אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יו"ר ועד עובדי ארקיע: "אקדיש את כל זמני כדי לחשוף את האמת מאחורי כניסת אל על לאילת" צילום: חיים צח

יו"ר ועד עובדי ארקיע: "אקדיש את כל זמני כדי לחשוף את האמת מאחורי כניסת אל על לאילת"

לאחר שמשרד התחבורה הודיע אתמול כי יאפשר לאל על להפעיל 3 טיסות יומיות לאילת, קיים ועד עובדי ארקיע ישיבה דחופה בנושא. יו"ר הוועד, יגאל כהן: "זה לא הסוף ובג"ץ יבטל את ההחלטה האומללה"

05.02.2010, 15:09 | יסמין גיל

ועד עובדי ארקיע קיים אתמול ישיבה דחופה, לאחר הודעת משרד התחבורה לאפשר לאל-עללהפעיל שלוש טיסות יומיות סדירות בקו נתב"ג-אילת. כניסה של אל על לקו תיצור תחרות מול ארקיע, שמפעילה כיום למעלה מ-60% מהטיסות הפנים-ארציות לאילת, ומול ישראייר שמפעילה את השאר. עובדי ארקיע מחזיקים ב-30% מהבעלות על החברה, ובימים הקרובים ישקלו בוועד את המשך צעדיהם במאבק.

"בכוונתי להקדיש את כל זמני ומרצי כדי לחשוף את האמת שעומדת מאחורי החלטה תמוהה זו לאפשר לאל על לטוס לאילת", אומר היום (ו') ל"כלכליסט", יו"ר ועד עובדי ארקיע, יגאל כהן. זאת, בהתייחס לדרך הפתלתלה שעברה מאז ביקשה אל על, בפברואר 2009, להפעיל טיסות לאילת - ועד שאושרו לה שלוש טיסות יומיות, שנה אחרי.

בין לבין, דחתה רשות התעופה האזרחית (רת"א) את הבקשה לפחות פעמיים, ולאחר מכן החלה לדון בנושא שוב והמליצה לשר התחבורה לאפשר לאל על להפעיל 1-2 טיסות יומיות. לאחר דיונים נוספים שנערכו בין הצדדים, הוחלט לעדכן את ההמלצה וכאמור, לאפשר לאל על להפעיל שלוש טיסות יומיות.

"לצערנו לא הופתענו מהחלטת השר, ישראל כץ", אומר יו"ר ועד עובדי ארקיע, כהן, "ראינו איך ברת"א חטאו לעבודתם המקצועית, הורידו את הראש ועשו שמיניות באוויר כדי לבטל את שתי ההמלצות הקודמות, הסותרות לחלוטין את ההמלצה החדשה. אני מאמין שזה לא הסוף ובג"ץ יבטל את ההחלטה האומללה. אני רק מקווה שבעתיד שר התחבורה ומנהל רת"א, גיורא רום, יהיו מספיק אמיצים להסתכל ישירות בעיניהם של כל אותם אלו שייפגעו מהחלטה תמוהה זו, ויאמרו להם 'סליחה, טעינו'".

עובדי ארקיע מנהלים מאבק עיקש, מזה מספר חודשים, נגד הליך קבלת ההחלטה לאפשר לאל על להפעיל טיסות פנים-ארציות, ובכך "לנגוס" בנתח הפעילות העיקרי של ארקיע. בוועד טוענים שכניסה של אל על בקו תביא לירידה בתנועת הנוסעים עם ארקיע, לפגיעה כלכלית בחברה ובהמשך לפיטורי עובדים.

עד כה ערכו העובדים שלוש הפגנות: שתיים מול משרדי רת"א בנתב"ג, ואחת מול משרדי ראש הממשלה והתחבורה בירושלים. הם שלחו מכתבים בנושא לשרים ולחברי כנסת, וגם למנכ"ל אל על, אליעזר שקדי, עם כניסתו לתפקיד לפני כחודש - אז כתבו לו: "עבורכם הקו לאילת הוא כקצפת ודובדבנים, עבורנו זה הלחם".

בדצמבר 2009 נערך דיון בעניינם של עובדי ארקיע בוועדת העבודה של הכנסת, אז אמר כהן: "ארקיע בעד התחרות, אבל תפתחו את השמים גם בפנים וגם בחוץ. מטרת אל על היא לא התחרות על אילת, אלא לאותת לארקיע: אל תפריעו לנו בקווים הבינלאומיים". בוועד מקווים שוועדת העבודה תקיים דיון נוסף בנושא, טרם כניסת אל על לפעילות באילת.

מאל על נמסר אתמול כי החברה צפויה להתחיל להפעיל את קו נתב"ג-אילת וחזרה, באביב, אולם לא נמסר מועד מדויק. החברה צפויה לפנות לרשות שדות התעופה (רש"ת), על מנת לבקש שוב "סלוטים" (אישורי המראה ונחיתה) בשדה התעופה באילת - ובהתאם לשעות הפעילות שתקבל ולכלי הטיס שתפעיל בקו - מטוסי בואינג 757 ו-737 - תודיע על תחילת הטיסות לאילת, שיצאו מטרמינל 1. בעבר כבר הגישה בקשה לסלוטים, אך ברש"ת לא דנו בה - בנימוק כי עדיין לא התקבלה ההחלטה הסופית בעניין אופן פעילות אל על בקו.

לגבי מהלכים משפטיים חדשים הצפויים מצד הנהלות ארקיע וישראייר: מהחברות לא נמסרו היום תגובות בעניין. לפני חודש דחה בג"ץ את עתירותיהן שהוגשו בספטמבר 2009, נגד הליך קבלת החלטת משרד התחבורה לאשר לאל על להיכנס לפעילות פנים-ארצית. זאת, בטענה שהעתירות הוגשו טרם זמנן, מאחר שאז עדיין לא נקבע אופי פעילות החברה בקו.

בתחילת אוקטובר דחה בג"ץ את בקשת שתי החברות להוציא צו מניעה זמני לפעילות אל על לאילת, גם אז בטענה כי הן מוקדמות מדי. כעת, משהתקבלה החלטה סופית לגבי אופי הפעילות, יש לארקיע ולישראייר 30 יום שבהם יוכלו להגיש עתירות חדשות.

תגיות

12 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

11.
אין לכם מה לדאוג, אל על תרד מהקו מהר מאוד-כנסו
אני בספק אם הם יצליחו בחורף ובסתיו למלא 3 בואינג 757 ביום, נכון ישנם טסים לאילת , אבל ביום יום ולא בקיץ כמה כבר טסים לאילת? יווצר מצב שהם יטוסו עם מטוסים חצי מלאים ואפילו פחות, אז מה יצא להם מיזה? אל תדאגו הם יתחילו לטוס וכשיראו שלא שווה להם הם ירדו מהעץ מהר מאוד
אילן , תל אביב  |  07.02.10
10.
די לבכי כל הככבוד לשר ישראל כץ
עובדי ארקיע יקרים בטח לא בחיתם שקיבלתם טיסות לפריז בטח ישאיר לא בכו כאשר טסו לאמריקה איני יודע לאן עוד קיבלה ארקיע קווים אבל בטח קיבלה זכור לי בגצ של אלעל שלא עזר להם מי שרוצה שיטוס תילחמו תצליחו והאזרח ירוויח כל הכבוד לשר ישראל כץ איש חזק אמיץ ואמיתי יישר כח
אלי , ישראל  |  07.02.10
לכל התגובות