אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גם בארזים נפלה שלהבת: רמי לוי נקנס ב-7,000 שקל על הטעיית צרכנים צילום: יובל חן

גם בארזים נפלה שלהבת: רמי לוי נקנס ב-7,000 שקל על הטעיית צרכנים

צרכן רכש באחד מסניפי הרשת 4 אריזות של לביבות שעליהן היה רשום מחיר של 9.90 שקל, אך נדרש לשלם בקופה 13 שקלים. מנהל החנות הסכים להחזיר לו את ההפרש רק על שתי אריזות. רמי לוי בתגובה: "המנהל עבד בניגוד להנחיות ההנהלה"

26.01.2010, 14:29 | שלומי דונר

רשת רמי לוי שיווק השקמהמצטרפת למועדון הלא מכובד של רשתות שיווק שנקנסו על ידי בית המשפט לאחר שהטעו צרכנים. בית משפט השלום בירושלים קנס היום (ג') את רשת רמי לוי שיווק השקמה ב-7,000 שקל לאחר שנמצא כי מכרה מוצרים במחיר הגבוה מזה שהיה נקוב עליהם. בנוסף, חתמה הרשת על התחייבות בסך 10,000 שקל שלא לעבור עבירה דומה.

התביעה נגד שיווק השקמה הוגשה לאחר שצרכן רכש באחד מסניפי הרשת אריזות של לטקס (לביבות), ארבעה מאותו סוג, שעליהם היה מודפס מחיר של 9.90 שקל, אולם בפועל היא גבתה בעבורן בקופה 12.99 שקל. השופטת, רות זוכוביצקי, קבעה כי "באחוזים מדובר בהבדל ניכר ביותר. הנאשמת, למרות שהיתה מודעת לטעות, לא החזירה לצרכן את הפרשי המחיר עבור המוצרים שרכש  אלא רק הפרש לשתי יחידות".

נציגי רמי לוי טענו בדיון כי מדובר במתלונן שרכש 8 מוצרים זהים, וכי מדובר בכמות לא סבירה. בעניין זה אמרה השופטת כי "אם במבצע ובפרסום לא הוגבלה הכמות, יכול הצרכן לקנות כל כמות ללא הגבלה. כלל אין שיקול דעת למנהל החנות בעניין זה. נהפוך הוא, שיקול דעת כזה הוא בלתי סביר ומטעה מאוד את הצרכן. לא כך היה צריך לנהוג מנהל החנות", 

השופטת זוכוביצקי פסלה טיעון נוסף של הרשת לפיו מדובר בסכום פעוט שלא גרם לה להתעשר. "ודאי שהטעיית הצרכן וגביית מחיר נוסף על הכתוב גורמת להתעשרות לא רק לנאשמת במקרה זה שפני, אלא ככלל לרשתות מזון גדולות אחרות. מדובר במכירת אלפי מוצרים ואף הפרש קטן שנגבה שלא כדין גורם להתעשרות או לכל הפחות לרווח בלתי הוגן".

רמי לוי מסר בתגובה ל"כלכליסט": "ההנחיות שיש למנהלי החנויות שלי היא כי במידה שיש טעות צריך לתת את המוצר ללקוח. אינני יודע מדוע מנהל החנות לא עמד בהנחיות במלואן. בכל מקרה, הוא התנצל".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות