אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נתוני שגריר: המכוניות היפניות מתקלקלות פחות

נתוני שגריר: המכוניות היפניות מתקלקלות פחות

בשנת 2009 סיפקה החברה שירותי דרך ל-310 אלף מכוניות - 61% מהן נגררו והשאר תוקנו בצד הדרך. עיקר החילוצים ב-2009 נבעו מתקלות חשמל

24.01.2010, 11:56 | תומר הדר

46.5% מן המכוניות שהתקלקלו בשנת 2009 נתקעו בגלל תקלות במערכת החשמל. כך עולה מנתונים שפרסמה היום (א') חברת הגרירה שגריר, הנחשבת לספקית הגדולה ביותר בישראל של שירותי דרך, כלומר גרירה ותיקונים בצד הדרך. היפניות ממשיכות להוביל את רמת האמינות עם הכי פחות קריאות לשירות (27% הזמינו שירות פעם בשנה), במקום השני מדורגת קוריאה (37%) , לפני ארה"ב (40%) ואירופה (49%) שמדורגת במקום הרביעי.

 

כיום מעניקה שגריר את שירותיה למאות אלפי מנויים, וכל תקלה שמתרחשת במכוניותיהם מתועדת. בשנת 2009 סיפקה החברה שירותי דרך ל-310 אלף מכוניות – מתוכן 61% נגררו והיתר תוקנו בצד הדרך.

במקום השני ב"מצעד התקלות" נמצאות בעיות במערכת הקירור. 15.4% מן המכוניות ששגריר חילצה לקו בהתחממת או בעיות אחרות. במקום השלישי נמצאות תקלות במחשב המנוע או במנוע עצמו – שפגעו ב13.6% מן המכוניות ששגריר חילצה.

במקום הרביעי, עם 8.2% נמצאות מכוניות שחולצו לאחר שעברו תאונה, או נגנבו. יתר התקלות שבגינן חולצו מכוניות הן בעיקר תקלות בעלות אופי מכאני - כגון תקלות בתיבות הילוכים ומצמדים (7.8%), תקלות במערכות הדלק וההיגוי ותקרים (כל אחד 2.1%). בהמשך נמצאים גם בעלי מכוניות שנעלו את המפתח בתוך המכונית (0.5%).

עוד עולה מנתוני שגריר, כי 1,507 קריאות התקבלו כתוצאה מריקון מצבר בשל השארת אורות דולקים וכי 760 נהגים נתקעו לאחר שמילאו במכוניתם דלק שאינו מתאים, כגון בנזין במנועים המותאמים לתדלוק בדיזל. 532 נהגים נעלו את המפתח בתוך המכונית ו-530 נהגים נתקעו בשטח עם מכונות פרטיות שאינן מיועדות לנסיעת שטח. 95 נהגים גם חולצו לאחר שנסעו עד שהדלק במכוניתם נגמר.

היום העמוס ביותר בקריאות לתיקוני דרך וגרירות בשנת 2009 היה ה–1 למרץ, שהיה יום עם שרב כבד ביותר בכל חלקי הארץ. באותו יום טיפלה שגריר ב–2,254 קריאות. החודש העמוס ביותר היה אוגוסט עם ממוצע קריאות של כ–1,358 ליום

השכיחות הגבוהה בחודשי הקיץ מוסברת בשימוש היתר שנעשה במכוניות בנסיעות ארוכות, בכשלים הנובעים מהשילוב של חום, לחות ומערכות אלקטרוניות ובשעות האור הרבות, המאפשרות לנהגים "שעות בילוי" ושהייה מחוץ לבית .

עוד עולה מן הנתונים, שלא במפתיע, כמות התקלות עולה בהתאם לגיל הרכב. 8.5% מתוך המכוניות משנת הדגם האחרונה (2009) נזקקו לשירותי דרך וגרירה כבר בשנה הראשונה שלהם על הכביש. מדובר בירידה של כמעט 30% לעומת 2008 (שנמשכה למעשה שנה וחצי בכל הקשור לשנות דגם, מאמצע 2007 ועד תום 2008).

בשנתון 2007-8, 19% מהמכוניות נזקקו לשירותי דרך, וככל שהשנתון יורד שכיחות ניצול שירותי הדרך עולה. בשנתון 1997-8 אחת מכל שתי מכוניות על הכביש נזקקה לשירותי שגריר. 56% מהמכוניות מתחת לשנתון 98 נזקקו לשירותי שגריר.

תגיות

23 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

21.
סטטיסטיקה בעייתית
אם תבדקו את המכוניות שנוסעות את עיקר הק"מ בארץ - ואותן צריך לבדוק, תגלו שמדובר ברכבי ליסינג והשכרה חברות הליסינג לא משתמשות בשירותים של שגריר אלא מחזיקות שירות תיקונים עצמאי ולכן הסטטיסטיקה של שגריר היא בעייתית בלי קשר, האימפרזה עוברת אצלנו הזנחה והתעלליום יומית (נסו להסביר לאשתי שכדי לשמור על רכב בן 10 עם יותר מ 200K ק"מ צריך לכבות מזגן ואורות לפני כיבוי מנוע) ומחזיקה יפה מאוד לעומת פוקוס חדשה של השכנים שהיגיעה כבר פעמיים למוסך על תקלות מחשב/חיישן
אימפרזה בלי מלח , תל אביב  |  25.01.10
לכל התגובות