אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
התקבלה תרומה חדשה עיבוד מחשב: אורן שירי

התקבלה תרומה חדשה

על אף הצלחת שיטת התרומות להאיטי, שימוש ב־SMS כאמצעי תשלום הוא מפוקפק ובעייתי

23.01.2010, 11:37 | שי ענבל

גיוס הכספים לטובת נפגעי האסון בהאיטי הוא אחד ממיזמי התרומות המצליחים בהיסטוריה. בתוך כשבוע בלבד אסף הצלב האדום כ־210 מיליון דולר באמצעות תרומות מארה"ב בלבד, כעשירית מהן באמצעות הודעות SMS.

הצלחה מרשימה זו יכולה היתה בקלות לעודד שיטות תשלום אחרות באמצעות SMS וליצור תרבות צריכה חדשה: זה מהיר, נוח וחוסך מהצרכן לחשוף פרטי כרטיס אשראי — דרך שמאפשרת לשלם ביתר קלות מצד אחד ולבעל העסק שמציע את השירות להגדיל את רווחיו מצד שני.

אך עסקה המתבצעת בדרך זו כבר הוכחה כבעייתית משתי סיבות עיקריות. הראשונה היא אבטחה: ניתן ליירט תוכן מסרונים בקלות יחסית ולפגוע בפרטיות, לשלוח הודעות ממספר פיקטיבי שאין מאחוריו חשבון, ואף לסמס בשמו ומחשבונו של אדם אחר על ידי אפליקציה טרויאנית, שרצה ברקע.

הבעיה השנייה היא האמינות: הגעה של מסרונים עלולה להתעכב כאשר הרשת עמוסה (לפעמים בכמה שעות, כמו בערבי חג), להישלח פעמיים עקב טעות אנוש או בעיה במנגנון השליחה, ועוד. במקרה כזה הלקוח אינו מסוגל להוכיח כי מדובר בטעות ומשלם כפליים. ממחקר שנערך בקרב מדגם של מפעילות אירופיות עולה כי כ־9% ממסרוני החיוב נכשלים והגעתם אינה מאומתת על ידי הספקית.

מנגד, קיימות שיטות תשלום אחרות הנעשות באמצעות הסלולרי ומתבססות על שירותי רשת. אפל, גוגל, נוקיה, אמזון ו־Paypal מאפשרות לרכוש אפליקציות, שירים וסרטים, לשלם עבור מוצרים שונים ואף להעביר כספים בין חשבונות תוך שימוש בהתחברות מאובטחת לחשבון המשתמש באמצעות הנייד. אך למרות העובדה שדרך זו מסורבלת יותר משליחת SMS, היא בטוחה ואמינה יותר. וככזו — אינה מותירה למסרוני התשלום שום סיכוי לעומתה.

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות