אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גזי קפלן: "האסטרטגיה של אסם היא לא ישראליות" צילום: סיון פרג

גזי קפלן: "האסטרטגיה של אסם היא לא ישראליות"

בדיון בוועידת המי"ל בנושא חיזוי הצלחתן של חברות, אמר גם איזי בורוביץ' כי אל על כבר לא צריכה להבליט את הישראליות בעולם הגלובלי שבו היא פועלת כיום. לדבריו, הרגולציה בארץ היא אסון כי היא מטפלת בשוק הישראלי ולא הגלובלי

26.01.2010, 13:38 | שניר הנדלר

"יש לנו קושי ענקי לחזות מה העתיד בעולם הגלובלי צופן בחובו. הרגולציה בישראל אסון כי היא מטפלת בשוק הישראלי ולא בשוק הגלובלי". כך אמר היום (ג') פרופ' איזי בורוביץ' בפאנל שנערך בוועידת המי"ל שעניינו האם וכיצד ניתן לחזות את הצלחתן של חברות.

לדברי בורוביץ', "אין צורך כיום להבליט את הישראליות. במקרה של אל על מדובר במותג ישראלי שהיה חברה לאומית. אבל מי שמנתח את מה שקורה בשוק, יודע שהדגל זה הדבר האחרון שמשפיע. כדי להתמודד עם השינויים בשוק על אל על להיות חברה גלובלית, ולהשתחרר מעברה כחברה ממשלתית".

בפאנל, שבו השתתפו גם פרופ' יצחק אדיג'ס, ארז מלצר, מנכ"ל גדות; ישראל מקוב, יו"ר גיוון ונטפים; יואל נוה, מנהל בנק הדואר, וגזי קפלן, מנכ"ל אסם, תמך גזי קפלן בדבריו של בורוביץ. לדברי קפלן, "האסטרטגיה של אסם היא לא ישראליות. יש לישראלים יתרונות כמו היוזמה, החוצפה ופריצת הדרך. אבל ההישג הכי גדול של אסם הוא שנסטלה הבינה שהיוזמה של הישראלים תאפשר פיתוח של צמיחה בענף המזון יותר מכל ענף אחר".

גזי קפלן. "יש לישראלים חוצפה", צילום: עמית שעל גזי קפלן. "יש לישראלים חוצפה" | צילום: עמית שעל גזי קפלן. "יש לישראלים חוצפה", צילום: עמית שעל

ישראל מקוב חיזק את דבריהם של בורוביץ וקפלן, באומרו כי "חברה יכולה להיות מקומית או גלובלית אבל גם חברה מקומית מתחרה בחברה גלובלית. גם לאל על ולאסם יש תחרות גלובלית. לכן על החברה המקומית לפעול למובילות בשוק הגלובלי".

מקוב: "הצלחה זה דבר יחסי"

מקוב התייחס בדיון לדמות המנהל המיתולוגי בהקשר של אלי הורוביץ, עימו עבד בעבר בטבע. "הורוביץ תרם המון לטבע וימשיך לתרום לה", אמר מקוב, "ובעצם מה שקובע את ההתפתחות של הארגון זה הסגנון של המנהיגות והוא זה שמצליח להנחיל את התרבות הנכונה".

לשאלה למה אין לנו הרבה טבע ואיך אתה מגדיר הצלחה, ענה מקוב: "הצלחה זה דבר יחסי. אנחנו מדברים הרבה על הייטק וסטארטאפ ששם ההצלחה זה אקזיט. גיוון זו חברה של הייטק שבמקום לעשות אקזיט עשתה את המסלול היותר קשה של להקים חברה גלובלית".

פרופ' אדיגס אמר שארגון מתחיל צריך מנהל שיילך לבד ויחתור אל המטרה, וכאשר הארגון יגדל, יש לשנות את סגנון הניהול שלו. לדעתו, "יש בהיסטוריה סיפורים של חברות מצוינות שהוקמו אבל לא הצליחו לשנות את סגנון המנהיגות. החוכמה היא איך לעשות את השינוי הזה. כמו שמגדלים ילד, צריך לשנות את סגנון ההורות לפי גודלו של הילד".

יואל נוה, המנהל את בנק הדואר התייחס לארגון ממשלתי בו התרבות הארגונית מאוד מושרשת. לגבי הרגולציה, נוה אמר כי "היא חלק מאותם התחומים שנמצאים בתוך הארגון והיא חלק מהסביבה שצריכים להתמודד איתה".

 

"התפקיד של המנכ"ל זה להיות מגדלור"

ארז מלצר אמר בדיון כי "העבודה הכי מאתגרת כמנכ"ל הוא לעבוד מול שלושה בעלים שבבוקר הם עובדים שלך ובערב הם הבעלים שלך. זה האתגר שהיה לי בנטפים. אני חושב שהתפקיד של מי שעומד בראש חברה זה לחבר בין הניהול המתמיד של השינוי, כאשר מי שעושה את העבודה זה האנשים, זה צוות, לא המנכ"ל. התפקיד של המנכ"ל זה להיות מגדלור, מצפן, מי שמנווט את הכוח".

פרופ אדיג'ס סיכם את דבריו של מלצר, באומרו כי "החוכמה היא ליצור תרבות ארגונית איפה שכל עובד מרגיש שהוא הבעלים".

תגיות