אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
גלעד ארדן: אקדם מהפכה ירוקה בכלכלה הישראלית צילום: אביגיל עוזי

גלעד ארדן: אקדם מהפכה ירוקה בכלכלה הישראלית

השר להגנת הסביבה בכנס הרצליה: "על הממשלה לספק למגזר הפרטי תמריצים לפיתוח טכנולוגיות חדשות שיעזרו למהפכה הירוקה"

01.02.2010, 13:33 | רויטל חובל

"אני נחוש לקדם מהפכה ירוקה בכלכלה הישראלית באמצעות שותפות בין המגזר הפרטי לבין הממשלה. עלינו לספק לתעשייה תמריצים הנחוצים לפיתוח טכנולוגיות חדשות". כך אמר היום (ב') השר להגנת הסביבה, גלעד ארדן, בפאנל  כלכלה ירוקה שנערך בכנס הרצליה.

ארדן מעריך שמשבר האקלים יעצב את הכלכלה הגלובלית בעשורים הבאים, וישראל לא תישאר יוצאת דופן. כדוגמה לכך ציין ארדן את החקיקה הסביבתית החדשה, כמו חוק אוויר נקי, שמכין את ישראל להתמודדות עם תהליך שינויי האקלים.

"במקביל", אמר ארדן, "תהליך הקבלה לארגון המדינות המפותחות, ה-OECD, מחייב את ישראל להתחייב לפעול בתחום שינויי האקלים. אחת מהדרכים להביא למהפכה ירוקה, היא הפיכת הפסולת למשאב, בין השאר על ידי מיחזור אריזות", הוסיף.

ג'ון אנטוניידס, מנכל רוסבאט אנרג'י העוסקת בהשקעה באנרגיות מתחדשות, סיפר בכנס על ההיערכות באירופה לקראת התקנות של האיחוד האירופי לפיהן כל מטוס שנכנס למדינות האיחוד האירופי יחויב בהפחתת פליטה של גזי חממה בשיעור של 15% החל משנת 2013. אנטוניידס מעריך כי העלות לחברה כמו אייר פראנס תהיה שלושה מיליארד יורו בשנה. התקנות של האיחוד האירופי פותחות למעשה שוק חדש, אומר אנטוניידס.

פרופ' לאה בם, המדענית הראשית בתעשיה האווירית, הציגה את החסרונות בתחום הקלינטק בישראל. לדבריה, ישראל אכן בורכה בחדשנות, אבל הידע נמכר החוצה. "אני פונה לממשלה שתקים תעשיות כאן במקום למכור את הסטארטאפים לעולם", אמרה בם. "אנחנו מאבדים ידע ומקומות עבודה. לקח לאורמת ולסולל שנים רבות כדי להגיע למה שהן הגיעו. יש לנו פה ידע אבל אנחנו לא יודעים איך למנף אותו כדי שתהיה לנו תעשייה".

בם סיפרה כי בתעשייה האווירית מתחילים להשתמש בטכנולוגיה חדשה של מכונית שתגרור את המטוס מהשער לנקודת ההמראה, מה שאמור להפחית את פליטת הפחמן הדו חמצני ב-20%. אך לדברי בם, ההשקעה המסיבית אפשרית רק בחברות גדולות ולכן הממשלה צריכה לתמוך.
שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות