אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צבע טרי:  צובעים את 2010 בטורקיז

צבע טרי: צובעים את 2010 בטורקיז

בשנות השמונים והתשעים הוא היה להיט. השנה הוא נבחר על ידי חברת PANTONE לצבע השנה, אבל לא כולם מרוצים. "כלכליסט" מציג את העיצובים ואת מחאת המתנגדים

07.02.2010, 11:33 | דקל גודוביץ ורוני שני

הלוגו של סטודיו גרובי והרקע של אתר האינטרנט שלו מבוססים על הצבע טורקיז, שנבחר לצבע של שנת 2010 על ידי יצרנית צבעי הדפוס PANTONE. אבל לדברי ינון שמחי מסטודיו גרובי, העוסק בעיצוב, הצבע הבוהק הרבה פחות מתאים ממה שחשבו בתחילה.

שעון, גרהם. 122 אלף שקל שעון, גרהם. 122 אלף שקל שעון, גרהם. 122 אלף שקל

"קשה לי להגיד דברים טובים על הצבע הזה", הוא אומר. "בהתחלה חשבנו שזה צבע מצוין, אבל אנחנו הולכים לשנות אותו בקרוב. הטורקיז לא עובר מסך מחשב, וגם בדפוס נקלענו להרבה בעיות, כי היה קשה להגיע לגוון הספציפי שרצינו". סיבה אחרת להסתייגות של הסטודיו מטורקיז נובעת מהקונוטציה המיידית של בתי חולים.

גם איציק רנרט, ראש המחלקה לתקשורת חזותית בשנקר ומאייר ומעצב מוכשר, לא מביע התלהבות גדולה מהצבע. "צבעים הרי לא הופכים ליפים יותר או פחות כי מישהו מחליט שהם הטרנד הבא", הוא מבהיר. "מאמצע שנות השמונים ובכל שנות התשעים הכל היה בצבע טורקיז. הבניינים היו מחופים בפסיפס וקרמיקה בטורקיז, מסגרות האלומיניום והברזל לחלונות היו נצבעות בטורקיז, כיסאות הפלסטיק היו בטורקיז, התכשיטים היו בטורקיז. ואז פתאום טורקיז נהיה מיושן. העולם צריך חידושים, וצריך להניע את גלגלי התעשייה כל הזמן בצבעים חדשים".

ערסל, פנטהאוז רהיטים. 100 אלף שקל ערסל, פנטהאוז רהיטים. 100 אלף שקל ערסל, פנטהאוז רהיטים. 100 אלף שקל

רנרט מספר שהטרנד החדש נטמע בציבור באופן מודע ולא מודע, דרך בלוגים וספרות מקצועית שמתחילים להשתמש יותר ויותר בטורקיז, ומשם - בלי לשים לב - אנשים מעצבים ומשתמשים בטורקיז באופן מכוון.

ומה יהיה הסוף?

"בסוף גם האופנה הזו תחלוף, ורק אז נקלוט עד כמה היא היתה מטופשת".

תגיות