אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מנכ"ל סלקום: "מבחינה עסקית, למפעיל וירטואלי בישראל אין סיכוי" צילום: סיון פרג'

מנכ"ל סלקום: "מבחינה עסקית, למפעיל וירטואלי בישראל אין סיכוי"

עמוס שפירא, שדיבר בכנס של מכון היצוא, טוען כי אינו מתנגד למתן רישיונות למפעילי סלולר וירטואליים, מכיוון שאינו רואה בכך איום: "כשלעסק אין שום יתרון הוא לא יהיה רווחי. חברות הסלולר לא טיפשות"

08.02.2010, 15:58 | גילעד נס

"מדביקים לחברות הסלולר התנגדות כביכול למתן רישיונות למפעילים וירטואליים, ואני אומר בקול רם – אין לי התנגדות שמשרד התקשורת ייתן רשיונות למפעילים וירטואליים, בתנאי כמובן שהרישיונות שיינתנו להם לא יספקו להם יכולת שאין למפעילים הסלולריים הקיימים", כך אמר היום מנכ"ל סלקום, עמוס שפירא בכנס של מכון היצוא.

שפירא. "סיכויי מפעיל סלולרי להרוויח הם אפסיים", צילום: סיון פרג שפירא. "סיכויי מפעיל סלולרי להרוויח הם אפסיים" | צילום: סיון פרג' שפירא. "סיכויי מפעיל סלולרי להרוויח הם אפסיים", צילום: סיון פרג

מפעיל וירטואלי (MVNO) הינו ספק תקשורת אשר אינו מפעיל תשתית משלו, ו"רוכב" על תשתיות של מפעילים קיימים. בחודש שעבר הודיע משרד התקשורת כי גורמים הרוצים בכך יכולים לבקש רישיון לאספקת שירותי סלולר במודל זה, וכמה גופים כבר הביעו התעניינות עקרונית להפוך למפעילים וירטואליים.

עם זאת, על פי הערכות, המפעילים הווירטואליים לא יוכלו להתחיל לפעול בחודשים הקרובים, כיוון שעל מנת לקבוע את תעריפי השימוש שלהם ברשתות הסלולר הקיימות הם ממתינים לתוצאות בדיקת משרד התקשורת באשר להפחתת דמי הקישוריות.

"למפעיל וירטואלי בישראל אין שמץ של סיכוי להצליח מבחינה עסקית. כאשר לעסק אין שום יתרון, אין שום סיבה לקיומו, אזי אין סיכוי שהוא יהיה עסק רווחי", אמר שפירא. "אם עסק קונה מחברות הסלולר דקות שיחה, האם העלויות שלו יהיו יותר זולות? לא. האם יש סיכוי שתהיה לו מערכת הפצה יותר טובה? לא. האם יש בשוק נישה בעלת גודל מינימלי כלשהו, שמישהו יוכל לספק את צרכיה בצורה יותר טובה מחברות הסלולר? תמהתני. האם יש פה חדשנות כלשהי ברמת המוצר? הרי אם הוא קונה את הדקות מחברות הסלולר, מה הוא כבר יכול להציע מעבר לכך? בעולם העסקים ידוע שכאשר אתה נכנס לעסק, שבו אין לך שום יתרון יחסי, הסיכוי שלך לאורך זמן לעשות כסף הוא אפס, במיוחד כשלוקחים בחשבון שמולך לא עומדות חברות טיפשות".

שואפים להגיע ל-1,000 פגישות בתערוכת הסלולר

מנכ"ל מכון היצוא, אבי חפץ, מסר בכנס שנערך לקראת תערוכת הסלולר הגדולה בעולם שתיערך בשבוע הבא בברצלונה, כי עד כה נקבעו יותר מ-700 פגישות בין נציגי 32 החברות שיציגו במתחם של מכון היצוא לחברות טכנולוגיה ומפעילי תקשורת ברחבי העולם. "שאיפתנו היא להגיע ליותר מ-1,000 פגישות שנקבעו עד לפתיחת התערוכה, ומנסיון העבר בתערוכות אלו אנחנו צופים שעד תום האירוע יתקיימו כ-2,000 פגישות".

המשנה למנכ"ל משרד התמ"ת וסמנכ"ל סחר חוץ במשרד, בועז הירש, סיפר כי 35 נספחים ב-50 מדינות יעד מסייעים לחברות הישראליות לתאם פגישות במהלך התערוכה, ומבצעים פעילות כוללת למעקב אחר תוצאות פגישות אלה לאחריה. שר התמ"ת, בנימין בן אליעזר, ושר התקשורת, משה כחלון, צפויים להגיע לביקור בן יום אחד בתערוכה, והם ייפגשו עם בכירים בחברות תקשורת מארצות הברית, אירופה והמזרח הרחוק.

תגיות