אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד החוץ ימתג את ישראל כיעד תיירותי באמצעות תל אביב, קיבוץ ואלברט איינשטיין

משרד החוץ ימתג את ישראל כיעד תיירותי באמצעות תל אביב, קיבוץ ואלברט איינשטיין

ראש צוות מיתוג ישראל במשרד החוץ, עידו אהרוני: "אם ברזיל זה 'פאן', פריז זה 'רומנטיקה' ולאס וגאס זה 'חטאים', אז מהי ישראל?"

27.01.2010, 17:19 | יסמין גיל

"תיירות היא הערוץ החשוב ביותר בתחום של מיתוג מדינות", כך אמר היום (ד') ראש צוות מיתוג ישראל במשרד החוץ, עידו אהרוני, בכנס השנתי של התאחדות סוכני הנסיעות באילת. "הטרגדיה של ההסברה הישראלית הישנה היא שאנחנו עוזרים לעולם לתפוס אותנו אך ורק במונחים של קונפליקט".

"העולם עובר למערכת של שיווק ממוקד", מסביר אהרוני, "עלינו לאתר את עוצמות הנישה של ישראל. לאתר תחומים שבהם יש לנו יתרון יחסי". לדבריו, התחומים בהם מתכוונים במשרד החוץ להתמקד בדרך למיתוג ישראל כיעד תיירות אטרקטיבי, הם, בין היתר, תל אביב, הקיבוץ ואלברט איינשטיין.

"הנחת המוצא שלנו היא שלכל מקום יש אישיות, בדיוק כמו לבני אדם", אומר אהרוני, "אם היינו צריכים לתאר את ברזיל במילה אחת, היינו אומרים 'כיף'. אלא שבמציאות, ברזיל רחוקה מלהיות כיף: היא אחד היעדים המסוכנים לתיירים בעולם. כלומר, במונחים של מיתוג, ברזיל נמצאת במקום פנטסטי למעלה, ואילו המוצר 'ברזיל' נמצא למטה. הפער ביניהם שווה מיליארדים לכלכלת ברזיל, ובין היתר שווה את אירוח האולימפיאדה ב-2016".

"ישראל נמצאת בדיוק במצב הפוך", אומר אהרוני, "המוצר הרבה יותר אטרקטיבי מאשר המותג, והפער הזה הוא אבן רחיים תדמיתית ופוליטית על צווארנו. לכן נכנסו לתהליך בדיקה שאומר: אם ברזיל היא 'פאן', פריז היא 'רומנטיקה' ולאס וגאס היא 'חטאים', אז מהי ישראל?".

ובכן, על פי אהרוני, ישראל היא 'אנרגיה יצירתית': "אנחנו מקום אנרגטי בצורה בלתי רגילה. זה הדי.אן.איי של המותג ישראל". כדוגמה הוא נתן את מדונה, שבהופעתה בישראל לפני מספר חודשים, תיארה את ישראל כ"מקור לאנרגיה". לא פחות.

תגיות