אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מכוניות הספורט הנחשקות של 2010

מכוניות הספורט הנחשקות של 2010

הפרארי, המזראטי, הספייקר, האסטון מרטין והלמבורגיני החדשות לא יגיעו גם השנה לכבישי ישראל. כלכליסט פותח מכסה מנוע

03.02.2010, 15:03 | תומר הדר

מרבית המכוניות בכתבה הזו לא יעלו בקרוב על כבישי ישראל. הסיבות מגוונות, וכוללות בין היתר את גורם המחיר, הנאמד לעתים במיליוני דולרים, היעדר יבואן מתאים ועדכון התקינה הישראלית הקיימת, כדי שזו תהפוך את הימצאותן של מכוניות אלה בישראל לחוקית.

אך מאחר שלפחות לחלום עדיין לא עולה כסף, "כלכליסט" מציג את מכוניות־העל החדשות שתוכלו לראות - בינתיים - רק מעבר לים, וגם זה רק אצל בודדים ואמידים.

ספייקר C8 איילרון

 

 

ספייקר ההולנדית מתמחה ביצור מכוניות־על בסדרות מצומצמות, שמחירן הופך אותן לאפשריות רק למיליונרים. ה־C8 איילרון אינה שונה בהיבט זה. זוהי מכונית־על המיוצרת על פי הסטנדרטים הנהוגים בעולם המירוצים, והיא מבוססת על שלדת אלומיניום קלת משקל. העובדה שספייקר קנתה את תהילתה עוד בימי מלחמת העולם השנייה כיצרנית מטוסים השפיעה רבות על מתכנני האיילרון, המעוצבת, לדברי החברה, בדמות מטוס סילון, כולל כונסים מיוחדים במכסה המנוע המסייעים בהחדרת האוויר. ההקפדה על הפרטים הקטנים לא פסחה גם על פנים המכונית, שבו 14 סוגי עור שונים הנתונים לבחירת הלקוח.

 

מי שירצה לשמוע עוד משהו לצד המנוע, ייהנה כאן ממערכת סטריאופונית מתוצרת קארמה, המתמחה במערכות שמע ביתיות שמחירן משתווה לזה של מכונית משפחתית ממוצעת. דווקא המנוע אינו ייחודי לספייקר - באופן יחסי, כמובן - 4.2 ליטרים המפיקים 400 כוחות סוס; המנוע מיוצר על ידי אאודי.

 

אסטון מרטין DBS קרבון בלאק

אסטון מרטין "רגילה", המגיעה ל־300 קמ"ש, כבר נחשבת לנחלת העבר. כך לפחות טוענים בחברה, שתחל למכור בשנה הבאה את גרסת הקרבון בלאק של מכונית הספורט שלה, ה־DBS. עיקר ההבדל בין האסטון קרבון בלאק לבין אסטון מרטין DBS רגילה מתבטא בצבעה החיצוני של המכונית: בעוד שאסטון מרטין "רגילה" עשויה מתכת וזוכה לציפוי צבע רגיל, בקרבון בלאק מחליפים במשטחי סיבי הפחמן קלי המשקל את חלקי המתכת, והצביעה הידנית אורכת כ־50 שעות. דווקא מתחת למכסה המנוע בן ה־6 ליטר אין בין הקרבון בלאק לבין ה־DBS הרגילה כל שוני: שתיהן מצוידות במנוע בעל 12 בוכנות המפיק 510 כוחות סוס.

אסטון מרטין DBS קרבון בלאק אסטון מרטין DBS קרבון בלאק אסטון מרטין DBS קרבון בלאק

פרארי P540 סופרפאסט אפרטה

בשנות הארבעים והחמישים של המאה הקודמת, עוד לפני כניסתם של פסי הייצור ההמוניים, יצרניות מכוניות־העל שהיקף המכירות השנתי שלהן הסתכם בעשרות בודדות של מכוניות יכלו להרשות לעצמן לעצב כל מכונית על פי בקשת הלקוח. כיום רק לקוחות בודדים ועשירים יכולים לשכנע את יצרניות מכוניות־העל לתפור את העיצוב והמפרט הטכני על פי רצונם. זהו בדיוק המקרה של פרארי P540 אפרטה, דגם ייחודי שהוזמן על ידי אדוארד וואלסון, בנו של ג'ון וואלסון, האחראי על המצאת הטלוויזיה בכבלים. וואלסון הסכים לממן באופן חלקי את עלויות ייצורו של דגם שיהיה ייחודי לו. האפרטה הזהובה, המבוססת על שלדת הפרארי 599, עוצבה ברוח פרארי ייחודית אחרת שכיכבה בסרט איטלקי משנות השישים. המפרט הטכני דווקא מודרני למהדרין: מנוע 6 ליטר בעל 12 בוכנות המפיק 620 כוחות סוס ותיבת הילוכים הלקוחה ממכוניות פורמולה 1.

פרארי P540 סופרפאסט אפרטה פרארי P540 סופרפאסט אפרטה פרארי P540 סופרפאסט אפרטה

למבורגיני רוונטון רודסטר

רק 20 בני מזל יוכלו לרכוש את למבורגיני רוונטון רודסטר, הגרסה הפתוחה החדשה של מכונית הספורט למבורגיני רוונטון. גרסת הרודסטר מצוידת במנוע בעל 12 בוכנות בנפח 6.5 ליטרים המפיק 670 כוחות סוס, ומזניק את הלמבורגיני מאפס ל־100 קמ"ש תוך 3.4 שניות בלבד, בדרך למהירות סופית של 330 קמ"ש. אותם 20 שיחפצו ברוונטון, גם אם ירצו בה בצבעים המסורתיים החביבים על לקוחות למבורגיני, כמו כתום או צהוב, יסתפקו הפעם בצבע היחיד שבו תוצע הרוונטון הפתוחה - אפור כהה.

למבורגיני רוונטון רודסטר למבורגיני רוונטון רודסטר למבורגיני רוונטון רודסטר

מזראטי גראנטוריסימו S MC SPORTLINE

מאחורי השם הארוך שהוצמד לגרסה החדשה של מזראטי גראנטוריסימו מסתתרים שפע שדרוגים שנועדו להפוך את מכונית הספורט האקזוטית למכונית מירוץ אמיתית. מזראטי כבר פרסמה שרק 12 בני מזל יזכו לרכוש את הספורטיבית הלבנה החדשה שלה מנוע 4.7 ליטר ו־433 כוחות סוס. שלא במקרה, כל אותם בעלי מכוניות עתידיים מתגוררים במפרץ הפרסי, ובכל מכונית תותקן לוחית מיוחדת שתציין את שם הבעלים ואת שם הסוכנות שתזכה למכור את המכונית. המכוניות עצמן זוכות לפני המשלוח למפרץ ליום שדרוגים בסדנת מזראטי קורסה, המכינה את מכוניות המירוץ של החברה. בין השיפורים: שימוש בעזרים אווירודינמיים, מערכת מתלים לשימוש במסלולי מירוצים ומערכת בלמים המיועדת לעמידה בעומסים גבוהים.

מזראטי גראנטוריסימו S MC SPORTLINE מזראטי גראנטוריסימו S MC SPORTLINE מזראטי גראנטוריסימו S MC SPORTLINE

 

לקסוס LF-A

רבים מרוכשי רכבי היוקרה מכירים היטב את המוצרים של לקסוס היפנית, בעיקר בזכות מכוניות מנהלים חרישיות המתהדרות באיכות גימור ללא דופי. אך מהשנה לקסוס תוסיף לתואריה גם את התיוג "יצרנית מכוניות־על". המהלך מתאפשר הודות להצגת ה־LF-A, המיועדת להתחרות בפרארי ובלמבורגיני. ה־LF-A מצוידת במנוע בעל עשר בוכנות בנפח של 4.8 ליטרים המפיק 412 כוחות סוס. אלה מזניקים את לקסוס המירוצים ל־100 קמ"ש תוך 3.6 שניות, ומביאים אותה למהירות סופית של 326 קמ"ש. ללקסוס הזו יש עוד תכונה חשובה המבדילה אותה משאר המכוניות בכתבה הזו: אף שמחירה הרשמי טרם נקבע, כבר אפשר להזמינה באולמות התצוגה של לקסוס בישראל.

לקסוס LF-A לקסוס LF-A לקסוס LF-A

תגיות