אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נציגי רת"א ואל על יערכו מחר פגישות בבריטניה בנושא הסלוטים בהית'רו צילום: בלומברג

נציגי רת"א ואל על יערכו מחר פגישות בבריטניה בנושא הסלוטים בהית'רו

סוגיית הסלוטים (אישורי המראה ונחיתה) בנמל התעופה הית'רו שבלונדון ובנמלי תעופה נוספים באירופה, מהווה מכשול בדרך לחתימת הסכם תעופה כולל מול האיחוד האירופי

07.02.2010, 09:53 | יסמין גיל

נציגים מרשות התעופה האזרחית (רת"א) ומחברת אל על צפויים להיפגש מחר (ב') עם נציגים מחברת BAA שמפעילה שישה נמלי תעופה בבריטניה, בהם הית'רו שבלונדון, ומ-ACL) Airport Coordination Limited) האחראית להקצאת "סלוטים" (אישורי המראה ונחיתה) בנמלי התעופה בבריטניה. זאת, כדי לדון בנושא הסלוטים לחברות התעופה הישראליות בהית'רו - סוגיה המהווה את אחד המכשולים בשיחות התעופה בין ישראל לאיחוד האירופי, בדרך להסכם תעופה כולל.

על הפגישה סוכם לפני כחודשיים, בסבב השיחות שנערך בישראל, בין נציגי רת"א לנציגי האיחוד האירופי, כשלב נוסף לקראת חתימה על הסכם תעופה כולל בין ישראל לאיחוד. ההסכם החדש אמור להחליף את ההסכמים הבילטרליים הקיימים כיום בין ישראל לבין כל מדינה ומדינה באיחוד. הסכם כזה יאפשר לחברות התעופה בישראל ובמדינות האיחוד, לטוס לכל מדינה: ישראל או באיחוד, ללא הגבלת תדירויות, מצב שקיים כיום בהסכמים הבילטרליים.

חילוקי הדעות לגבי נמל התעופה הית'רו - אחד העמוסים בעולם - כמו גם לגבי עוד נמלי תעופה באירופה, בהם זה של פרנקפורט, נובעים מכך שבאירופה רשויות פרטיות ולא ממשלות, הן שאחראיות לחלוקת הסלוטים. אלא שבעוד בנתב"ג קל יחסית לקבל סלוטים, וגם אין צורך לשלם, בהית'רו מחירו של סלוט יכול להגיע למיליוני ליש"ט. בחברות התעופה הישראליות ובעיקר באל על, שטסה באופן סדיר ליעדים רבים באירופה - טוענים כי הדבר יביא לתחרות לא הוגנת מול חברות התעופה האירופיות, אם וכאשר ייחתם ההסכם הסופי, ואל על תבקש להגדיל את פעילותה בהית'רו או בפרנקפורט או לשנות את שעות הפעילות.

"הדגשנו בפני האירופאים שהשיחות על הסכם תעופה אחיד עוסקות בזכויות טיס", אומר בעבר בנושא זה ל"כלכליסט", מנהל רת"א, גיורא רום, "וזכויות טיס שאינן נתמכות על ידי סלוטים, מאבדות מהמשמעות שלהן".

תגיות