אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משרד הביטחון יפרסם בקרוב מכרז ליסינג ל־5,000 מכוניות בסכום של חצי מיליארד שקל

משרד הביטחון יפרסם בקרוב מכרז ליסינג ל־5,000 מכוניות בסכום של חצי מיליארד שקל

המכוניות יחליפו את הצי הישן שהוחכר משלמה סיקסט ומאלבר, ומיועדות לסגני־אלופים ולרבי־סרנים. גורמים במשרד הביטחון: בניגוד לעבר יוכלו יבואני רכב להשתתף במכרז במקביל לחברות הליסינג, אם יציעו תנאים דומים

06.02.2010, 21:06 | שרון ביידר

משרד הביטחון יפרסם בתוך כשבועיים מכרז ליסינג לכ־5,000 מכוניות משפחתיות קטנות, בהן יונדאי אקסנט קיה ריו ומאזדה 2 סדן, בסכום של כחצי מיליארד שקל - כך נודע ל"כלכליסט". המכוניות מיועדות לשימוש כרכבים צמודים של סגני־אלופים ורבי־סרנים המשרתים בצה"ל.

המכוניות שיוחכרו במכרז הנוכחי יחליפו בהדרגה מכוניות שהוחכרו על ידי צה"ל מחברות הליסינג שלמה סיקסט ואלבר. במקביל יקבל צה"ל בחודשים פברואר־מרץ 500 מכוניות מסוג יונדאי אקסנט שנחכרו לאחרונה מחברת שלמה סיקסט, לאחר שמשרד הביטחון כינס ועדת פטור ממכרזים שאישרה את ההצטיידות בסכום של כ־50 מיליון שקל.

תנאי המכרז החדשים יחייבו גודל צי מינימלי של ספק הרכב לצה"ל, וגורמים המקורבים למשרד הביטחון מעריכים שבסופו של דבר עשויים לזכות במכרז גם יבואני רכב אשר יתנו לצה"ל תנאים דומים לאלה שיציעו חברות הליסינג, ויבחרו להשתתף במכרז.

עוד נודע ל"כלכליסט" כי צה"ל חייב להוציא את מכרז הליסינג בקרוב בגלל סיום חוזי חכירה של אלפי כלי רכב בשנה הקרובה וגם בגלל המלצות חברת הייעוץ הכלכלית מקינזי, שהמליצה למשרד הביטחון להרחיב את נתח הליסינג בצי הרכב של צה"ל כדי לחסוך בעלויותיו.

המכוניות הצמודות שצה"ל יחזיר לחברות הליסינג בחודשים הקרובים נסעו בממוצע כ־40 אלף ק"מ בשנה.

בחודשים האחרונים התווסף למחירון הרכב לוי יצחק סעיף מיוחד הנוגע למכוניות ליסינג אשר שימשו אנשי צבא, לפיו יש להפחית 12% מערך המכונית בהנחה ששימשה כרכב צמוד של קצין בצבא.

ממשרד הביטחון נמסר בתגובה: "בימים אלו חברת שלמה סיקסט מספקת כלי רכב לצה"ל בשיטת הליסינג. מכרז הליסינג פומבי, ומשרד הביטחון יוציא הודעת פרסום בעיתונות כמתחייב".

שיתוף בטוויטר שיתוף בוואטסאפ שיתוף בפייסבוק שיתוף במייל

תגיות



3 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

2.
מישהו מרמה אותנו
אולי מישהו עם מידה סבירה של יושר יוכל להסביר לי איך רכב שהיה בשרות צה"ל ונסע כ40000 קמ' בשנה ז"א במשך 4 שנים כ 160000 קמ' שווה רק % 12 פחות ממחיר המחירון. זאת כמובן בהנחה כי מחיר המחירון של השמאי לוי יצחק הוא לרכב פרטי באותו הגיל עם אותו מספר בעלים אותו רכש אדם פרטי שנסע על פי המקובל כ 12000 קמ' בשנה. אולי מישהו מנסה לרמות אותנו בכל דרך אפשרית אבל הפעם הרחיק לכת. כיום רכב שנמכר במכרז של משרד הביטחון-צה"ל ערכו נמוך ב% 35 - % 50 מערכו של רכב פרטי. אז במה שונים כלי הרכב שיוחזרו לצה"ל? בעליהם הם חברות ליסינג השולטות בשוק הרכב המשומש ואולי גם במחירון. רצוי שכל אחד שהולך לקנות רכב מחברת ליסינג ישים לב מה מוכרים לו. אולי כדאי שגם השמאי לוי יצחק יבהיר בצורה מפורשת את העובדות והדברים אחרת יבכה בדרך להגנה מתביעה יצוגית שתוגש נגדו ע"י הציבור ולא ע"י חברות הליסינג או אולי ע"י שניהם.
בייר  |  06.02.10
1.
לגבי נושא המחירון
בחייכם, ואני מדבר מניסיון, רכב ששימש צבא, צריך שיהיה כתוב שהוא שימש את הצבא, ברישיון ובכל מקום אחר, והשווי שלו צריך כמו רכב מהשכרה לרדת לפחות את ה-30% המחייבים. ומי קונה רכב שנסע 40 אלף בשנה? (שזה אגב מעט יחסית לרכבי הליסינג שבצבא) ושלא לדבר על גטס צבאיות כי בקושי קונים גטס מפרטי היום אז זה לא כל כך משנה...
רודולף דיזל  |  06.02.10