אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
רדוויז'ן רוכשת טכנולוגיה של חברה איטלקית ב-10 מיליון דולר; רשמה הפסד של 1.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי צילום: עמית שעל

רדוויז'ן רוכשת טכנולוגיה של חברה איטלקית ב-10 מיליון דולר; רשמה הפסד של 1.5 מיליון דולר ברבעון הרביעי

בנוסף תיקח על עצמה רדוויז'ן התחייבויות בסכום של כ-4.3 מיליון דולר. במקביל פרסמה החברה את תוצאותיה לרבעון הרביעי והציגה הכנסות של 22.7 מיליון דולר - בדומה לרבעון המקביל ב-2008

03.02.2010, 14:16 | גיל קליאן

רבעון לא קל עבר על רדוויז'ן המפתחת פתרונות וידאו לשיחות ועידה, מניית החברה נסחרה בתנודתיות יחסית על רקע רכישת טאנדברג את סיסקו שהייתה הלקוחה העיקרית של החברה.

מסכמת את הרבעון הרביעי של 2009 עם הכנסות של 22.7 מיליון דולר, בדומה להכנסות ברבעון המקביל ב-2008, ההפסד של החברה עמד על 1.5 מיליון דולר, גם כן בדומה לרבעון המקביל אשתקד. 

ההפסד אותו רושמת החברה מגיע למרות שהרווח לפני מסים עמד על 3 מיליון דולר, כך שתשלום מסים בגובה של 4.6 מיליון דולר הביא את החברה להפסד.

הוצאות החברה על מחקר ופיתוח ירדו ל-6.5 מיליון דולר בהשוואה להוצאה של 9.5 מיליון דולר. הוצאות השיווק והמכירה של רדוויז'ן גם כן רשמו ירידה ועמדו על 6.8 מיליון דולר, לעומת 8.3 מיליון דולר ברבעון המקביל.

החברה הציגה רווח תפעולי לפי GAAP של 2.5 מיליון דולר, בהשוואה להפסד תפעולי של 2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל, על אותו בסיס. נכון לסוף 2009, בקופת החברה 126.1 מיליון דולר, המהווים 6.47 דולר למניה, עלייה של 6.1 מיליון דולר. שווי השוק של החברה עמד נכון לתום המסחר אמד בוול סטריט על 120 מיליון דולר, נמוך מהיקף המזומן שבקופת החברה, מה שמשקף אולי את ציפיות המשקיעים להפסדים נוספים.

בסיכום שנת 2009 צמחו ירדו הכנסות רדויז'ן ל-81 מיליון דולר, בהשוואה להכנסות של 85 מיליון דולר בשנת 2008. ההפסד הנקי הצטמצם בשנת הכספים הקודמת ל-774 אלף דולר בהשוואה להפסד של 12.9 מיליון דולר ברבעון המקביל.

רוכשת את Aethra

רדוויז'ן במקביל לפרסום הדו"חות הכספיים הודיעה רדוויז'ן כי היא רוכשת את הקניין הרוחני והטכנולוגיה של חברת Aethra שבסיסה באנקונה איטליה, תמורת כ-10 מיליון דולר במזומן. השלמת העסקה תלויה התקיימותם של מספר תנאים ואישורים מוקדמים. רדוויז'ן תיקח בנוסף התחייבויות בסכום של כ-4.3 מיליון דולר.

הרכישה תרחיב את מוצרי רדוויז'ן עם מוצרי קצה בטכנולוגיית HD לחדרי ישיבות.

בועז רביב, מנכ"ל רדוויז'ן, ציין בהודעת החברה: "בתקופה זו של שינויים משמעותיים בתעשייה, היוצרים הזדמנויות משמעותיות עבורנו, אנו מבצעים מהלך שיספק פתרון תואם לאסטרטגיה שלנו. הוספת פתרונות הוידאו ב-HD של Aethra יאפשר לנו לספק במהירות פתרון תחרותי ובאיכות גבוהה לשוק הארגוני. בנוסף, אנו מתכננים לנצל את חוזקה של Aethra באירופה ובאסיה כדי להעמיק ולאחד את ערוצי ההפצה שלנו".

"אנו מאמינים כי עסקה זו מהווה שימוש אפקטיבי מאוד עבור המזומן בקופה, בעוד היא מותירה אותנו עם יתרות מזומנים משמעותיות כדי לתמוך בהמשך השקעה במחקר ופיתוח, מכירות, שיווק ויוזמות אסטרטגיות אחרות. אנו מתכננים להציג בהמשך השנה מערכת שיחות הועידה בוידאו על בסיס הטכנולוגיה שנרכשה ומשולבת עם התשתית הקיימת שלנו", מוסיף בועז רביב.

"החברה שאנחנו רוכשים הייתה מספר 3 או 4 בתחום של מצלמות לחדרי ישיבות. אנחנו רוכשים מהם את הטכנולוגיה. זה מכניס אותנו לשוק של 2 מיליארד דולר. כבר מהרבעון הקרוב אנחנו נתחיל לראות את ההוצאות שלהם. אני מעריך שכבר ב-Q4 הרכישה תתרום לנו לרווח הנקי. יש המון סינרגיה בין החברות", אמר סמנכ"ל הכספים של החברה.

"חברה כמו שלנו, שיש לה שלושה אתרי פיתוח, המהנדסים צריכים לראות אחד את השני כדי לעבוד, ככה הם חוסכים את הטיסות. זה מאפשר להם לתקשר בניהם. הכניסה של יכולות ה-HD לעולם מקלה את דרכי התקשורת, כך שאנחנו מתקרבים למצב שבו רואים את הלבן בעיניים בזמן השיחה בין הלקוחות", אומר בועז רביב אחרי פרסום הדו"חות הכספיים.

"חטיבה אחת של טאנדברג התחרתה בנו, סיסקו חיפשה בטאנדברג את ציוד הקצה שהוא שוק של 2 מיליארד דולר", אומר רביב.

"בסך הכל הייתה שנה סולידית. ב-2010 אנחנו נכנסים לשווקים חדשים ומנצלים את השנה כדי להרחיב את קווי המוצרים. מעכשיו יהיו לנו גם מוצרי קצה - בעקבות הרכישה", אומר בועז רביב מנכ"ל החברה.

תגיות