתידי מז'נבה, בדוברות איזי ג'ט בארץ נמסר, כי "אין תגובה", אולם הוסיפו, כי "החברה שואפת להרחיב את שירותיה מתל אביב ליעדים נוספים". ממשרד התחבורה נמסר: "אכן קיימת כוונה להפעיל קו מז'נבה על ידי איזי ג'ט". מרשות התעופה האזרחית השוויצרית (FOCA) נמסר היום ל"כלכליסט", כי "אכן נעשתה בקשה מצד איזי ג'ט לטוס בין שוויץ לישראל".

כיום אל על מפעילה מדי שבוע 12 טיסות מתל אביב לציריך, ועוד שש לז'נבה. מנגד, סוויס מפעילה 14 טיסות שבועיות מציריך לתל אביב. לפני כחצי שנה נחתם הסכם תעופה חדש בין ישראל ושוויץ, המאפשר לכל צד למנות שתי חברות תעופה סדירות להפעלת טיסות נוסעים, בכל אחד מהיעדים בין המדינות. ההסכם מאפשר לכל מדינה להפעיל 24 טיסות נוסעים סדירות מידי שבוע, לעומת 17 עד אז.

על פי נתוני רשות שדות התעופה, תנועת הנוסעים בין ישראל לשוויץ ובחזרה, ב-2009, עמדה על 426.5 אלף איש, ירידה של כ-9% בהשוואה לנתוני השנה שלפני.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות