אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"בישראל לא מבינים את מהפכת הסמארטפונים" צילום: אוראל כהן

"בישראל לא מבינים את מהפכת הסמארטפונים"

אחרי 1.3 מיליון הורדות מהאפסטור, חברת Pageonce היא הצלחה עולמית. בראיון ל"כלכליסט" מסביר המנכ"ל גיא גולדשטיין מדוע דחה את חיזוריהן של הקרנות האמריקאיות ואומר: "מהפכת הטלפונים החכמים היא הדבר היחיד שמדברים עליו בעמק הסיליקון"

03.02.2010, 15:01 | מאיר אורבך

"בישראל לא מבינים מה באמת קורה בעולם הסמארטפונים, לכן בחרתי להקים את החברה שלי דווקא בעמק הסיליקון", אומר גיא גולדשטיין, מייסד חברת Pageonce, המפתחת את אחת האפליקציות הפופולריות ביותר בעולם לאייפון.

היישום של Pageonce מרכז את כל החשבונות האישיים של המשתמש - בנק, כרטיסי אשראי, טיסות, מועדון הנוסע המתמיד, ביטוחים וסלולרי - בממשק אחד. בעתיד תאפשר האפליקציה גם לבצע פעולות שונות, בהן הזמנת כרטיסי טיסה, כרטיסים להופעות ולאירועי ספורט ושכירת כלי רכב. המשתמש הישראלי יכול בשלב זה רק לעקוב דרך היישום אחר הזמנת טיסות ונקודות הנוסע המתמיד בחברת אל על.

גוגל ואפל מעבר לפינה

 

"כאשר אתה מסתובב בעמק הסיליקון אתה מרגיש את הדברים קורים", אומר גולדשטיין. "אם אני רוצה לפגוש את המפתחים של גוגל לאנדרואיד, אני רק עובר את הכביש ופוגש אותם. כשבלקברי הקנדית רוצה לעשות כנס מפתחים גדול - היא עושה אותו כאן באזור. אפל, שאיתה אנו עובדים צמוד מאוד, גם היא נמצאת לא הרחק מכאן. בישראל עדיין אין הבנה אמיתית של מהפכת הטלפונים החכמים. המהפכה הזו היא הדבר היחיד שאני חש שמדברים עליו כאן. ואכן, גוגל ומיקרוסופט משקיעות משאבים עצומים בחדירה לשווקים האלה". 

מנכ"ל Pageonce גיא גולדשטיין (שני משמאל) עם עובדי החברה. צופים 4 מיליון משתמשים עד סוף 2010, צילום: אוראל כהן מנכ"ל Pageonce גיא גולדשטיין (שני משמאל) עם עובדי החברה. צופים 4 מיליון משתמשים עד סוף 2010 | צילום: אוראל כהן מנכ"ל Pageonce גיא גולדשטיין (שני משמאל) עם עובדי החברה. צופים 4 מיליון משתמשים עד סוף 2010, צילום: אוראל כהן

בשנה האחרונה גייסה החברה 6.5 מיליון דולר מקרן ההון סיכון הישראלית פיטנגו, אף שלדברי גולדשטיין הקרנות בעמק הסיליקון ביקשו להשקיע בחברה ואפילו בהערכות שווי גבוהות מאוד. "בחרתי ללכת עם פיטנגו משתי סיבות עיקריות: הראשונה היא נוחות. ליזם ישראלי נוח מאוד לעבוד עם קרנות ישראליות שמכירות אותו, ויודעות לדבר איתו בשפה שלו. הרגשתי בנוח עם השותפים בפיטנגו, בעיקר עם איתן בק. הסיבה השנייה היא ציונית. המשקיעים הראשונים של החברה, שהם גם ציונים גדולים, ביקשו ממני לבדוק אופציה לקבל את ההשקעה המוסדית הראשונה מקרן ישראלית ולא מקרן זרה. את הסבב הבא, שאני לא מעריך שנעשה בקרוב, נגייס כבר בשיתוף אחת הקרנות הגדולות בעמק הסיליקון".

הכנסות משיתופי פעולה מסחריים

 

האפליקציה שפיתחה החברה מדורגת כיום במקומות הראשונים באפסטור של אפל והיא מהראשונות בתחומה. לדברי גולדשטייין, עד היום הורידו את האפליקציה כ־1.3 מיליון משתמשים, ולפי הערכתו מספר המשתמשים שיורידו את היישום עד סוף 2010 יגיע ל־4 מיליון לפחות. "כאשר התחלנו, היו 500 אפליקציות באפסטור. כיום יש כ־100 אלף ולשמחתנו היינו הראשונים עם האפליקציה הנכונה". האפליקציה ניתנת להורדה חינם, וההכנסות של Pageonce מגיעות משיתופי פעולה עם חברות מסחריות. במסגרת הסכמים אלה האפליקציה מציעה למשתמשים הצעות שונות בתשלום - למשל להשכיר רכב למי שמתכנן לטוס לחו"ל.

לאן שוק הסמארטפונים צועד?

"אני מעריך שבקרוב הוא יהיה שוק של יישומים בלבד, ללא קשר לאיזה טלפון יש לך. בעתיד יהיו שלוש קטגוריות עיקריות ליישומים: הראשונה של משחקים, השנייה למידע כללי והשלישית לניהול מידע אישי. בקטגוריה האחרונה אנחנו נמצאים ואותה אנחנו שואפים להוביל.

"בשונה מהרבה חברות אחרות שמפתחות אפליקציות, את שלנו, מי שכבר מוריד אינו ממהר למחוק. מבדיקות שערכנו, אמריקאי ממוצע שמוריד יישום מוחק אותו בתוך חמישה ימים. כיום אנחנו מתמקדים רק במשתמשים שיכולים ליצור לנו ערך - ולא אלה שדורשים מאיתנו השקעה עצומה בשרתים אבל בלי ערך עסקי אמיתי. המשתמשים האלה הם לרוב אמריקאים בני 30 פלוס מהמעמד הבינוני ומעלה. המשתמשים במזרח הרחוק הם לרוב ילדים מהפיליפינים ומדינות אחרות שבעיקר יוצרים עומס על המערכת, אבל לא מייצרים הכנסות".

איך אתה רואה את 2010 מבחינת Pageonce?

"אנחנו מקווים לעשות שני מהלכים חשובים. הראשון הוא לבסס את מעמד האפליקציה שלנו כמובילה בתחום - גם באפסטור של אפל אבל גם בכל הסמארטפונים האחרים. עוד מהלך חשוב הוא תחילת הפעלת המודל הכלכלי שלנו.

ב־2009 הכנסנו כמיליון דולר וב־2010 אנחנו רוצים יותר. אנחנו נתחיל לחתום בקרוב על עסקאות ושיתופי פעולה עם כמה מהגופים שאיתם אנחנו עובדים. אנחנו לא מתכוונים להציע פרסומות אלא להציע עסקאות שעליהן נוכל לקבל תשלום. לדוגמה אם אדם טס הרבה, נוכל להציע לו השכרת רכב או מלון", אומר גולדשטיין.

"כדי להגיע לעוד קהלים, פיצלנו את היישום לכמה יישומים קטנים יותר ופשוטים. יישום אחד הוא למעקב אחר חשבון הטלפון והשימוש בו - מה שנקרא mobile minute tracker. השני הוא הטריפ טרקר, לניהול הטיול שלך, הטיסות, המלונות וכלי הרכב", הוא אומר.

תגיות

33 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

29.
מרוב עצים הם לא רואים את היער. הרי רוב בני האדם, לא ממש מעוניינים בסמרקפונס.
רוצים רק לענות, לצלצל ולפעמים GPS. רוצים מחשב? גלישה באינטרנט? יש בשביל זה מכשירים יותר טובים שעושים את העבודה יותר טוב. לענות לדואר אלקטרוני מדי פעם, רק חלק מאוד קטן של האוכלוסיה מעוניין בזה. אני דווקא חושב, שהחברה האלו, חיים בסרט. כשהם יצאו להפסקה, הם יבינו שהם בסרט הלא נכון. ידוע לכל שאנשי הטכנולוגיה, הם מהנדסים שבדרך כלל לא מבינים מה האוכלוסיה מעונינת. הם פשוט יורים לכל הכיוונים, ולפעמים פוגעים.
עמיר , מרכז  |  04.02.10
לכל התגובות