אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דש בתחילת סיקור פסימית: "שוק התקשורת אינו אטרקטיבי להשקעה" צילום: תומריקו

דש בתחילת סיקור פסימית: "שוק התקשורת אינו אטרקטיבי להשקעה"

בדש מציינים כי למרות שמניות התקשורת מעניקות בממוצע תשואת דיבידנד של 9%-10%, המניות מתומחרות כיום באופן מלא, גם בהשוואה גלובלית

07.02.2010, 15:10 | גיל קליאן

שוק התקשורת אינו אטרקטיבי להשקעה. כך קובעים היום (א') דש ברוקראז' בתחילת סיקור לענף. מבין חברות התקשורת הגדולות מעדיפים בדש את פרטנר, ואילו מבין חברות התקשורת מציינים לחיוב את נטוויז'ן.

הפסימיות של דש עומדת בניגוד לאופטימיות שהפגין מריל לינץ' בסוף ינואר כשבחר לדרג 2 חברות תקשורת מקומיות ב-4 מניות הטלקום המומלצות שלו לאזור מזרח אירופה, אפריקה והמזרח התיכון. במריל לינץ' המליצו על בזק ופרטנר.

בני דקל מבית ההשקעות מעניק המלצת "תשואת שוק" למניית בזק עם מחיר יעד של 10.1 שקלים למניה, המלצת "תשואת שוק" לסלקום עם מחיר יעד של 121 שקל למניה, המלצה של "תשואת חסר" למניית הוט במחיר של 43.1 שקל למניה (מחיר היעד נמוך ממחיר השוק), "תשואת יתר" למניית 012 סמיילעם מחיר יעד של 112 שקל למניה, "תשואת שוק לאינטרנט זהבעם מחיר יעד של 97 שקל למניה, "תשואת יתר" לסקיילקס במחיר של 89 שקל למניה, והמלצת "קנייה" לסאני במחיר של 53 שקל למניה.

בדש מציינים כי למרות שמניות התקשורת מעניקות בממוצע תשואת דיבידנד של 9%-10%, המניות מתומחרות כיום באופן מלא, גם בהשוואה גלובלית. כגורמים שליליים מציינים בבית השקעות כי מדובר בשוק רווי, וכי הצמיחה בשוק מגיעה לחברות ב"נגיסות" של נתחי שוק אחת מהשנייה - נגיסות שמגיעות בעלויות כניסה גבוהות לחברה ה"נוגסת", ובתחרות חדשה לחברה ה"ננגסת".

עוד כותבים בדש כי "לאחר שינויי הבעלות בחלק מחברות התקשורת, החברות צפויות לבצע חלוקות דיבידנד גדולות אגב ביצוע הפחתת הון. כמו כן, כניסה לתחומי פעילות חדשים ושדרוג רשתות התקשורת מציבה את חברות התקשורת בפני השקעות גדולות. לאור זאת, ישנה מגמה ברורה של גידול במינוף בחברות התקשורת ולכן עלייה בסיכון".

תגיות