אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"פייפאל הישראלית": בפלימוס מאמינים שימכרו השנה ב־230 מיליון דולר צילום: מוטי מילרוד

"פייפאל הישראלית": בפלימוס מאמינים שימכרו השנה ב־230 מיליון דולר

תחום ניהול התשלומים באינטרנט צומח, ואיתו שורת ההכנסות של חברת פלימוס הישראלית. חגי טל ואלדד בן תורה, מנהלי החברה, אמנם לא מתחרים באמזון או בפייפאל, אבל בוחנים רכישות של חברות אחרות בתחום

26.01.2010, 16:12 | מאיר אורבך

חגי טל ואלדד בן תורה שמנהלים את חברת פלימוס הישראלית אינם רואים בעצמם מתחרים לפייפאל או לאמזון, אבל מחזורי המכירות והלקוחות של החברה מעידים על כך שהם נמצאים בדרך הבטוחה להיהפך לאיום על ענקיות האינטרנט או ליעד לרכישה מצדן.

לדברי חגי טל, מנכ"ל פלימוס היושב בסן חוזה בארצות הברית, החברה אינה מועמדת למכירה אלא להפך, בוחנת רכישה של חברות אחרות, בעיקר של חברות שיכולות להעשיר את היצע המדיה שלה ללקוחותיה. "אנחנו חברה רווחית שמייצרת מזומנים, ואנו לא זקוקים לכסף להמשך פעילות, אבל אנחנו כן בוחנים גיוס כספים כדי לממן רכישות עתידיות שלנו", אמר טל ל"כלכליסט".

בן תורה. "התחום של מכירת שירותים באינטרנט חזק מאוד בישראל", צילום: מוטי מילרוד בן תורה. "התחום של מכירת שירותים באינטרנט חזק מאוד בישראל" | צילום: מוטי מילרוד בן תורה. "התחום של מכירת שירותים באינטרנט חזק מאוד בישראל", צילום: מוטי מילרוד

פלימוס שהוקמה ב־2001 על ידי דניאל קליינברג ותומר הרצוג עוסקת בתחום החם של ניהול תשלומים באינטרנט. החברה מעסיקה כיום כ־60 עובדים ועד סוף השנה תגייס לפחות 10 נוספים. מחזור המכירות של החברה עמד על 150 מיליון דולר ב־2009 וצפוי לעמוד על 230 מיליון דולר ב־2010.

"2009 היתה נפלאה"

 

"2009 היתה שנה נפלאה למרות המשבר הכלכלי", אומר חגי טל. "אנחנו מצפים לשיפור משמעותי מאוד ב־2010". בידי החברה נשארים כ־10% מכל המכירות, כך שעל פי ההערכות, הכנסותיה של החברה יעמדו על כ־22 מיליון דולר ב־2010. החברה לא גובה תשלום עבור השירותים שהיא נותנת לחברות השונות, אלא לוקחת עמלה מכל עסקה שאכן מבוצעת דרכה. "בניגוד לחברות האשראי שגובות כסף עבור כל פעולה, אנחנו לוקחים כסף רק על עסקאות שמצליחות", אומר אלדד בן תורה, מנכ"ל פלימוס ישראל.

איך בעצם פועלת החברה?

"אנחנו מערכת מסחרית ומסלקה של כל עסק שמוכר מוצרים ושירותים דיגיטליים. אנחנו מהווים חנות אחת לחברה שרוצה למכור את שירותיה בכל אמצעי תשלום ובכל שפה. כל חברה שצריכה לגבות כסף מלקוחות יכולה לעשות זאת איך שהיא רוצה ולא מוגבלת בדרך כלשהי", אומר אלדד בן תורה.

לדבריו, "החברה נכנסת לאתר שלנו, מגדירה מה היא רוצה למכור ובאיזה אופן, ואנחנו מייצרים להם עמוד קנייה וחנות שבנויים על המוצר שלהם".

"אנחנו לא מתכוונים להתעסק במכירות של מוצרים פיזיים אלא להתמקד רק במכירות של מוצרים דיגיטליים", אומר אלדד בן תורה. "חברות רבות מבינות שאין להן צורך להקים לעצמן מערך סליקה פרטי ולעבוד מול כל מדינה בנפרד כדי לקבל את אישור חברות האשראי השונות בכל מדינה. היכולת שלנו לסלוק כמעט כל עסקה בכל מדינה היא אחד מגורמי ההצלחה שלנו". הוא מוסיף.

לחברה יש כיום כ־3,000 לקוחות, בהם חברות מובילות בעולם דוגמת אוטודסק וסמסונג. "אוטודסק בחרה לעבוד איתנו אף על פי שחלק נכבד מהמכירות שלה מתבצעות דרך המתחרה הגדולה שלנו, חברת דיגיטל ריבר. אני משער שהסיבה שהם עובדים איתנו היא היכולת שלנו להציע מערכת שתמכור את המוצרים החדשים של החברה בצורה טובה יותר", אומר חגי טל. בין הלקוחות הישראלים בחברה ניתן למנות את וויטסמוק שמפתחת תוכנת תרגום, מיי הריטג' המספקת שירות לבניית עצי משפחה מקוונים ועוד.

לומדים לזהות הונאות ברשת האינטרנט

 

אחת התופעות הקשות שבהן נתקלות חברות דוגמת פלימוס היא בעיית ההונאות ברשת. פייפאל אף רכשה את חברת פרודסיינס הישראלית בתמורה למאות מיליוני דולרים כדי להילחם בתופעה. "חלק גדול מהמאמצים שלנו הם בנושא ההונאות ברשת", אומר אלדד.

חגי טל. "אנחנו בוחנים גיוס כספים כדי לממן רכישות" חגי טל. "אנחנו בוחנים גיוס כספים כדי לממן רכישות" חגי טל. "אנחנו בוחנים גיוס כספים כדי לממן רכישות"

האם יש דרכים לזיהוי הונאות ברשת?

"במשך השנים פיתחנו שיטות וגייסנו עובדים שיודעים לזהות הונאות ברשת. יש לנו על פי ההערכה כ־12% מהעסקאות שחשודות כרמאות, ולכן אנו מעבירים אותן אוטומטית לטיפול ידני. אם לדוגמה אני מקבל כרטיס אשראי גרמני אבל כתובת האיי.פי של השולח היא סינית — זה מעורר אצלי חשד מיידי, או אם האימייל של הקונה שונה מזה שהוא נתן לחברת האשראי ועוד. אנחנו בכל מקרה גם לא סולקים שום דבר שהוא בתחום האפור, כלומר פורנו, הימורים ומוצרים שהם בעייתיים מטבעם כגון תכשיטים. עושים אצלנו באתר 10,000–20,000 רכישות ביום, ומתוכן יעברו לבדיקה אנושית כ־12% ובסופו של דבר 2%–3% ייפסלו סופית", אומר אלדד בן תורה.

מהם המוצרים שהכי נמכרים ברשת?

"הכי נמכרים ברשת שלנו הם שירותים לתוכנות, משחקים, אפליקציות פייסבוק, ושירותי און ליין סטרימינג".

מי המתחרים שלכם?

"דיגיטל ריבר הוא המתחרה הגדול. הוא כמעט מונופול. הוא קונה חברות דומות לפלימוס, אבל כיום אנחנו כאב ראש בשבילו ואנחנו גדולים מדי בשבילם. מספר 2 בדיגיטל ריבר עבר אלינו לתפקיד מנהל פיתוח עסקי". דיגיטל ריבר נסחרת כיום בשווי של 958 מיליון דולר בנאסד"ק.

היכן השווקים העיקריים של החברה?

"השוק העיקרי הוא בארה"ב. אחר כך בסין, רוסיה ואירופה. רק השנה התחלנו לפנות לשוק הישראלי, בארה"ב אנחנו מוכרים הרבה מאוד משחקים ורישיונות למשחקים ובישראל בעיקר תוכנות ושירותים שונים. התחום של מכירת שירותים באינטרנט חזק מאוד בישראל".

תגיות