אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"הרוב עדיין מזמינים מוצרי תיירות דרך סוכני הנסיעות" צילום: צביקה טישלר

"הרוב עדיין מזמינים מוצרי תיירות דרך סוכני הנסיעות"

מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות יוסי פתאל, לקראת הכנס השנתי: "מי שדומיננטי בתחום האינטרנט אלו סוכני הנסיעות בעצמם"

25.01.2010, 16:05 | יסמין גיל

"2009 הייתה יכולה להיות קטסטרופלית עבור סוכני הנסיעות, אך היא נגמרה בנס: השנה התחילה במלחמה, עברה את שפעת החזירים ואת המשבר הכלכלי, ומסתיימת עם חזרה לנורמליות", כך אמר היום (ב') ל"כלכליסט", מנכ"ל התאחדות סוכני הנסיעות, יוסי פתאל, לקראת הכנס השנתי של הסוכנים שייפתח מחר באילת. "בפרק זמן כל כך קצר לעבור שלושה משברים ולחזור לפעילות נורמלית - ניתן להתייחס לזה רק במושגים של נס".

2009 ירידה של 20% בלינות התיירים תפוסת החדרים בשנה החולפת הגיעה ל-60% לעומת 67% ב-2008. הירידה המשמעותית ביותר בתפוסה, של 20%, נרשמה במלונות ירושלים יסמין גיל, 2 תגובותלכתבה המלאה

"לא ראינו התמוטטויות של סוכנויות נסיעות, וזאת תעודת כבוד לענף", ממשיך פתאל, "זאת, בשעה שחברות תעופה ובנקים ברחבי העולם נפלו בזה אחר זה. מבחינתנו, התאמנו את עצמנו למצב, ובין היתר צמצמנו ושינינו את המודלים של תשלומי השכר. סוכני הנסיעות יצרו שיתופי פעולה שלא היו לפני כן, בינם לבין כוחות בארץ ובחו"ל. הסוכנים התמודדו על הלקוחות וזכו בהם. יחסית לגל השיווק הישיר באינטרנט, עדיין הרוב המוחלט מזמינים מוצרי תיירות דרך סוכני הנסיעות".

לגבי נושא הזמנות מוצרי התיירות באינטרנט, אל מול ההזמנות אצל סוכני הנסיעות, הוסיף פתאל: "אנשים נוטים לטעות, אבל מי שדומיננטי בתחום האינטרנט אלו סוכני הנסיעות בעצמם. כל הגורמים המובילים בענף פיתחו אתרי אינטרנט ואצלם למעשה נעשות ההזמנות. אנחנו צריכים לדאוג שיותר סוכנים ישתלבו במרחב הזה".

טכנולוגיה וגלובליזציה

לגבי הצפי לשנה הקרובה, אומר פתאל: "יש שני גורמים שמשפיעים עלינו ויובילו את המהלכים שלנו ב-2010: טכנולוגיה וגלובליזציה. הכניסה של גורמים מחו"ל לשוק המקומי מגיעה לשיא ואחד הדברים שאנחנו מתכוונים לדון עליהם בכנס, זה כיצד אנחנו מבטיחים את היתרון שלנו באמצעות כלים טכנולוגיים שנפתח לעצמנו וללקוחות. אנחנו צריכים להיות בקדמה של הטכנולוגיה".

פתאל הוסיף, כי "אחד היעדים הנוספים שנציב לקראת הכנס, הוא שיווק תיירות פנים באמצעות סוכן הנסיעות. המוצר הישראלי לא מופיע באופן נגיש וברור אצל סוכן הנסיעות. לסוכן יותר קל למכור נסיעות לחו"ל מאשר לארץ, ובכוונתנו לשנות זאת".

הכנס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות צפוי להימשך שלושה ימים ויכלול, בין היתר, דיונים בנושא מיתוג ישראל בעולם; השפעות מעולם הטכנולוגיה על עולם התיירות; והתפתחויות בחקיקה הצרכנית והשפעותיה על ענף התיירות.

תגיות